Noul Audi A4: detalii complete si galerie foto

Publicat miercuri, 29.08.2007 12:39 de Bogdan Mirică

Astazi Automarket revine cu informatii complete si o galerie foto a celui mai nou sedan Audi: A4.

Dupa ce ieri v-am oferit in premiera nationala prima imagine si primele detalii ale celui mai nou sedan Audi, revenim astazi cu un set de fotografii si informatii oficiale.

Programat sa debuteze in premiera mondiala la Frankfurt peste doua saptamani, noul A4 pastreaza linia traditionala de design Audi, look-ul sau exterior aducand foarte mult cu actualul coupe A5. Ceea ce individualizeaza insa noul model este capota mai alungita, aspectul frontal mai agresiv si blocurile optice fata echipate cu 14 lumini LED de culoare alba.

Inginerii Audi au reusit sa ofere noii generatii o mai buna manevrabilitate operand o serie de schimbari importante la nivelul trenului de rulare. Astfel diferentialul a fost mutat permitand o pozitionare mai avansata cu 154 mm a axei fata si o mai buna amplasare a motorului. In urma acestor modificari masina a capatat o mai buna distributie a greutatii si implicit o mai buna manevrabilitate.

Si dimensiunile masinii au crescut, lungimea masurand acum 4703 mm (fata de 4586 mm cat masoara actuala varianta) iar ampatamentul 2808 mm, o valoare apropiata de cea a sedan-ului A6 (2843 mm). Stabilitatea cat mai buna este asigurata de sistemul de suspensii ajustabile din aluminiu.

Noul sedan include si un sistem de adaptare a stilului de sofat care ajusteaza motorul, cutia de viteze, directie si suspensia. Multumita componentelor din aluminiu, inginerii au reusit sa obtina si o masa mai scazuta a noului A4, de doar 1410 Kg in cazul versiunii 1.8 TFSI.

Asa cum va anuntam si ieri, noua generatie a sedanului german va fi propulsata de cinci motoare, doua pe benzina (1.8 TFSi de 160 cai putere si V6 3.2 FSi de 265 cai putere si 330 Nm) si trei pe motorina (2.0 TDI de 143 de cai, 2.7 TDI de 188 de cai si 3.0 TDI de 240 de cai). Gama de motorizari va fi probabil imbunatatita odata cu lansarea variantei break (Avant) a modelului, la mijlocul anului viitor.

Versiunile echipate cu motorul pe benzina 1.8 TFSI vor putea accelera de la 0 la 100 km/h in 8.6 secunde si vor putea atinge 225 de km/h. Consumul mediu, anuntat de producator, este de 7.1 litri/100km, cu 1.1 litri mai economic decat actuala generatie.

Cel mai puternic propulsor din gama noului model este motorul V6 3.2 FSI care ii permite lui A4 sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 6.2 secunde si sa atinga o viteza maxima de 250 km/h. Aceasta versiune dispune de o transmisie automata tiptronic care distribuie puterea ambelor punti.

Cel mai puternic motor TDI, dieselul de 3.0 litri, ofera un cuplu motor de 500 Nm si respecta noile norme Euro 5. Puterea oferita propulseaza noul A4 de la 0 la 100 km/h in 6.1 secunde si ii permite sa atinga 250 de km/h, toate acestea cu un consum de doar 6.9 litri/100 km.

Propulsorul 2.7 TDI este derivat din motorul de 3.0 litri si dezvolta un cuplu motor de 400 Nm intre 1400 si 3250 rpm. Sprintul 0-100 km/h se realizeaza in 7.7 secunde iar viteza maxima este de 226 km/h. Consumul inregistreaza o valoare de 6.6 litri/100 km.

Cel mai mic diesel, TDI-ul de 2.0 litri ofera un consum de doar 5.5 litri, rezervorul de 65 de litri fiind suficient pentru o autonomie de 1100 km. Acceleratia 0-100 km/h se face in 9.4 secunde iar viteza maxima este de 215 km/h. Tractiunea fata este operata prin intermediul unei cutii manuale in sase trepte sau, optional, cu ajutorul unei transmisii variabile multitronic.

La interior pasagerii se bucura de un spatiu considerabil mai mare multumita noilor dimensiuni ale ampatamentului. Bancheta din spate ofera acum cu 36 de mm mai mult loc pentru picioare. Scaunele sunt ajustabile dar controlul electronic si incalzirea lor ramane optionala. Insertiile interioare sunt din aluminiu sau din lemn, in timp ce la versiunea sportiva S culoarea neagra imbraca tot habitaclul.

Siguranta este asigurata de cele 6 airbaguri oferite ca echipare standard. De asemenea sedan-ul beneficiaza de o structura care poate sa ofere minime avarii la un impact de doar 15 km/h. Partea frontala a fost creata incat sa respecte normele europene si japoneze de protectie a pietonilor.

Noua generatie a sedan-ului A4 este programata sa intre pe piata europeana la sfarsitul lunii noiembrie, urmand ca aceasta sa fie disponibila si pe celelalte continente la inceputul lui 2008. Pretul fixat de constructorul din Ingolstadt este de aproximativ 26.000 de euro pentru versiunea standard.

  • MIHAI O, miercuri, 29.08.2007 13:04
    Audi A 4

    O frumusete! Farurile sunt de super efect!Sa fie primita... bine!

  • Andreis, miercuri, 29.08.2007 13:07
    PLICTISITOARE

    asta e, vezi una, le vezi pe toate............

  • cata, miercuri, 29.08.2007 13:07
    superb

    cel mai reushit aspect !!!

  • BogdanM, miercuri, 29.08.2007 13:09

    In afara faptului ca are 4 usi care e diferenta intre noul a4 si si a5?????????

  • andrei, miercuri, 29.08.2007 13:11
    Pt BogdanM

    A4 e cu vreo 10.000 mai ieftina si are un loc in plus. Marfa!

  • George, miercuri, 29.08.2007 13:12
    din lateral e cam identica cu BMW seria 3

    din lateral e cam identica cu BMW seria 3 !!! sper sa nu ma insel la prima vedere... in rest masina e criminala... audi stie sa faca masini cu adevarat...

  • aramis, miercuri, 29.08.2007 13:14
    superrrrrr

    in sfarsit au schimbat interiorul...e altcea acum

  • Mihaim, miercuri, 29.08.2007 13:23
    cam lunga totusi

    WOW, 4703 cm lungime! adevarat vapor... sau poate 4703 mm? mai multa atentie

  • tudor, miercuri, 29.08.2007 13:28
    prea multe asemanari

    frumoasa masina, dar cum a mai zis cineva mai sus seamaa cu noul seria 3 coupe, iar farurile aduc putin cu cele ale noului pasat. probabil ca astea sunt noile tendinte pe care le dezvolta constructori nemti

  • Hunter, miercuri, 29.08.2007 13:43

    Arata f bine...leduri, ca tot e la moda acuma, forme agresive dar bine inchegate, stopuri intradevar ce dau a BMW seria 3. Cred ca singurul aspect sa zic negativ ce m-a surpins...in rest nota 20 !

  • cgc, miercuri, 29.08.2007 14:00
    IMAGINI COMPLETE!

    Cat despre cei care acuza o anumita asemanare cu bmw seria 3 coupe, le pot spune ca habar nu au despre ce vb. Ca design noul A4 este derivat din A5, A5 la care Audi lucreaza cu mult inainte ca BMW sa arate publicului Seria 3 si mai mult decat atat coupe-ul de la bmw a fost lansat cu putin timp inainte ca Audi sa lanseze A5 si este evident ca cei de la Audi nu schimba designul modelelor inainte de lansare dupa cum bate vantul si in nici un caz nu ar copia un bmw, care in ultimul timp reprezinta cu succes "uratenia" in domeniul automobilistic. P.S.: Cine a vazut in realitate A5 stie ca asazisele asemanari din poze (cu seria3 coupe) nu exista!

  • yo, miercuri, 29.08.2007 14:06
    DEMENTIALA

    Inca odata audi confirma!! Inca o masina dementiala!

  • gigi, miercuri, 29.08.2007 14:06

    Nu imi place.E naspa.Mai calumea e Renaultu Megane2 asta nou.Eu dasta am si imi place mai mult.

  • :), miercuri, 29.08.2007 14:22
    eeee

    Astia de la Audi cred ca tion designeri inchisi intr-o cusca , bravo lor

  • sharky, miercuri, 29.08.2007 14:27
    of of...

    ce se mai ....unii pe ei... compara renault cu audi... atat am avut de spus

  • cosmo, miercuri, 29.08.2007 14:48
    gigi este retardat :))

    auzi ce comparatzie isi permite sa faca prapaditul ala, care are renault megane 2 :)). tzarane DU-TE LA TINE PE MIRISTE :)). masina e super ok, doar ca domnii de la audi au inceput sa le faca pe toate cam la fel... atat la exterior dar mai ales la interior... oricum e frumoasa tare masina

  • :D, miercuri, 29.08.2007 14:54
    De Vanzare

    Vand/schimb coala hartie A4 cu Audi acelasi model, + diferenta

  • Eu, miercuri, 29.08.2007 15:18
    :-??

    imi place..da nu stiu..dar ii lipseste ceva :(..nu ma fascineaza..ma asteptam sa fiu surprins. e prea nemtzeasca