Seat Ibiza primeşte o ediţie aniversară în iunie: 30 de ani de la lansarea primei generaţii
Spaniolii de la Seat au prezentat primele imagini oficiale ale ediţiei aniversare a lui Ibiza, programată să fie lansată în iunie, care va celebra 30 de ani de la fabricarea primului Ibiza.
Seat Ibiza, cel mai bine vândut model al mărcii spaniole, a ajuns la 30 de ani de existenţă. Prima generaţie a modelului a fost dezvelită la Salonul Auto de la Paris, ediţia 1984, şi este aniversată printr-o ediţie specială a generaţiei actuale. Această ediţie specială va fi lansată în luna iunie, se va numi "Ibiza 30 years" şi va fi disponibilă exclusiv cu o caroserie gri şi cu jante vopsite în negru. Reprezentanţii mărcii iberice nu au detaliat lista de dotări a ediţiei aniversare a lui Ibiza, dar remarcăm o serie de stickere care marchează faptul că modelul este special în rândul actualei generaţii a lui Ibizia, precum şi o carcasă de cheie briceag vopsită în gri şi ştanţată cu logotipul "Ibiza 30 years".
Şeful Seat îşi pune toate speranţele în piaţa europeană, în ciuda evoluţiei dezamăgitoare
Ibiza este şi prima maşină dezvoltată de Seat în calitate de companie independentă, cu toate că a fost desenată în colaborare cu Italdesign, Karmann şi Porsche. Începând cu cea de-a doua generaţie, Ibiza a fost desenată de specialiştii Grupului Volkswagen, preluând şi componente şi tehnologii utilizate de concernul respectiv. Indiferent de generaţie, Ibiza a fost de fiecare dată cel mai bine vândut model din gama Seat. Peste patru milioane de unităţi Seat Ibiza au fost vândute în cei 30 de ani de existenţă ai modelului.
Seat Ibiza facelift - primele imagini oficiale
În 2012, Seat a vândut aproximativ 320.000 unităţi, aproape o treime faţă de cât estima James Muir, şeful mărcii la vremea respectivă, că ar fi suficiente pentru rezultate sustenabile pe termen lung, atât ca marcă în sine, cât şi ca parte integrantă a concernului Volkswagen. Ulterior, James Muir a fost înlocuit de Jurgen Stackmann, care are rolul de a revitaliza marca din Martorell. Actualul şef al mărcii Seat se declară încrezător în sansele companiei de a reveni la profit, chiar dacă vânzările acestora nu au atins încă obiectivele stabilite anterior.
Via Seat