Şeful de design Renault: "Dacă maşinile noastre nu te seduc, suntem morţi"
Automotive News a realizat un interviu foarte interesant cu directorul de design al mărcii Renault. Acesta explică logica din spatele liniilor noii game şi analizează poziţia designului francez versus cea a designului german.
Franţa este o ţară apreciată pentru stilul său boem şi pentru modul în care se trăieşte aici, iar acest lucru trebuie să se vadă şi în maşinile pe care le produce Renault. Aceasta este opinia directorului de design al mărcii franceze, Laurens van den Acker, care afirmă într-un interviu acordat publicaţiei Automotive News că păstrarea spiritului francez este singura şansă pe care o are Renault în faţa concurenţei.
"Dacă maşinile noastre nu te seduc, suntem morţi", spune designerul de 49 de ani, care continuă: "Viziunea mea este aceea că dacă un client cumpără o maşină franţuzească, el cumpără de fapt o părticică din Franţa, sperând să meargă acolo în vacanţă. Nu cred că cineva care-şi cumpără o maşină germană are ideea de a merge acolo în vacanţă. Modul în care seduce Franţa e unic şi din acest motiv am încercat să insist pe o abordare senzuală latină, combinând ce e mai bun din valorile latine cu o serie de valori solide. Pentru mine, maşinile germane sunt reci, cele italiene sunt fierbinţi, iar cele franceze sunt calde. Dacă putem să oferim calitate germană cu gust latin, avem combinaţia perfectă. Sper că putem să oferim asta pe Clio, Captur şi pe tot ceea ce va veni după acestea".
Conform omului care conduce destinele designului modelelor Renault, scopul mărcii franceze este acela de a le oferi clienţilor un produs pe gusturile lor indiferent de momentul în care aceştia se află în viaţă. "Am dezvoltat o strategie denumită Ciclul Vieţii, iar prin aceasta producem maşini pentru fiecare parte a vieţii clienţilor noştri. Când un client intră în showroom, fie că e îndrăgostit, vrea să exploreze lumea, şi-a întemeiat o familie sau vrea să-şi reducă amprenta asupra mediului, Renault are maşina potrivită pentru el", încheie Laurens van den Acker.
via Automotive News (Înreg.)
-
dap, marţi, 14.10.2014 18:39
...si nu numai ! Tot ce au scos in ultimul timp sunt masini reusite.
-
Suleyman Cunoscatoru, marţi, 14.10.2014 19:15
Acuma nu te seduc ca nu sunt Alfa Romeo sau alte modele. Dar comparativ cu uratenia ala de Clio vechi, asta nou e parfum. Viitoarea Laguna am auzit ca va fi mult mai frumoasa. Megane 3 facelift este mult mai frumos ca inainte de facelift. Fluence la fel. Noul Grand Espace e o bijuterie. Deci numai bine le doresc la acesti oameni. Au facut o treaba minunata cu modelele RS Twingo, Clio, Megane.
-
dany, marţi, 14.10.2014 20:08
Desi am un model produs de concernul Renault pot sa spun ca nu sunt sedus deloc... sincer designul Renault nu prea imi place... asta e, chestiune de gust. Si culmea, ultimul model care mi-a "cam placut" este Fluence... un model pe care am vazut ca multi l-au criticat! Dicolo de design experienta de condus este inferioara Mazda, Ford, Vw etc.
-
joe.giorgica, marţi, 14.10.2014 20:46
sa ne seduca si din calitate,preturi service...! DE cum arata, e ok_
-
dan_grc, marţi, 14.10.2014 21:02
@dany Ai stricat seria de laude, sigur esti sincer? Dar nu conteaza, oricum gresesti, ai sa vezi !
-
Realitatea, marţi, 14.10.2014 21:09
Laurens van den Acker? Super smecher! Asta e un designer bun, demn de o companie globala ! Nu Jozef Kaban, care-i pe post de mobila la skoda.
-
Suleyman Cunoscatoru, marţi, 14.10.2014 21:11
@dany: Singurul produs din ,,concernul" Renault pe care-l poti avea e Loganul :))) Ai dat de inteles ca Renault nu este. Sau poate ai un GT-R , un amarat de Patrol, Murano si nu iti place, e relativa treaba sa sti !
-
dany, marţi, 14.10.2014 21:23
@suleyman da, ai dreptate, am un logan! :) si in continuare sustin, designul renault nu imi place... nu inseamna ca nu trebuie sa placa nimanui... chestiune de gust
-
dany, marţi, 14.10.2014 21:25
@sukleyman sa stii ca m-am razgandit, GT-R mi-ar placea mie :)))... si cred ca si tie la fel :)))
-
everyday car, marţi, 14.10.2014 21:36
Un Clio RS ca masina de zi cu zi ofera o experienta de condus si placere vizuala superioara oricarei Fiesta sau Polo. Testat, aprobat! Sau ce ziceti de un Megane RS? Sau un Megane CC decapotabil pt sotie, ce emana calitate si rafinament din toti porii si are o tinuta de drum excelenta(cine stie, cunoaste!) ? Sau de un Espace SF pt toata familia? Sau de un Captur personalizat pentru pustiul care deabia a implinit 18ani? Sau un Zoe complet silentios, fara emisii si care se incarca seara in garaj cu 1 euro/ 100 km? Huh, ce ziceti de asta? Eu zic ca Renault are o fundatie buna. Cred ca ne va surprinde placut in viitor.
-
... every renault..., marţi, 14.10.2014 21:46
eu zic sa sunt direct interesat, lucrez pt renault, si prezint aici toata gama si ii fac osanale...
-
everyday car, marţi, 14.10.2014 21:53
@... every renault... nu amice... sunt doar un fan... mi-am spus doar parerea... dar daca asa vrei tu sa crezi... ei bine.. crezi ce doresti ! acum intoarce-te la gaming pustiule! scuteste-ma!
-
Suleyman Cunoscatoru, marţi, 14.10.2014 21:56
Every: Acuma de calitate prin toti porii si rafinament nu poti vorbi la un Megane CC.
-
dan_grc, marţi, 14.10.2014 22:04
@everyday car Trebuie sa recunosc ca esti un fan foarte infocat, dar daca tot ai insiruit aproape toata gama, macar de niste preturi cu tot cu reduceri puteai sa amintesti, sa fie completa pledoaria unui fan, care e destul de buna, mai putin partea cu calitatea prin toti porii, mai ales la modelele care au ceva ani de cand sunt lansate.
-
megane cc, marţi, 14.10.2014 22:07
@suleyman Ba, poti vorbi . Masina e facuta in Franta la cele mai inalte standarde. E o referinta pe segment. Chestiunea e ca ultima generatie a fost doar in serie limitata in Romania. Nu sunt multe. Aici in Spania unde ma aflu eu am vazut din generatia noua, dar mai ales din generatia veche de Megane CC (sunt o groaza!) Vw a conceput Eos tocmai pt a combate succesul Renault pe segmentul asta de nisa si tot din cauza lor l-au scos din fabricatie. Eos nu se mai fabrica. Vw isi incearca norocul cu o schimbare de imagine: golf cabrio.
-
---, marţi, 14.10.2014 22:08
Marele designer Renault si care este mult laudat de "fanii" Renault pe acest site spune defapt ca principalul lucru prin care Renault poate atrage intr-o concurente tot mai puternica este designul si ca se bazeaza f mult pe el. Repet: asta spune un OFICIAL RENAULT. Foarte interesant.
-
megane cc, marţi, 14.10.2014 22:11
@suleyman PS: sincer, eu cred ca n-ai atins in viata ta "picior" de megane cc.
-
megane cc, marţi, 14.10.2014 22:17
@--- El e designer. Despre ce vrei sa vorbeasca? Arhitectura unui V6 si solutii tehnologice de eficientizare a silentiozitatii unui motor? Caraghiosule ! Nu vezi de fumul TDI-ului tau? Nu prea ai priceput mare lucru. Designul conteaza! Trebuie sa ma reprezinte si sa ma aduca in magazin la ei sa vad masina.
-
ingerulol, marţi, 14.10.2014 22:21
Clio si Captur arata superb ! Chiar si noul Scenic este frumos . Viitorul Espace arata superb (SUV Like) . Megane arata bine doar la exterior , cand intrii in ea si mai faci si un drive test ... te linistesti repede !
-
@marele fan, marţi, 14.10.2014 22:22
Un fan infocat, asa cum pretinzi ca esti, nu vorbeste asa, ai vrajeala de showroom. Daca si Megane CC este referinta segmentului cu o calitate ce da pe dinafara, atunci du-te si canta in alta parte, in afara de Espace si gama RS, Renault nu are modele ce pot fi referinte ale segmentului, asta exista doar in brosurile de prezentare pe la reprezentante
-
Suleyman Cunoscatoru, marţi, 14.10.2014 22:27
Din pacate si eu am fost posesor in conglomeratul Reno, am tot testat pe la dealeri renaulturi cand eram la revizii.
-
megane cc, marţi, 14.10.2014 22:27
bla, bla, bla Fanii TDI deja fac spume! Chiar imi place! Vreme buna! :D
-
Pana, marţi, 14.10.2014 22:28
Total de acord cu @ingerulol Exact asta spune si seful de la design: "Dacă maşinile noastre nu te seduc, suntem morţi" Si tot el spune: "Dacă putem să oferim CALITATE GERMANA (deci pentru Renault este un exemplu, o referinta calitatea germana de o aduce in discutie) cu gust latin (a se intelege design a la Alfa Romeo), avem combinaţia perfectă. " Si din nou sunt toatl de acord cu aceasta afirmatie. Si toate astea sunt in totala contradictie cu ce spun fanii renault pe acest site. Eu am mai spus-o caei sunt mai entuziasmati decat oficialii marcii. Uitati aici o dovada.
-
megane cc, marţi, 14.10.2014 22:33
@Suleyman Ciudat ! Megane CC la drivetest eu n-am vazut in bucuresti. Si daca nu-i in bucuresti, nu-i nici in restul tarii. Eu am condus-o de la altcineva. Vezi ca-ti creste nasul prea tare Pinocchio !
-
@megane cc, marţi, 14.10.2014 22:37
Carlos, keep calm! Renault is the best!
-
megane cc, marţi, 14.10.2014 22:39
@pana "a se intelege"... ce vrei tu ! Francezii sunt latini tantalica! Nu contesta nimeni calitatea germana, dar frumusetea sta in diversitate. Nimic nu poate reproduce sarmul frantuzesc al masinilor bine facute. Asta vrea sa zica van den Acker, iar mie imi plac masinile frantuzesti in acest context.
-
Pana, marţi, 14.10.2014 22:45
Nu incerca sa te scuzi. Un oficial Renault, adica cineva muuult mai destept decat tine, spune ca pentru ei calitatea germana si designul latin sunt combinatia perfecta. Deci oricat te bati cu pumnul in piept, de ani de zile spunand aceleasi jigniri si replici (mai Carlos) si de fiecare data fiind contrzis chiar si de ce spun cei de la Renault, este cat se poate de firesc ca marele tantaliu esti tu. Dar ca sa intelegi asta trebuie sa ti se invarta niste rotite in cap. Si vad ca la tine era greu si acum 3 ani si e la fel de greu si acum.
-
megane cc, marţi, 14.10.2014 22:51
Nu ma scuz deloc! Mi-am spus punctul de vedere! Nu poti decat sa-ti rozi unghiile! Pofta buna!
-
Pana, marţi, 14.10.2014 22:58
Daca tu crezi ca e vorba de ros unghii si invidie e problema ta. Eu ti-am spus inca o data ca tu contrazici ce spune unul mult mai destept ca tine din cadrul companiei Renault. Iar replica ta e ca sunt invidios si pot sa-mi rod unghiile? De ce as face-o? Ca mi-e ciuda pe Renault?! Ca mi-e ciuda pe tine?! Carlos, nu despre asta e vorba, ci despre faptul ca atunci cand gresesti si ti se demonstreaza asta chiar de unii mai destepti (in speta cineva din interiorul companiei Renault) sa o lasi mai moale. Asa e frumos, cinstit si omenesc.
-
Suleyman Cunoscatoru, marţi, 14.10.2014 22:58
Ma refeream la Megane Coupe de exemplu. Cu ce o fi crescand calitatea la asta decapotabil fata de Coupe ca nu inteleg ? Sa fie Megane Coupe logan , iar Megane Cabriolet S-class? Ma indoiesc ! Tot Mercedes S459 6.9 cmc3 ramane taticu care da clasa la calitate si rafinament la orice Renault care a fost, exista si va exista !
-
megane cc, marţi, 14.10.2014 23:02
@suleyman Cum sa te referi la coupe, daca am scris clar megane cc? Tu nu stii bine ce inseamna denumirile, daramite sa fi vazut si simtit masina! e ridicol
-
., marţi, 14.10.2014 23:17
Tu cand spui ca difera calitatea interiorului si a masinii intre Coupe si CC, gresesti. Masinile sunt una si aceiasi, doar ca una e coupe si cealalta e coupe-cabrio. Diferenetele nu sunt la calitatea finisarilor, materialelor sau asamblarii. Si iti spune asta cineva care a avut norocul sa le conduca pe amandoua. Pentru ca da, recunosc ca am avut noroc. Sunt misto la condus, chiar mi-au placut. Si au personalitate. Si dpdv calitativ sunt la fel.
-
megane cc, marţi, 14.10.2014 23:27
@. Ma refer la intreg pachetul. CC-ul e gandit cu totul altfel. Invata ce inseamna o masina si pe urma ma contactezi. Interiorul e ok, dar e doar o mica parte din intreg ansamblul. Si da, Megane C vine cu un trim level de top. Coupe-ul in schimb vine si in niveluri de echipare mai slabe care pot fi interpretate gresit de unii. Si generalizate. PS: se scrie "aceeasi" , nu "aceiasi"... cu asemnea nivel de educatie, nu ma astept sa intelegi prea multe...dar poate inteleg altii...
-
tzenu_bmw, marţi, 14.10.2014 23:38
nu o sa livreze francezi calitate germana sau cel putin nu la fel de 'calitativa 'ca cea a nemtiilor..... au mai avut cei de la Renault tentative si promisiuni.....cum va vor sa ridice pretul masinilor sale la nivelul modelelor de la Vw......probabil si-au dat cu stangu'n dreptu referitor la chestiunea cu pretul..... on topic.....majoritatea modelelor Renault au un design destul de curajos si chiar placut......cel putin Clio si noul Twingo sunt chiar frumoase.... insa modele ca Grand Scenic se exclud de la laude:))))) in my opinion:P
-
., marţi, 14.10.2014 23:42
@megane cc Ce spun eu si ce intelegi tu... Nu este vorba de niveluri de echipare. Nivelurile de echipare nu fac o masina mai buna calitativ. Este vorba de calitatea materialelor, a imbinarilor si a finisajelor. Ei, lucrurile astea la Coupe si la Coupe Cabrio sunt cam la fel. Hai, noapte buna. Poate maine gandesti mai clar si mai obiectiv. Desi nu cred ca se va intampla asta. Cand nu mai ai de ce sa te legi, gasesti tu. Cum ar fi greselile gramaticale. Bun asa! Bravo! Esti un speculant perfect. Ca in showroom.
-
megane cc, miercuri, 15.10.2014 00:00
@tzenu_bmw Nu sunt tentative si promisiuni, sunt fapte. Incepand cu Clio - promotorul schimbarii de macaz - au livrat un design senzual, vanzari bune, interioare vii, placute calitativ, chiar versiuni premium in genul DS (recenta gama initiale), modele care sparg bariera pretului si vor sa fie cele mai bune din segment prin inovatie si tehnologie (vezi noul Espace). Espace care va face pe multi sa bage mana adand in buzunar. Espace a fost in trecut o masina care statea afisata in fata caselor de bogatani alaturi de Mercedes-uri si BMW-uri, iar ultima generatie nu-i cu nimic mai prejos. Multi au fost socati de indrazneala lor. Eu sincer ma asteptam sa fie o demostratie de forta in ceea ce priveste Espace-ul. Urmeaza si Laguna....iar de data asta e diferit...nu mai e conceputa de Patrick le Quement, ci de un designer cu spirit tanar si viziuni ample asupra lumii auto. Automat, fiind mai multe modele high-end de imagine, Renault isi poate creste marja de profit, care poate merge in investitii viitoare. Nu de alta, dar e binestiut ca se castiga mai bine la masini mai scumpe. @. Oare de ce nu ma mira ca n-ai priceput nimic? Nu, lucrurile nu sunt la fel, dar n-are sens discutia cu cineva care-i total pe dinafara.
-
megane cc, miercuri, 15.10.2014 00:07
Nu uita ca nemtii au apelat la ei pentru a crea un model comun. Si nu oricine, ci Daimler. Renault fabrica pentru Mercedes in Franta.
-
mowgli, miercuri, 15.10.2014 00:20
Renault face mult mai mult decat masini cu un design atragator, oricine a condus un RS sau un model mai sportiv, stie asta. Restu, majoritatea, stau pe margine si judeca o marca prin prisma unui Symbol, Logan sau o Laguna obosita. Eu daca ar fi sa aleg intre un OPC, GTI, RS sau ST, as alege oricand un RS. Istoria Renault in motorsport conteaza foarte mult si-si spune cuvantul in filozofia Renault.
-
mishazaitev, miercuri, 15.10.2014 17:08
Mi se pare extrem de realista opinia reprezentantului Renault! In loc sa se apuce sa-si germanizeze fara nici un rezultat masinile asa cum a procedat celalalt producator francez Renault a optat pentru a face masini frumoase care sa placa pur si simplu, care sa fie dorite de clienti aproape la primul contact vizual si care sa aiba si preturi rezonabile. Aceasta filosofie care mi se pare cat se poate de inspirata reprezinta din punctul meu de vedere o binevenita intoarcere la origini. Si pe vremea cand R 16 stralucea pe sosele cu formele sale extrem de fluide si moderne, daca ne raportam la acea perioada, cand un R4 inspira esenta simplitatii existentei oraseanului francez care locuieste de atat de multe generatii in mediul citadin de cateva generatii si care, atunci cand isi cumpara masina, nu avea de ce sa se gandeasca daca are loc de o damigeana de zaibar si de o juma' de porc, chiar si pe atunci existau masini germane sobre, fiabile cu materiale de calitate superioara si cu motoare puternice. Cu toate astea modelele Renault si-au gasit loc atat in garajele oamenilor cat si in sufletele lor datorita preturilor rezonabile, designului placut, dar mai ales datorita fiabilitatii. Cei de la Renault au inteles foarte bine ce trebuie sa faca ca sa vanda masini si anume ca trebuie sa mearga pe propriul drum fara compromisuri si fara a incerca sa fie ce nu pot fi.
-
vianu, miercuri, 15.10.2014 17:36
@misha cred ca germanizarea de care se facea vorbire acum ceva timp era in fapt cresterea fiabilitatii. Din cat am vazut eu de-a lungul timpului niciodata Renault nu a facut decat ceea ce a considerat dpdv al designului. Oricat de injurate ar fi fost , VelSatis si Avantime au reprezentat la vremea lor design Renault 100%. Uitandu-ma la pozele din cataloagele de promovare a acestor doua modele cel mai bine le statea cu un background specific francez, respectiv parizian. Poate prea parizian. van den Acker (ce nume francez :) ) a reusit (dupa umila mea parere) sa gaseasca acel "je ne sais quoi" astfel incat particica aia de Franta sa fie pe placul tuturor daca vor continua in stilul asta (Clio, Captur, Espace) si il vor implementa si pe restul gamei, pe langa o revizuire a problemelor legate de fiabilitate (sau mai precis de imagine) cred ca vor reusi un careu de toata frumusetea cu un kicker mai sportiv gen Alpine
-
mishazaitev, joi, 16.10.2014 11:47
@vianu Nici eu nu ma refeream la Renault, ci la PSA si salutam faptul ca Renault nu le-a urmat exemplul. 308 si 508 nu vi se pare ca u ceva german in design? Mie da, dar e doar o parere.
-
MV, joi, 16.10.2014 14:27
@mishazaitev R16, R4... pe vremea lor ? zici : " chiar si pe atunci existau masini germane sobre, fiabile cu materiale de calitate superioara si cu motoare puternice." Da, existau, dar nu se numeau Vw. se numeau Mercedes-Benz si BMW. Audi a venit cu "premiumul" ceva mai tarziu. Audi s-a transformat in mod pozitiv dupa mijlocul anilor '80, chiar inceput 1990. Vw Polo era sub un Renault 5 de exemplu, atat in termeni de calitate materiale si fiabilitate, cat si in termeni de popularitate si vanzari. In rest, sunt de acord cu ce ai zis.
-
vianu, joi, 16.10.2014 15:18
@misha sorry, tb sa fiu mai atent; am asociat, in graba, observatia ta cu ceea ce spunea un oficial renault despre germanizarea propriilor modele si da 308 si 508 sunt ceva mai "germane"....nu ma pot pronunta daca e un lucru rau sau nu pentru ca 308 are cresteri bunicele in VE ceea ce nu pot spune despre 508. Succesul si insuccesul marcii (functie de model) pare sa nu aiba o legatura directa cu designul.....
-
@vianu, joi, 16.10.2014 16:43
Succesul sau insuccesul au intr-o oarecare masura legatura cu designul. Ok, in ceea ce priveste 508, n-au gasit inca francezii formula corecta de a-l prezenta. Cred insa ca noua Laguna 2015 va face o figura frumoasa. Sper sa nu ne dezamageasca. Cu toate ca-i masina f buna cu fiabilitate peste medie, tinuta de drum excelenta, interior placut etc. Laguna 3 nu a fost un succes prea mare tocmai datorita designului. In prezent, e depasita si ca tehnologie. Pe sgmentul mediu de volum si-au facut loc WIFI-ul, head-up dispaly, cruze controlul avansat, versiuni hibride si alte tehnologii pe care Laguna actuala nu le are...
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 22 noiembrieNorthvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în falimentProducătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 20 noiembrieAston Martin Valkyrie, record la Silverstone pentru cea mai rapidă mașină de serieAston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 19 noiembrieHyundai va avea un CEO nou: Jose Munoz este șeful filialei Hyundai din America de NordHyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 18 noiembrieUE și China, aproape de un acord asupra taxelor pentru mașinile electrice, potrivit presei chinezeUniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. Citeste tot
-
GENERAL | joi, 14 noiembrieRecord mondial: Bugatti W16 Mistral, cea mai rapidă decapotabilă din lumeBugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. Citeste tot
Cel putin Clio este frumos, asta e parerea mea.