Renault Megane RS şi-a recuperat coroana la Nurburgring: compacta este din nou lider al clasamentului modelelor cu tracţiune faţă
Renault a reuşit să-şi recupereze primul loc în clasamentul modelelor cu tracţiune faţă la Nurburgring cu o ediţie specială a lui Megane RS, care poartă sufixul 275 Trophy-R.
Renault Megane RS a redevenit cea mai rapidă maşină cu tracţiune faţă care abordează circuitul Nurburgring. O ediţie specială a compactei franţuzeşti, numită Megane RS 275 Trophy-R, a reuşit să detroneze timpul lui Seat Leon Cupra 280 cu aproximativ patru secunde, totalizând 7 minute, 54 secunde şi 36 de sutimi. Francezii de la Renault au anunţat că vor oferi această ediţie limitată a lui Megane în doar 250 de unităţi, disponibile în 15 pieţe, prima fiind cea din Franţa. În comparaţie cu un Megane RS standard, modelul acesta are doar două locuri (Recaro Pôle Position din policarbonat şi fibră de carbon), amortizoare Öhlins Road&Track reglabile, sistem de evacuare Akrapovic şi anvelope MICHELIN Pilot Sport Cup 2.
Seat Leon Cupra a stabilit un timp record pe Nurburgring pentru automobilele cu tracţiune faţă
Modificările faţă de versiunea standard nu s-au oprit aici, fiind montat un acumulator litiu-ion şi discuri de frânaă mai uşoare. Toate aceste elemente au redus masa lui Megane RS cu peste 60 de kilograme, lucru care i-a adus secunde vitale compactei franţuzeşti. Un alt element definitoriu al acestei ediiţii limitate este culoarea, modelul fiind oferit într-o combinaţie de alb cu negru şi cu accente roşii. Aşadar, plafonul este vopsit în nuanţa Etoile Black, caroseria este albă, iar panourile laterale posterioare prezintă accente ”Vif Red”. Jantele Speedline de 19 inch sunt oferite fie pe negru, fie pe roşu, pentru a asigura un aspect cât mai agresiv al lui Megane RS 275 Trophy-R.
În comparaţie cu recordul precedent al lui Megane RS la Nurburgring, vorbim despre o îmbunătăţire de 14 secunde fără modificări majore la motor. Lista de dotări suplimentarea include şi volan îmbrăcat în Alcantara, centuri roşii şi Alcantara pentru maneta schimbătorului de viteze şi pentru levierul frânei de mână.
Via Renault
-
Catalin, luni, 16.06.2014 13:16
Gresit! Nu e vorba de fiabilitate. Megane RS 265 si-a dovedit fiabilitatea pana acum. Renault a scos Megane RS 275 Trophy R DOAR pentru a putea recastiga titlul pe Nurburgring pentru masinile cu tractiune fata. ATAT. Stim cat costa Seat-ul Leon Cupra R dar nu stim cat costa Megan-ul asta. Eu cred ca diferenta e pe undeva la 10.000 de euro. Asta e motivul pentru care Renault fabrica doar 250 de unitati. Cum asi spus si tu SANDU: NISTE LASI!!!
-
vianu, luni, 16.06.2014 13:30
@sandu iti pui tu gatu' pe linia de tren pentru cupra aia de..."serie"??? si cu 250 de bucati ale lui renault, seat tot pe locul 3-4 la unitati vandute va ramane.....buahahaha..... neshte lasi, dai dreaku' PS. si alta gogorita marca fanboys vag...fiabiliatatea se vede in numarul de unitati fabricate. Dupa logica ta, cuprele vandute cat degetele de la o mana dovedesc cat sunt de bune, nu?
-
@sandu`, luni, 16.06.2014 13:34
Du-te tata ca esti praf! Renault Sport va fi mereu nr 1 pe acest sgement indiferent cat de mult iti convine tie sau altor fani tdi.
-
StM, luni, 16.06.2014 13:34
Stiti ce inseamna cea mai rapida masina cu tractiune fata de pe Nurburgring?Niste cifre! Ce conteaza insa e cum se simte masina, cum se descurca in viata reala,pe sosele mai putin bune decat un circuit. Asta conteaza,nu ca RS a facut cu 4 secunde mai putin decat alta masina!Ca nu toti suntem piloti! Si viata nu e numai matematica, pentru ca daca ar fi atunci ar exista o ecuatie de genul daca x=curba la dreapta si y=viteza iar pilotul p o ia la stanga atunci totul=0, adica a decedat! Ceea ce nu e tocmai ok in realitate, unde exista mai multe (in)constante! Mie unul imi place toata gama RS de la Renault, asa cum imi plac si Mazda 3 MPS, sau Focus Rs, sau noul Focus ST, Octavia RS, Golf R si asa mai departe. Astept si Civicul Type R ca sa fie tortul complet. Ca, la fel ca majoritatea romanilor, putin probabil sa mi le permit fara credite (ceea ce nu vreau!), asta e alta poveste. Pana atunci...drumuri bune sa aveti si lasati cifrele, bucurati-va de condus...prudent, evident!
-
Bloodrave, luni, 16.06.2014 13:55
Nu contest ca divizia Sport de la Renault nu face minuni si nu detine o oarecare suprematie in aria hothatch-urilor dar : Au pus jupui practic interiorul, au pus scaune usoare, roll cage, au anulat bancheta spate, au pus evacuare custom si toate astea ca sa dovedeasca ca pot fi mai buni. Practic au cam anulat definitia unui hothatch , adica sa fie foarte practic si multi-purpose. Au facut o masina doar de circuit pe cand la Seat ne putem bucura si de alte lucruri in afara de acceleratie. Oricum e o actiune strict de marketing. Ar fi de preferat sa faca si Seat la fel.Aceeasi reteta si apoi sa vedem.
-
eee, luni, 16.06.2014 14:19
Sandeleeee, cine a zis ca era de serie cupra ala? Nu au spus nici unde ca e de serie sau modificat. Astia de la Renault iti dau posibilitatea sa iti cumperi exact modelul care are recordul. Ce mai atatea comentarii, au recordul si gata!
-
Azazel, luni, 16.06.2014 14:52
Dar daca lui Leon Cupra i se aduc modificarile de care a avut parte acest Megane RS, gen se folosesc scaune mai usoare, alte frane, se scoaste bancheta din spate, oare cum ar fi? Oricum comparatia cu Leon Cupra nu isi are rostul. Un Leon Cupra poate fi folosit si in viata de zi cu zi, pe cand un Megane de genul asta NU. Sau poate doar asa Megane putea sa-l detroneze. E o diferenta. Conteaza in schimb cati au ochi sa o vada.
-
Ring, luni, 16.06.2014 14:58
Se va bucura de coroana pana cand Ford va lansa noul Focus RS.
-
RRR, luni, 16.06.2014 15:01
Majoritatea de aici discutati inutil.Aveti vreunul Cupra sau Megane RS ? Aaaa...le-ati vazut pe strada/reviste/internet/vecini si va dati cu parerea. Sunt posesor de Renault Megane RS 2011 si pot spune ca este super accesorizat fata de Seat(am facut drive test si cu Seat inaninte de achizitie). Numai bordul ala auster,invechit,cu mici retusuri , fara informatii digitale detaliate,(presiune turbo,pozitie clapeta acceleratie,cuplu motor,treapta de viteza optima si CP dezvoltati cum afiseaza renault-ul) este de toata jena pentru aceeasi echipare din acelasi an. Lasati trancaneala inutile,mergeti si faceti drive test si convingeti-va singuri de calitatile si neajunsurile fiecarei rable.. Atunci cand va exista VW F1 cu atata tehnologie si experienta in Formula 1 ,atunci jos palaria in fata SEAT.Pana atunci SEAT ramane o marca low cost a grupului VW.Un VW sau Audi mai ieftin si mai prost lucrat,evident la un pret mai redus ! Atunci cand motoarele VW vor ajuta la castigarea a 11 titluri la piloti(ultimul in 2013 prin Vettel) si 12 la constructori in 35 de ani de activitate continua in F1,atunci comparam tehnologia celor doi constructori ! La ora actuala fie ca place sau nu nemtilor, Renault face unele dintre cele mai bune si mai premiate motoare pe benzina ! Fata de Seat Dacia vinde de 10 ori mai multe rable.Fiabiliatea ,costurile/km rulat sunt adevaratele criterii nu ?
-
Bloodrave, luni, 16.06.2014 15:35
A spune ca know-how-ul din F1 Renault se aplica la masina ta de serie e ca si cum am spune ca toate Audi-urile au motoare din LeMans, ca doar au tot castigat. Asa cum nici fiabilitatea Touareg-ului nu are nici o legatura cu Dakar. O comparatie mai potrivita ar fi cea cu WTCC , ca doar vorbim de turisme, nu de F1.Seat a castigat ultimele 2 editii din cate stiu. Unde e Renault acolo? Sau stai, am uitat, tu ai motor de F1 pe Megane RS-ul tau, nu ai motor de turisme(nu ca s-ar compara motorul din WTCC cu motorul din masina de serie). Dar te las la parerea ta ca ai motor de F1 si know-how de F1, asta vrea si departamentul de marketing si cel de pr al Renault sa crezi.
-
P&T, luni, 16.06.2014 15:44
Incepe razboiul daciotilor impotriva posesorilor de masini!
-
ironR, luni, 16.06.2014 15:46
Felicitari celor care au "muncit" la dezmembrarea masinii :))
-
esel, luni, 16.06.2014 17:56
Au vrut sa bata un record si au reusit...atata tot. Comparatiile sunt stupide pentru ca 1. Megane-ul este "jupuit" pe cand Cupra nu si 2. Cupra e nou nouta, Megane-ul asteapta noua generatie. Renault a vrut doar sa arate ca pot obtine performante, nu ca au facut un adversar direct pentru Cupra, mai bun. Cand va aparea noua generatie Megane Rs probabil va fi mai rapida ca o Cupra chiar si in varianta cu bancheta. Atunci Seat va veni cu o editie speciala, fara bancheta pentru a bate recorduri...Cand vor aparea ambele modele in acelasi an vom putea face o comparatie serioasa
-
LauCalin, luni, 16.06.2014 20:46
"Pana atunci SEAT ramane o marca low cost a grupului VW.Un VW sau Audi mai ieftin si mai prost lucrat,evident la un pret mai redus !" =))) Am avut o zi grea la munca si iti multumesc pentru portia de ras. Deci in mintea ta se poate pune egal intre Dacia si Seat cand vine vorba de calitate. Bravo! :)))
-
LUCCI, luni, 16.06.2014 22:45
Eu nu stiu de ce nu va cumparati de noi, cate o Cupra si un RS, va duceti la Nurburgring, le alergati pe fiecare(acelasi sofer!!!), vedeti care e mai buna si apoi reveniti cu comentarii?Si gata! Eventual facei cate 2 tururi; cu si fara canapea spate....
-
Alpine77, marţi, 17.06.2014 09:58
Timp obitnut la prima incercare pe un circuit putin ud. Modelul este in lucru de mai mult timp decat turul Seatului asa ca este mai degraba o coincidenta chiar daca poate un pic grabita de Renault. A se vedea ca si generatia trecuta a avut un model similar la sfarsitul carierei, R26R, asa ca nu l-au facut acum pe fuga sa bata Seatul. Iar ca un fapt amuzant, inca astept un test independent in care sa vad Seatul mai bun.
-
cristi, marţi, 17.06.2014 11:00
scuze, dar prefer de 10 ori interiorul leonului in detrimentul megane-ului. vorbim de ultima generatie, da? modelul 5F. nu va dati cu parerea daca nici macar nu ati fost intr-un showroom seat.
-
vianu, marţi, 17.06.2014 11:01
...un test independent in care sa vad Seatul mai bun.... punctul pe "i"
-
Alpine77, marţi, 17.06.2014 11:21
@Bloodrave-divizia RS este aceeasi care dezvolta toate programele de motorsport de la Renault. Daca Renault F1 are doar tangente foarte putine cu Clio 1.5 dci (printr-un transfer de tehnologie in timp la modele de serie din motorsport), cu Megane RS are foarte mari pentru ca sunt aceeasi 'baieti' care se ocupa de ambele in acelasi timp. Marketingul isi are rostul lui foarte bun ( la Renault in mare se justifica prezenta in motorsport doar prin castigare a capitalului de imagine si nu atat prin casti direct imediat ca la celelalte marci implicate cel putin in F1 unde transferul de tehnologie este mult mai mare si mai rapid, deci amortizare mai buna a investitiilor). Asa ca daca Renault ar incerca sa profite si de efortul lor in dezvoltarea modelelor sport sau de competitie(trebuie multi bani si mult talent pe care nu multi il au), de ce nu?
-
Rza, marţi, 17.06.2014 15:36
Multi tedeisti afumati , putini oameni cu creier .
-
cetateanul turmentat, marţi, 17.06.2014 20:27
Asa e. Daca ai creier esti fan Renault. Daca nu ai creiet esti un tedeist afumat. Ospatar, inca o bere!
-
Rza, marţi, 17.06.2014 22:14
Exact , analfabetismul va caracterizeaza pe voi : tedeistii !
-
., marţi, 17.06.2014 22:21
Ce sa zici si tu acum... Sau mai bine spus cum sa-ti exprimi frustrarea prin jignire.
-
@renault, miercuri, 18.06.2014 21:34
mda .... si in realitate soferul a fost...cel mai mic si mai usor, pilot de curse chinez pe care l-au gasit, care facea si greva foamei de vreo saptamana, sa scoata un timp mai bun
-
leon, joi, 19.06.2014 10:51
Ideea este ca cei de la Renault au scos o cutie de plastic cu motor puternic doar ca sa scoata un timp bun neglijand celelate asptecte! Leon ramane un tatic pe langa reno la design
-
adriank, vineri, 26.06.2015 11:01
hai ca-mi vine mie Cupra 280 dsg pe la sfarsitul lunii viitoare si poate va dau mai multe detalii.
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 22 noiembrieNorthvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în falimentProducătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 20 noiembrieAston Martin Valkyrie, record la Silverstone pentru cea mai rapidă mașină de serieAston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 19 noiembrieHyundai va avea un CEO nou: Jose Munoz este șeful filialei Hyundai din America de NordHyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 18 noiembrieUE și China, aproape de un acord asupra taxelor pentru mașinile electrice, potrivit presei chinezeUniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. Citeste tot
-
GENERAL | joi, 14 noiembrieRecord mondial: Bugatti W16 Mistral, cea mai rapidă decapotabilă din lumeBugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. Citeste tot
renault rs se va fabrica in numai 250 bucati. seat leon cupra este o masina de serie. de aici se vede si fiabilitatea masinilor. in opinia mea, tot cupra ramane pe primul loc, deoarece a venit cu masina standard(si cu bancheta spate) nu ca cei de la renault(niste lasi ca de obicei). multa bafta renault in campaniile voastre inutile de a face masini bune.