Preţuri BMW M3 şi M4 Coupe în România: start de la 75.000 de euro

Publicat luni, 12.05.2014 12:17 de Bogdan Mirică

BMW a dezvăluit astăzi preţurile noilor M4 Coupe şi M3 Sedan pe piaţa din România. Cele două modele de performanţă sunt mai ieftine decât predecesorii.

Anul 2014 este unul istoric pentru divizia de performanţă BMW M. Este anul în care destinul legendarului M3 se desparte de cel al variantei sale coupe. Mai exact, coupe-ul se numeşte M4 şi promite aceleaşi senzaţii tari sub o caroserie cu trei uşi. La rândul său, M3 îşi va continua traseul de succes doar într-o singură declinare de caroserie: sedan.

Astăzi, BMW aduce şi în România cei doi fraţi de performanţă, dezvăluind oficial preţurile pentru care pot fi achiziţionate noile M3 şi M4, dezvăluite în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, în luna ianuarie. Spre deosebire de vechea generaţie M3, noile modele vin cu o ofertă mult mai tentantă din punct de vedere financiar.

Preţ mai mic decât al vechiului M3

Deşi pare greu de crezut într-o piaţă auto care cere din ce în ce mai mult, noile M3 şi M4 sunt mai ieftine decât generaţiile pe care le înlocuiesc. Aşa se face că M3 Sedan pleacă de la 60.650 de euro fără TVA, mai exact 75.206 euro cu toate taxele. Fratele său cu trei uşi, M4 Coupe este ceva mai scump, taxând în plus aspectul sportiv. Preţul lui este de 61.700 de euro fără TVA, adică 76.508 euro cu toate taxele.

BMW M4 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
BMW M4
3.0 litri 431 CP MT6
431 8.8 4.3 76.508
Audi RS5 facelift
4.2 FSI S-tronic quattro
450 10.5 4.5 83.900
Mercedes-Benz C63 AMG Coupe
6.2 litri auto
457 12 4.4 76.446
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Ce vor primi clienţii români pentru această sumă, deloc uşor de abordat? Un motor complet nou, dezvoltat de divizia de performanţă M. Vechiul V8 lasă loc unei unităţi cu şase cilindri în linie, spre nemulţumirea puriştilor. Alinarea vine însă din performanţe şi eficienţă.

Cu o putere totală de 431 de cai şi un cuplu motor de 550 Nm, cei doi fraţi promit performanţe cu 40% mai bune decât predecesorul M3. Asta se traduce simplu şi într-un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 4.1 secunde, atunci când este selectată cutia automată cu dublu ambreiaj. Pentru cei care preferă transmisia manuală, acceleraţia de la 0-100 de km/h se face în 4.3 secunde. Chiar şi în aceste condiţii, consumul şi emisiile au scăzut cu 25%, valoarea medie a carburantului înghiţit pentru 100 de km fiind de 9.4 litri/100 de km.

O maşină mai uşoară cu 80 de kg

De asemenea, inginerii M au lucrat mult la şasiu şi caroserie. Prin folosirea aluminiului şi a plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), BMW a reuşit să obţină o economie de 80 de kilograme şi o masă totală de numai 1497 de kg pentru M4 Coupe.

Vechiul M3 Coupe este înlocuit de M4

Pentru performanţele celor două modele garantează şi piloţii Bruno Spengler şi Timo Glock, responsabili pentru succesele BMW în Campionatul German de Turisme (DTM). Spengler şi Glock au ajutat la testarea maşinii în condiţii limită pe circuitul de la Nurburgring.

BMW M3 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
BMW M3
3.0 litri 431 CP MT6
431 8.8 4.3 75.206
Mercedes C63 AMG
6.2 litri 457 CP auto
457 12 4.4 75.020
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Alex.Seremet.BMW, luni, 12.05.2014 16:00

    Preţurile fără TVA sunt la nivel de Germania. Ba chiar sunt mai avantajoase, având că noi oferim gratuit pachet internaţional de service.

  • Scorpionul.negru, luni, 12.05.2014 16:29

    Asa e la noi....cei mai saraci dar cu preturile cele mai mari. De ce acest paradox ? Cumva din cauza politicienilor sa ma insel eu ? :))

  • Andy, luni, 12.05.2014 16:49

    In general la masinile normale (non-premium) preturile din Romania sunt mai mici decat in Franta sau Germania. Nu va impacientati insa: peste 3-4 ani vom vedea destule si pe soselele mioritice, luate din Germania dupa ce au fost conduse inainte de batranici cu cadru care n-au parcurs "decat" 100.000 km :-)

  • mowgli, luni, 12.05.2014 19:21

    Da, ok, dar nu inteleg afirmatia asta: "Vechiul V8 lasă loc unei unităţi cu şase cilindri în linie, spre nemulţumirea puriştilor." Nemultumirea caror puristi? aia de joaca NFS cu BMW M3 GTR? Nu de alta dar V8-ul are mai putin loc in istoria BMW decat unitatile de 6 cilindrii. BMW Motorsport incepandu-si istoria cu BMW E9 3.0 CSL in anii 60 care avea motor de 6 cilindri, apoi primul BMW M, M1, tot un motor de 6 cilindri avea, urmat de primul BMW M cu adevarat de strada, BMW M5, tot cu un L6 si continuand cu M635CSi. E drept, E30 a fost primul seria 3 M cu un motor de 4 cilindri, insa era "insotit" de noul seria 5 tot cu L6, apoi urmatoarele 2 generatii de seria 3 tot L6 iar faceliftul lui seria 5, a primit o noua unitate tot L6. Practic pana in '98 istoria BMW e dominata de motoare cu 6 cilindri si asta e deja un simbol BMW cum e B4 la subaru sau B6 la Porsche. Eu unul prefer oricand un L6 turbo decat un V8, V10, V12 de orice fel.

  • dan_grc, luni, 12.05.2014 19:27

    @mowgli Cred ca se refereau la puristii americani:).

  • Marius, luni, 12.05.2014 20:25

    Cu 75.000 de euro îți poți cumpăra mașina.

  • unckle, marţi, 13.05.2014 13:09

    @marius - cu 75000 iti poti cumpara un M ... M nu este de la "masina" este de la cu totul altceva ;) @mowgli &M4,M4 - motorul, fie el aspirat sau turbo, este doar o parte din masina. Replica asta cu "puristii" este de cand lumea. Faptul ca este folosita de AM de cate ori un producator schimba ceva ... nu tocmai inspirat, parerea mea. Este adevarat ca BMW a folosit foarte multe motoare aspirate si motoarele turbo nu isi au, inca, un loc la fel de sus in inimile fanilor, dar de la asta pana la a considera ca o masina, superioara din cam toate punctele de vedere precedentei, poate fi o idee proasta... nu poate fi decat o idee in mintea unor "puristi" care joaca NFS, vorba lui mowgli.

  • Marian.Nedelcu, marţi, 13.05.2014 16:42

    Un pret mare pentru tabla subtire pe care o ofera din standard. Nu de alta dar sa se vada rugina pe ea dupa 4 ani ? Pai nu-i benefic imaginii de marca germana. Astept paparazii , sa urle cum trebuie. !

  • mowgli, marţi, 13.05.2014 17:11

    @Nea Mariane, rugina dupa 4 ani nu se vede nici pe Fiat Punto ;)

  • ctincristi, marţi, 13.05.2014 17:35

    "plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP)" - in sfarsit ati nimerit-o corect!

  • Andy, marţi, 13.05.2014 20:47

    Tabla subtire (sau chiar folosirea unor materiale plastice/compozite in unele locuri) e specifica masinilor noi pentru care siguranta e unul din cei mai importanti factori. Tabla subtire preia socul. Inteleg replica ta de la unul trecut de 50 insa pari mai tinerel. Iar faza cu ruginitul...depinde. Dupa zgarieturi care ajung la metal e normal sa revopsesti toata piesa nu cum fac majoritatea automobilistilor din Romania (lipsa Casco-ului e un motiv datorat faptului ca in genral romanii isi dau toti banii - se mai si imprumuta chiar - ca sa-si cumpere X marca)

  • SnowM3, miercuri, 14.05.2014 22:38

    Daca tot vorbim de preturi noua generatie mai vine cu un aspect pozitiv: impozitul de circa 6700 lei / an asociat motorului V8 de 4 litri al precedentei generatii se transforma acum in vreo DOAR 2400 lei / an pentru cei 3 litri !