BMW: "Modelele cu tracţiune faţă ar putea reprezenta 40% din vânzări până în 2020"
Noua platformă cu tracţiune faţă de la BMW Group este aşteptată să echipeze 40% dintre modelele vândute anual de concern până în 2020.
BMW a introdus recent primul său model cu tracţiune faţă în ofertă, Seria 2 Active Tourer, iar reprezentanţii mărcii au anunţat planurile de viitor referitoare la platforma UKL care echipează acest model. Potrivit lui Kai Lichte, unul dintre purtătorii de cuvânt ai concernului german, platforma UKL va da naştere la 12 modele BMW şi 10 modele Mini în cariera sa, iar acestea vor reprezenta 40% dintre vânzările anuale ale corporaţiei germane. Cu toate aceste, un model cu tracţiune faţă de la BMW nu va trece de dimensiunile segmentului compact şi nu va fi modificat de divizia M.
BMW: "Seria 2 Active Tourer va aduce clienţi noi pentru marcă"
Gama BMW va fi despărţită în viitor de două arhitecturi majore, din care se vor trage modelele din ofertă. Maşinile care vor avea o lungime cuprinsă între 3.8 şi 4.5 metri vor fi echipate cu platforma UKL, în timp ce modelele mai lungi vor beneficia de o arhitectură cu tracţiune spate. Seria 3 va fi modelul care nu va fi convertit la noua platformă sau la tracţiune faţă, configuraţia cu propulsie fiind prea importantă pentru marca din Munchen pentru a fi schimbată la acest model sau la fraţii săi mai mari. Între timp, orice model mai mic decât Seria 3 va primi o platformă cu tracţiune faţă sau tracţiune integrală bazată pe arhitectura modulară UKL.
BMW pregăteşte o avalanşă de SUV-uri: opt modele, de la X1 la X8
În prezent, există trei modele ale concernului BMW care beneficiază de platforma UKL. Vorbim despre Seria 2 Active Tourer şi noua generaţie a hatchback-ului de la Mini, alături de versiunea de caroserie cu cinci uşi a acestuia, considerat model separat. Ulterior, BMW va lansa un Seria 1 cu tracţiune faţă, X1 cu tracţiune faţă şi X2 cu tracţiune faţă, toate cu platforma UKL. Oficialul BMW citat de australienii de la Car Advice nu exclude posibilitatea unui model mai mic decât Seria 1 în gama mărcii din Munchen, care ar putea să fie o maşină "complet diferită de MINI" şi să lupte în segmentul lui Audi A1.
Viitorul BMW Seria 1 va debuta în vara lui 2015 şi va da naştere SUV-ului X2
Via CarAdvice.au
"Cu toate aceste, un model cu tracţiune faţă de la BMW nu va trece de dimensiunile segmentului compact şi nu va fi modificat de divizia M." Sper ca afirmatia aia nu e ca si "nu va exista niciodata un M turbo", "nu vom construi masini de teren", "motoarele cu 6 cilindri vor fi principala noastra preocupare" si alte astfel de declaratii facute sa tina puristii, fideli marcii. "configuraţia cu propulsie fiind prea importantă pentru marca din Munchen pentru a fi schimbată la acest model sau la fraţii săi mai mari." Eu insa sunt sceptic si cred ca daca se vinde peste asteptari platforma asta UKL sau cum au botezat-o, sigur o sa inceapa si cu seria 3, mai ales daca-si dau seama ca ar vinde cateva masini in plus. Asta-i rezultatul conceptiei ca "daca ai tractiune spate, mori in maxim 500 de km invartindu-te de 78 de ori pe orice ploaie"