Peugeot va oferi versiuni sportive ale tuturor modelelor din gamă, dar RCZ ar putea fi eliminat în viitor
În timp ce fanii mărcilor Peugeot şi Citroen se vor putea bucura de mai multe versiuni sportive oferite în viitor, modelele sport de sine stătătoare, cum ar fi RCZ, ar putea fi eliminate.
Peugeot RCZ, coupe-ul sportiv din portofoliul mărcii din Sochaux, ar putea să nu primească niciun succesor la încheierea ciclului de viaţă. Vestea vine în urma unei declaraţii a lui Carlos Tavares, şeful concernului PSA Peugeot-Citroen, în cadrul căreia a subliniat importanţa existenţei unor versiuni sportive ale modelelor din gamă, dar nu şi a modelelor sport dedicate, cum este cazul lui RCZ. În cadrul interviului, Tavares a fost întrebat dacă se va renunţa la RCZ, dar directorul concernului a refuzat să confirme că modelul respectiv va fi eliminat din gamă, explicând că mai există viaţă în dreptul numelui RCZ.
Modelul RCZ a fost lansat în 2009 şi foloseşte platforma generaţiei precedente a lui 308. Coupe-ul de la Peugeot este printre singurele modele care folosesc vechea platformă compactă a concernului din Sochaux aflat încă în producţie. Carlos Tavares planuia să elimine din gamă modelele care foloseau platforma respectivă în favoarea produselor echipate cu o platformă modulară, cum este EMP2. Paradoxal, tot platforma EMP2 de la Peugeot-Citroen este văzută ca singura posibilitate pentru ca RCZ să fie succedat de o a doua generaţie, fiind prea costisitoare dezvoltarea unui model nou pentru volumele de vânzări înregistrate în acest segment, la fel cum este şi impractică menţinerea în producţie a unei platforme mai vechi.
Strategia "back in the race" a concernului PSA Peugeot-Citroen a fost realizată de Carlos Tavares, noul CEO al concernului francez şi are rolul de a readuce compania la profit. Calea dictată de Tavares implică eliminarea din gamă a modelelor neprofitabile, fie din cauza costurilor ridicate de dezvoltare, fie din cauza vânzărilor slabe, precum şi de eficientizare a întregii reţele a mărcilor Peugeot şi Citroen prin eliminarea pierderilor interne. Concernul francez se va orienta şi spre pieţele din afara Europei, în vederea reducerii dependenţei de Bătrânul Continent.
Via AutoExpress