Preţuri Citroen C4 Cactus în România: carismaticul crossover pleacă de la 13.000 de euro
Importatorul Citroen în România a anunţat preţurile noului C4 Cactus, model care porneşte de la 13.000 de euro în versiunea 1.2 VTi de 82 CP.
Citroen C4 Cactus, noul crossover al mărcii franţuzeşti, este disponibil pe piaţa din România. Modelul are un preţ de pornire de 12.995 euro cu TVA inclus în versiunea 1.2 Vti 82 CP. Cea mai ieftină versiune diesel are 92 CP şi pleacă de la 16.600 de euro cu TVA inclus. C4 Cactus este singurul autoturism din lume echipat cu un sistem de prevenire a zgârieturilor din parcare care foloseşte capsule de aer integrate în ornamente de cauciuc montate pe portiere. Acest sistem se numeşte Airbumps şi asigură elasticitatea panourilor la impactul uşor dintre alte obiecte şi portierele modelului franţuzesc. Până la finele anului curent, importatorul mărcii în România oferă garanţie de cinci ani pentru C4 Cactus în limita a 100.000 kilometri.
Citroen C4 Cactus - primele imagini ale noului crossover compact franţuzesc
Francezii de la Citroen oferă trei niveluri de echipare în compania lui C4 Cactus: Live, Feel şi Shine. Primul este oferit doar pentru versiunea entry-level, în timp ce Shine reprezintă echiparea de top. Echiparea de bază include şase airbag-uri, ABS+ESP+ASR+AFU, geamuri electrice faţă, oglinzi reglabile electric, sistem audio cu MP3 cu patru difuzoare şi comenzi pe volan, sistem multimedia cu ecran tactil cu diagonoala de 7 inch, lumini de zi cu LED-uri, închidere centralizată cu telecomandă, regulator şi limitator de viteză programabil şi altele. Abia de la echipare Feel este oferit în standard sistemul de aer condiţionat cu reglare manuală. Al doilea nivel de echipare din gamă aduce în plus şi Hill Assist, cotieră centrală faţă, kit "mâini libere" prin Bluetooth şi o serie de elemente estetice. Echiparea de top prezintă în standard jante de aliaj de 16 inch, climatizare automată, sistem de navigaţie, senzori de parcare spate şi cameră video pentru marşarier, senzori de ploaie şi de lumină, plafonieră cu LED-uri, oglinzi laterale cu funcţie dezgivrare, geamuri spate şi lunetă fumurii şi sistem audio cu şase difuzoare şi funcţie Jukebox.
Versiunea entry-level în gama Citroen C4 Cactus se remarcă prin masa redusă la gol de numai 965 kilograme. Aceasta are un motor Vti de 82 CP şi 1.199 centimetri cubi, cu trei cilindri în linie, care îi asigură un sprint 0-100 km/h în 12.9 secunde şi o viteză maximă de 167 km/h. Consumul mediu declarat este de 4.6 litri la sută. Cea mai economică versiune a lui C4 Cactus nu este aceasta, titlul respectiv fiind rezervat motorizării BlueHDi de 1.560 cmc şi 100 CP, care anunţă un consum mixt de 3.4 litri la sută. Aceasta accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.7 secunde şi poate să atingă o viteză maximă de 184 km/h. În ceea ce priveşte cea mai performantă versiune a lui C4 Cactus, aceasta are un motor e-THP Euro 6 de 1.199 centimetri cubi, care asigură 110 CP şi 205 Nm şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.3 secunde. Viteza maximă a acestei versiuni este de 188 km/h, în timp ce consumul mixt declarat este de 4.6 litri la sută cu jante de 16 inch, respectiv de 4.7 litri la sută cu jante de 17 inch.
Citroen C4 Cactus vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi Feel |
110 | 3.4 | 10.7 | 16.616 |
Peugeot 2008 1.6 e-HDi 92 CP Acces |
92 | 4 | 11.5 | 16.158 |
Renault Captur 1.5 dCi 90 CP Authentique MT5 |
90 | 3.6 | 13.1 | 14.000 |
Opel Mokka 1.7 CDTI 130 CP Enjoy |
130 | 4.5 | 10 | 21.290 |
Chevrolet Trax 1.7D MT6 FWD LT |
130 | 4.5 | 9.6 | 19.500 |
Nissan Juke 1.5 dCi Visia |
110 | 4.9 | 11.2 | 18.090 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Citroen
Un model foarte interesant insa ecranul imens are un mare neajuns in Romania: atrage hotii care au impresia ca e de fapt o tableta si nu ca face parte din bord. Un mare plus este si motorul THP (1.2 110cp) care desi turbo nu este unul fortat (din 1.2 se puteau scoate si 140cp) promitand atat performante mai mult decat suficiente cat si o fiabilitate in timp mai ridicata. Per total ramane un produs de nisa care probabil ca la noi nu-si va gasi multi clienti.