Maserati Alfieri va fi produs în serie şi va avea o variantă cabrio
Sergio Marchionne a confirmat oficial lansarea unei versiuni de producţie a conceptului Alfieri. Înaintea sa vom face însă cunoştinţă cu SUV-ul Levante.
În cadrul Salonului Auto de la Geneva, desfăşurat în primăvara acestui an, Maserati a impresionat audienţa cu Alfieri, conceptul unui coupe sportiv, creat pentru a sărbători centenarul brandului.
Corespondenţă de la Geneva 2014: Maserati Alfieri, surpriza exotică de la standul Tridentului
Mai multe surse au vorbit încă de atunci despre o materializare a modelului italian, însă abia acum Fiat SpA a confirmat aceste zvonuri. Într-o conferinţă oficială a grupului Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne a dezvăluit planurile Tridentului pentru următorii patru ani.
Maserati Alfieri de serie
În lista viitoarelor premiere se află şi Alfieri, care va vedea lumina zilei în maxim doi ani şi va fi declinat în două variante de caroserie. Prima dintre ele va fi cea coupe, dezvoltată pe o platformă comună cu cea a lui Ghibli şi animată de motoare V6 cu diferite niveluri de putere.
Potrivit oficialilor italieni, sub capota lui Alfieri vom vedea versiuni de 410, 450 şi chiar 520 de cai putere ale motorului cu şase cilindri. Coupe-ul alfieri nu va fi însă primul model maserati cu care vom face cunoştinţă în următorii ani.
Maserati Levante, primul SUV din istoria brandului
Înaintea debutului său aşteaptă deja la rând, de mai mulţi ani, primul SUV al companiei. Anticipat încă din 2011 de conceptul Kubang, care a atras o mulţime de reacţii pozitive în cadrul Salonului de la Frankfurt, SUV-ul este aşteptat anul viitor.
El se va numi Levante şi va fi disponibil cu tracţiune integrală şi o gamă largă de motoare, capabile să îi asigure performanţe demne de rivali cu pedigree cum ar fi Porsche Cayenne sau viitorul Lamborghini Urus. Versiunile entry-level pe benzină vor folosi acelaşi motor V6 cu o putere de 350 sau 425 de cai. Nu vor lipsi nici declinările diesel, născute din popularul V6 de 3.0 litri, disponibil cu 250, 275 şi 340 de cai putere.
Versiunea de top se va folosi însă de serviciile unui V8 capabil să dezvolte peste 560 de cai putere, suficient pentru a se lua de gât cu Porsche Cayenne Turbo S.
Noua generaţie GranTurismo
Gama constructorului din peninsulă va fi reînoită complet abia în 2018, atunci când va fi dezvăluit şi urmaşul actualului granTurismo. Modelul va fi disponibil şi el cu propulsie spate sau tracţiune integrală, urmând să adopte motoare de cilindree mare, probabil tot V8-ul de peste 560 de cai putere.
via autonews