BMW a inagurat în Otopeni cel mai avansat centru de reparaţii de caroserie din Europa de Est
România este prima ţară din Europa de Est care are un centru oficial BMW de Tehnologie-Vopsitorie. Cei de la Automobile Bavaria Otopeni se bucură de primul centru BMW Advanced Body Repair din ţară, care a investit peste 250.000 de euro în echipamente specializate.
BMW Advanced Body Repair, programul de investiţii în reţeaua de service a mărcii bavareze, a intrat şi în România, ţara noastră având primul centru din Europa de Sud-Est care aplică noile tehnici de reparaţie ale concernului german. Vorbim despre noi soluţii de reparaţie a parbrizelor, materialelor plastice şi a caroseriilor, care să ofere rezolvări mai rapide şi mai ieftine, totul cu un nivel de calitate ridicat şi respectând toate standardele de siguranţă ale mărcii BMW. Fiecare centru BMW care abordează programul Advanced Body Repair va investi 250.000 de euro în echipamente, totalizând peste două milioane de euro pentru toţi dealerii parteneri BMW în ţara noastră. Pe lângă noile echipamente, a fost demarat şi un program specializat de instruire pentru specialiştii care le vor folosi, aceştia fiind pregătiţi la BMW Training Academy în Munchen, Germania.
Ce înseamnă noile tehnici de reparaţie BMW
Noile tehnici de reparaţie ale BMW, intoduse în premieră sud-europeană la Automobile Bavaria Otopeni, implică soluţii de reparaţie pentr ualuminiu, plastic şi sticlă, prin noi metode de nituire şi lipire în locul metodelor tradiţionale. Acest lucru aduce costuri mai mici pentru client şi pentru asiguratorul său, iar timpul necesar reparaţiei este redus. Soluţia nouă de la BMW este aplicabilă doar în cazul unor reparaţii precise, caz în care reduce costurile la 50%, pentru avariile serioase fiind în continuare necesare metodele obişnuite. Spre exemplu, noile soluţii pot să repare un automobil afectat de grindină, sau cu ciobituri pe parbriz sau mici zgârieturi pe barele de protecţie sau pe elementele de caroseire. În anumite situaţii, soluţia poate să elimine necesitatea de înlocuire şi există şi posibilitatea înlocuririi doar a unor bucăţi din tapiţerie şi vopsirea elementelor decolorate. Noile soluţii vin ca un sprijin atât pentru clienţi, cât şi pentru asiguratori, reducând costul reparaţiei unor incidente/defecte minore şi reduc timpul petrecut de vehicul în service.
Avantajele noilor tehnici şi unde se pot aplica
Doar modelele din portofoliul BMW Group au acces la service-ul care oferă noile soluţii BMW Advanced Body Repair, ceea ce înseamnă modelele Rolls-Royce, MINI şi BMW. Din fericire pentru ceilalţi automobilişti, tehnologia există şi în gamele altor producători, cu toate că prezenţa acesteia în România nu a fost încă anunţată de reprezentanţii acestora. Vestea bună este că tehnologia aceasta ar putea să ajungă peste câţiva ani şi în atelierele independente, dar bine echipate, care să reducă timpul de intervenţie şi costul de reparaţie pentru toată lumea, nu doar pentru clienţii produselor BMW Group, cum este cazul de faţă.
Tehnologia de reparaţie permite remedierea unei probleme minore la nivel de caroserie care ar fi fost soluţionată în trecut prin înlocuirea reperului. Reparaţia nu lasă nicio urmă şi oferă acelaşi nivel de calitate şi siguranţă ca atunci când maşina a părăsit fabrica, spun oficialii BMW. Spre exemplu, în cazul unui parbriz ciobit de pietre, fiecare lovitură de piatră poate fi reparată, cât timp niciuna nu s-a extins mai departe de zona iniţială de impact. În doar o oră, tehnicienii pot remedia problemele de acest gen, fără să fie demontat parbrizul sau ca acesta să-şi piardă din calităţi.
În cazul unei zgârieturi minore la nivel de element metalic de caroserie, cât timp aceasta nu are o suprafaţă mai mare de trei centimetri, se poate remedia defectul la jumătate din costurile unei reparaţii obişnuite datorită tehnologiei Spot Repair, care implică uniformizarea suprafeţei şi vopsirea doar zonei afectate. Acest lucru funcţionează doar dacă elementul respectiv nu este îndoit, vălurit şi dacă nu este prea mare suprafaţa avariată, caz în care nu se mai aplică posibilitatea soluţiei Spot Repair. Pentru o bară de protecţie zgâriată într-un incident minor, problema se remediază tot în puţin peste o oră, existând o soluţie specială care poate să repare componentele care nu sunt rupte sau sparte şi apoi se uniformizează suprafaţa cu vopseaua existentă.
Degeaba o fi cel mai avansat centru de reparaţii de caroserie din Europa de Est......daca e si scump !!!!!Ungaria are preturi cu cel putin 30-40% mai ieftin decat la noi