Hyundai i30 facelift vine în 2015 cu un motor de 1.2 litri turbo

Publicat luni, 07.07.2014 10:59 de Bogdan Mirică

Hyundai lucrează în prezent la faceliftul actualului i30. Modelul ar urma să debuteze anul viitor la Geneva cu un nou motor turbo de 1.2 litri şi un design îmbunătăţit.

Prezent pe piaţă de ceva vreme şi responsabil direct pentru succesul grupului Hyundai-Kia pe piaţa din Europa, actualul i30 se pregăteşte să primească un facelift pentru jumătatea carierei. Potrivit planurilor constructorului coreean, faceliftul lui i30 va sosi în primăvara anului viitor, debutul public fiind programat pentru Salonul Auto de la Geneva.

În prezent, viitorul i30 testează deja în mai multe regiuni ale Europei alături de fratele său mai mare, i40, şi el pregătit să primească o serie de revizuiri.

Din punct de vedere estetic, noul i30 va adopta un nou spoiler, lumini LED pentru rularea pe timp de zi repoziţionate, blocuri optice uşor restilizate şi alte câteva linii laterale şi posterioare care nu vor ieşi cu mult de sub tiparul actualului limbaj „fluidic sculpture”.

Interiorul va primi materiale superioare şi va beneficia de un sistem multimedia îmbunătăţit, cu un ecran tactil mai mare.

Modificări importante şi sub caroserie, unde, pe lângă ajustările aduse şasiului, va exista şi un nou motor. Hyundai a promis un înlocuitor pentru actuala unitate pe benzină, de 1.6 litri şi 135 de cai putere. Primele informaţii anunţă un agregat cu patru cilindri de 1.2 litri, supraalimentat, capabil să livreze undeva între 120 şi 130 de cai putere.

Potrivit celor de la Hyundai, motorul va oferi un consum evident îmbunătăţit şi emisii mai mici de 110 g/km.

  • eee, luni, 07.07.2014 11:23

    daca reusesc sa introduca motoare turbo cu succes in gama, amenintarea grupului Hyundai-Kia o sa creasca foarte mult. Deja masinile lor arata foarte bine, se comporta foarte bine si stau bine la confort si interior, singurul mic neajuns erau motoarele aspirate. Sunt curios cum vor evolua vanzarile.

  • mog, luni, 07.07.2014 12:11

    au/vor avea curand si 1.0 t-gdi pe langa acest 1.2. 1.6 t-gdi deja il vand de peste un an, 2.0 t-gdi la fel... mai pui si diesel-urile unde au multe variante, cu o singura exceptie, nu au unul puternic, peste 130 cp.

  • mog, luni, 07.07.2014 12:11

    *peste 136 cp

  • Andy, luni, 07.07.2014 12:12

    O veste buna pentru ca aspiratele lor sunt gurmande rau (mai ales in traficul bucurestean). Ca vanzari Hyundai-Kia parca au in jur de 4-5% pe piata europeana nu? Stiu ca la nivel mondial sunt pe locul 5 dupa Toyota, GM, VW si Ford. Per total reprezinta o alternativa viabila la tot ce se produce in Europa si au facut cu brio pasul de la low-cost (anii 80-90 si chiar si prin 2000) la volum-buget (exact categoria din care fac parte Skoda, Renault, Fiat).

  • kk, luni, 07.07.2014 14:42

    motoare pe benzina turbo sunt mai puternice dar in ceea ce priveste consumul nici vorba nu sunt mai econome decat aspiratele; singurul avantaj este rca-ul si impozitul mai mic

  • @KK, luni, 07.07.2014 15:27

    Go home you're drunk !

  • Andy, luni, 07.07.2014 15:38

    @kk Motoarele turbo sunt mai economice in oras. In afara orasului conteaza mult cum conduce cel din spatele volanului si care este turatia la care motorul isi atinge cuplul maxim.

  • Andrei, miercuri, 09.07.2014 03:51

    Hyundai si Kia sa vanda in koreea de nord...nu ca ar fi ceva cu brandurile koreene....dar nu imi plac sub nicio forma, de ce oare dispar branduri adevarate ca Saab,si se umple gradina cu koreene antipatice,oricat ar incerca cineva sa ma convinga ....koreenii nu vor fi niciodata niste masini adevarate asa cum fac vesticii de pe continentul nostru,in frunte cu nemtii, asiaticii cei mai dati naibii japonezii si yankeii...