Volkswagen Golf R 400 ar putea primi o transmisie DSG cu 10 trepte
Volkswagen ia în considere introducerea unei transmisii DSG cu 10 trepte în dotarea lui Golf R 400, pentru eventualitatea în care modelul va primi o versiune de serie.
Volkswagen Golf R 400, cea mai peformantă versiune a actualului Golf R prezentată până acum, ar putea primi o transmisie DSG cu 10 trepte atunci când va fi lansat pe piaţă. La Salonul Auto de la Beijing, cei de la Volkswagen l-au prezentat pe Golf R 400 într-o configuraţie cu transmisie manuală cu şase trepte, dar o transmisie automată este luată în considerare pentru a face modelul atractiv pentru mai mulţi clienţi, spun englezii de la Autocar citând surse din cadrul mărcii germane. Singura problemă cu respectiva transmisie vine la nivelul cuplului motor de care este capabil propulsorul 2.0 Turbo, de 450 Nm.
Volkswagen Golf R 400 - conceptul unei compacte cu 400 de cai putere
Singura soluţie prezentată de Volkswagen care să îmbine un motor transversal, tracţiune integrală şi performanţe dinamice competitive într-o automată ar fi viitoarea unitate DSG cu 10 trepte. Aceasta este capabilă să reziste la maximum 500 Nm, după cum anunţau datele oficiale ale Volkswagen. Respectiva transmisie va fi lansată în gama Volkswagen Passat şi are rolul de a reduce consumul de carburant al viitoarelor modele cu până la 20 procente. Încă de la prezentarea din Viena, transmisia respectivă a fost confirmată atât pentru aplicaţii cu motor transversal, cât şi pentru aplicaţii cu motor longitudinal.
Iniţial, Volkswagen Golf R 400 a fost prezentat ca un suport al celei mai puternice versiuni a motorizării 2.0 Turbo din gama EA888. Pe lângă acest rol, modelul prezenta şi numeroase ipoteze de personalizare din gama Golf, neavând scopul de a intra în producţie în această formă. Ulterior, cei de la Volkswagen au declarat că nu ar fi exclusă o versiune de serie a Golf-ului de 400 CP, cu toate că nu este clar dacă aceasta va fi lansată cât înca va mai fi în producţie a şaptea generaţie a lui Golf sau va debuta ca versiunea R a următoarei generaţii a compactei din Wolfsburg.
Via Autocar