Prima generaţie Volvo XC90 a ieşit astăzi din producţie după 12 ani. Suedezii se pregătesc de al doilea XC90
636.000 de exemplare produse, 12 ani de carieră şi Top Safety Pick+ chiar şi în 2014. Acestea sunt bornele primei generaţii Volvo XC90, model care astăzi ne părăseşte oficial.
Fabrica Volvo din Torslanda, cea mai mare pe care constructorul suedez o are în portofoliu, a produs astăzi ultimul XC90 de primă generaţie, maşină care va ajunge direct în muzeul pe care Volvo îl are în Goteborg. Lansat pe piaţă acum 12 ani şi trecut printr-un facelift la mijlocul carierei de piaţă, modelul este unul dintre cele mai longevive modele de pe piaţă.
Noua generaţie a SUV-ului suedez va fi lansat în această toamnă la Salonul Auto de la Paris, iar uzina din Torslanda va suferi investiţii majore pentru a putea găzdui producţia noii generaţii, care va începe să fie produsă în ianuarie 2015.
Conform cifrelor oferite de Volvo, constructorul suedez a produs până astăzi 636.143 de exemplare XC90 de primă generaţie. De altfel, cifrele de producţie au fost întotdeauna mai bune decât prognozele mărcii. De exemplu, deşi marca îşi propunea să construiască 50.000 de unităţi XC90 pe an, fabrica din Torslanda a scos de pe linia de producţie 85.000 de unităţi în 2007-2008, anii de vârf ai industriei auto europene. Cu toate acestea, cea mai mare piaţă pentru XC90 a fost întotdeauna SUA, Volvo reuşind să găsească peste Ocean peste 35.000 de clienţi pentru - pe atunci - unicul său SUV în 2004 şi 2005.
În momentul lansării sale oficiale, în 2002, Volvo XC90 a rezolvat câteva probleme interesante ale segmentului SUV, fiind primul model din această clasă care aducea un sistem de protecţie a pasagerilor în caz de răsturnare, aribag-uri cortină, pernă ajustabilă pentru copii încorporată în şezutul scaunelor de pe rândul al doilea sau centuri pretensionate pentru toate cele şapte locuri. De altfel, deşi modelul este cel mai bătrân din linia de modele prezentată de constructorii auto în 2014, XC90 a beneficiat la lansare de o platformă atât de avansată, încât modelul suedez a primit chiar şi în acest an distincţia Top Safety Pick+, acordată modelelor care se comportă exemplar la testele de siguranţă din SUA.
Foarte interesant este faptul că deja vechiul Volvo XC90 va continua să fie produs în China, la proaspăt construita uzină din Daqing, dar numele său va fi Volvo XC Classic şi va fi vândut exclusiv pe piaţa chineză.
Sa ii fie tarana usoara ca a fost buna la vremea ei :).