Dacia va muta o parte din producţia lui Sandero în Maroc

Publicat marţi, 20.05.2014 11:27 de Sebastian Toma

Dacia va reduce cu până la 10% producţia lui Sandero la fabrica din Mioveni. Cele 20 sau chiar 30 de mii de unităţi diferenţă vor fi construite în Maroc, la fabrica din Tanger.

Dacia va muta o parte din producţia lui Sandero de la fabrica din Mioveni la uzina din Tanger, informează Digi24 citând directorul general al companiei. Fabrica Dacia din Mioveni va păstra cele trei schimburi şi va avea un nivel de ocupare ridicat, dar va produce cu până la 30.000 de unităţi mai puţin într-un an, reprezentate de unităţile Sandero care vor fi construite în Maroc. Explicaţia conducerii este legată de pieţele pe care ajunge hatchback-ul subcompact şi de amplasarea mai favorabilă a fabricii din Maroc în raport cu acestea. Este deja binecunoscut faptul că Sandero este un model mai popular în partea de Vest a Europei, lucru care se suprapune cu faptul că majoritatea unităţilor produse de Dacia sunt exportate.

REPORTAJ: Am asistat la naşterea noului Dacia Sandero

Iniţial, cei de la Dacia aveau previziuni de 310.000-320.000 de unităţi fabricate la Mioveni în 2014, dar schimbarea de planuri va duce la o reducere de până la 10% a cotei totale. În 2013, Uzina de Vehicule Dacia a produs 342.620 vehicule, dintre care 93% au fost exportate. Fabrica din Mioveni are o capacitate de 1.390 de vehicule pe zi, ceea ce ar însemna 350.000 de unităţi pe an în cazul în care s-ar lucra la cadenţa maximă pentru fiecare zi de lucru. În decursul lunii curente, fabrica din judeţul Argeş a sărbătorit producţia a 5.000.000 de vehicule de la înfiinţare până în prezent.

Dacia a "inventat" un mesaj inedit către Ministrul Finanţelor din Marea Britanie: "Cumpăraţi Sandero!"

Fabrica Dacia din Maroc mai produce şi modelele Dokker, Dokker Van şi Lodgy.

Unele voci se tem că Dacia ar putea să părăsească România la un moment dat din cauza costurilor în creştere de producţie în ţara noastră, precum şi din cauza lipsei de sprijin din partea autorităţilor, care nu au îmbunătăţit infrastructura pentru a favoriza transporturile rutiere sau feroviare în niciun fel. Cei de la Dacia ne asigură că nu se va întâmpla acest lucru, cu toate că modelele Dacia sunt fabricate şi în Maroc. Explicaţia este legată de importanţa strategică a României în reţeaua globală Renault, în ţara noastră fiind localizată cea mai mare platformă logistică a Alianţei Renault-Nissan şi cel mai mare centru de piese de schimb şi accesorii din afara Franţei pentru Renault, Nissan şi Dacia.

Renault va produce Dacia Sandero şi Sandero Stepway în Maroc

Via Digi24

  • Andi, marţi, 20.05.2014 11:34

    Asta nu-i a buna... Semn rau...

  • facelift, marţi, 20.05.2014 11:47

    @Andi Asta ar trebui sa spuna si politicienii. Dar ce sa-i faci daca nu exista decat dezinteres din partea lor...

  • @ Andi, marţi, 20.05.2014 11:53

    E doar inceputul ! In 2015 va fi inaugurata uzina Renault din Algeria ce va produce pentru moment doar automobile marca Dacia ....

  • eee, marţi, 20.05.2014 12:45

    pai cred ca s-au saturat de promisiunile neonorate ale guvernului in legatura cu autostrada pitesti-sibiu si au rtecut la fapte. probabil guvernele din maroc si algeria ofera si facilitati fiscale, si atunci li se merita mai mult, mai ales ca lipsa autostrazii le creste costul de productie cu 60 de euro pe masina, parca citeam pe aici. Sa fiu in situatia lor, cand doar baga bani in guvern si nu primesc ce li s-a promis, si eu m-as impacheta si as pleca. MI se pare relativ simplu, e o afacere, daca nu scoti profitul asteptat, iei masurile necesare.

  • mishazaitev, marţi, 20.05.2014 12:56

    Cu siguranta Ford va avea aceeasi reactie, avand in vedere faptul ca o autostrada care sa uneasca orasele in care se gasesc cele doua fabrici de automobile de granita de vest a tarii pare pentru guvernantii nostrii postnouazecisti o prioritate mai mica decat o autostrada pe care ei si beizadelele lor sa se poata deplasa la munte in week-end!

  • vianu, marţi, 20.05.2014 13:15

    - sau poate va apare un nou model la Dacia - sau poate aspectele financiare chiar primeaza (facilitati fiscale, costuri cu forta de munca mai mici, etc) - sau poate ca exportul din Ro este de 93% si Marocul (inclusiv el) este mai aproape de pietele de desfacere - sau poate ca ne place ca primul lucru pe care il facem este sa ne panicam - sau poate ca sunt o sumedenie de guristi ce au parca o satisfactie personala sa strige: "v-am zis io!"

  • 123, marţi, 20.05.2014 13:49

    incet dar sigur...

  • ingerulol, marţi, 20.05.2014 14:28

    Luati si votati cu ruptii astia ! Isi bat joc in cel mai mare hal de tara asta , si in loc sa faca o autostrada completa sa ne lege si pe noi de la EST la VEST in totalitate sa ne putem dezvolta pe ei nu-i intereseaza decat campaniile electorale si promisiunile dinainte de acestea - mint poporul cu televizorul cum s-ar zice ! Eu ii voi sanctiona la vot !

  • soava, marţi, 20.05.2014 15:06

    il salutam pe ghiolban si pe pontan cu ocazie si le uram un "mai animalule"

  • Kap, marţi, 20.05.2014 15:52

    Probabil cererea foarte mare de Duster solicita un procent mai mare din capacitatea de productie de la Mioveni. Si avind in vedere ca Sandero se poate face si la Tanger, voila! Vestea proasta e ca in caz de scadere a vinzarii productia lui Sandero poate ramine acolo consistenta. Vestea este insa buna pe moment, volumul scazut de Sandero va face probabil loc mai multor Dustere, ceea ce inseamna ca productia Dacia va exporta produse mai scumpe si va genera venituri mai mari. PS Asta nu inseamna ca nu trebuie sa le dam lui copyTonta si acolitilor ceea ce merita. Ei incearca din rasputeri sa convinga Renault sa aleaga Marocul si mai mult.

  • antonny, marţi, 20.05.2014 20:44

    sunt curios pentru ce piata vor lucra ......pentru Germania garantat tot din ROMANIA vor pleca ...

  • Andrei, marţi, 20.05.2014 20:52

    Din cate stiu eu Hodlmayr si Lagermax in legatura cu firma romaneasca Lazar se ocupa de transportul masinilor produse in Romania...daca prinzi pe valea Muresului vreo coloana,ajungi in Nadlac dupa 5 ore intarziere,mai stai si dupa domnii vamesi care intotdeauna gasesc "nereguli" si asa marfurile care ies si intra in tara ajung cu intarziere, politia e flamanda si abia te asteapta, suntem o tara dezorganizata total,inafara de cateva judete care isi mai organizeaza activitatea astfel incat sa mai atraga investitori si sa dezvolte societatea,restul nu fac decat sa minta,sa nu le pese si sa fure daca se poate! Salvarea nu vine de afara, daca nu is in stare sa faca un drum cum trebuie, de ce mama naibii mai stau la conducere,sa plece naibii la casele lor de sute de mii de prin Elvetia si Austria!

  • zed, marţi, 20.05.2014 21:16

    Bai baieti, nu va agitati ! Ati uitat ? Avem samsari care aduc masini dein Jermania, mancacias ! :DDDD

  • gp, miercuri, 21.05.2014 00:12

    Calculele sunt f. simple: ce profit ramane dupa ce se scad toate cheltuielile. Avand in vedere ca salariile in maroc sunt mai mici, costurile de logistica mult mai mici, facilitati fiscale mai bune, etc.

  • lulu, joi, 22.05.2014 09:01

    Daca noi ca tara nu suntem in satre sa producem ceva cu forte proprii nu avem nici o sansa. Asta este capitalism speculativ, toti vin in tara la noi sa faca profit "la blana" cat au facilitati (norme de poluare trecute cu vederea, scutiri de taxe de la stat, salarii mici, etc) si apoi pleaca. A se vedea nokia, aia cu ciocolata , etc.