BMW, Audi şi Mercedes-Benz raportează vânzări-record în luna martie 2014

Publicat miercuri, 09.04.2014 13:40 de Mircea Meșter

Anul 2014 este unul excelent pentru toate cele trei mărci premium germane care conduc detaşat topul vânzărilor din această zonă a industriei auto. Toate trei raportează recorduri de vânzări atât lunare, cât şi trimestriale.

Cursa în trei dintre cele trei mari companii premium germane în ceea ce priveşte vânzările la nivel global continuă şi în 2014. Chiar dacă poziţiile se menţin în vârful ierarhiei - cu BMW în faţă, cu Audi pe locul al doilea şi cu Mercedes-Benz pe trei - masivele schimbări de game din curţile acestor mărci duc la mici modificări ale diferenţelor dintre ele. În plus, întinerirea gamei Mercedes, refresh-ul modelelor Audi şi apariţia unor nume noi în gama BMW garantează o dinamică interesantă a vânzărilor. Cu atât mai interesantă cu cât toate cele trei mărci au raportat recorduri absolute de vânzări într-o singură în luna martie.

BMW continuă să conducă detaşat

Pe locul întâi al vânzărilor premium la nivel mondial se menţine BMW. Bavarezii au vândut aproape 190.000 de maşini în luna martie (cel mai bun rezultat din istoria mărcii) şi 430.000 în primele trei luni ale anului 2014, ceea ce echivalează cu creşteri de 17, respectiv 12% în raport cu rezultatele din aceleaşi perioade ale anului anterior. Pentru a atinge aceste cifre, BMW s-a bazat pe creşterea cererilor pentru SUV-urile sale (X1 a crescut cu 15%, X3 cu 11% şi X5, ajutat de o nouă generaţie, cu 14%).

Per total, Grupul BMW (BMW, Mini şi Rolls-Royce) a adunat în luna martie 2014 comenzi de 213.000 de unităţi, fiind pentru prima dată când germanii trec de 200.000 de maşini vândute într-o lună. La nivelul pieţelor, cele mai mari creşteri ale Grupului BMW s-au înregistrat în Asia (158.000, +21.8%) şi în special în China: (108.000 unităţi, +25.4%).

Audi creşte cu ajutorul lui A3

Audi se află pe poziţia a doua în clasamentul vânzărilor atât pe luna martie, cât şi pe perioada ianuarie-martie 2014. Cu puţin peste 170.000 de maşini vândute în martie şi cu 413.000 de unităţi vândute în total în lume în primele trei luni, Audi se bucură de creşteri de 15.4, respectiv 12% în raport cu cifrele anului trecut. la fel ca în cazul celor de la BMW, Audi bifează câteva recorduri interesante: martie a marcat cel mai bun rezultat lunar, iar ianuarie-martie este record pe un sfert de an, fiind pentru prima dată când marca germană trece de 400.000 de maşini vândute în trei luni. 

Luna martie a fost una de bun augur pentru gama A3 (+52%), pentru noul A8 facelift (+49%) şi, oarecum surprinzător, pentru Q7, care aşteaptă deja de ceva vreme un succesor (+39%). La nivelul pieţelor, Audi se laudă cu o creştere sănătoasă în ţara natală, Germania (+10.2%) şi în Marea Britanie (+13%), rezultatele europene ale mărcii din Ingolstadt fiind excelente în a treia lună a anului: 90.000 de maşini vândute, +7.2%. Pe primele trei luni, vânzările europene ale celor de la Audi au crescut cu 6.8%, până la 200.000 de unităţi. Nici China (+38%), Coreea de Sud (+82%), Statele Unite (+7.5%) sau Brazilia (+168% cu ajutorul lansării noului A3 Sedan) nu fac excepţie, Audi bazându-şi creşterea serios pe rezultatele din aceste pieţe.

Compactele Mercedes-Benz apropie marca de lideri

În sfârşit, Mercedes-Benz profită din plin de întinerirea gamei sale compacte pentru a atrage din ce în ce mai mulţi clienţi spre marca din Stuttgart. Vânzările din luna martie au totalizat 159.000 de unităţi la nivel mondial, creşterea adusă de modelele A, B, GLA şi CLA fiind de 26.4% în raport cu anul anterior. Per total, primele trei luni ale anului au adus 374.000 de clienţi pentru Mercedes-Benz în toată lumea, marca germană reuşind să mai reducă din distanţa care-o despărţea de primele două poziţii în topul vânzărilor premium. La fel ca BMW şi Audi, Mercedes se laudă cu cele mai bune rezultate de vânzări din istoria mărcii atât în martie, cât şi la nivel de trimestru.

Mercedes-Benz şi-a bazat creşterea pe pieţele din Europa (+7.6% în martie), SUA (+11.2%), China (+34%) şi mai ales Japonia (+50.3%), Ţara Soarelui Răsare fiind una specială pentru marca germană, acolo unde se află pe prima poziţie în clasamentul mărcilor premium.

Vânzări
martie 2014 
+/- Vânzări
ian-mar 2014 
+/-
BMW 186.126 +16.9% 428.259 +12.3%
AUDI 170.450 +15.4% 412.850 +11.7%
MERCEDES-BENZ 158.523 +13.3% 374.276 +15.2%

foto: CAR

  • zeuss, miercuri, 09.04.2014 13:51

    trimestriale, in loc de semestriale ... inca nu suntem in iulie ...

  • copyright anyone?, miercuri, 09.04.2014 20:23

    De curiozitate, cand folositi imagini din articolele altora pe prima pagina si in articolele voastre, exista vre-un acord cu detinatorii de drepturi de autor? http://www.automobilemag.com/reviews/driven/1306_audi_s3_bmw_m135i_mercedes_benz_a45_amg/

  • Edi, joi, 10.04.2014 10:35

    Nu inteleg de ce Bmw numara si unitatile Mini in total vanzari. Nu e cumva o marca diferita?

  • jan @Edi, joi, 10.04.2014 11:41

    Nu conteaza ca ei aduna si MINI la total. Important este ca in comparatia cu Audi si Mercedes ei numara doar modelele BMW nu si Mini sau RR.

  • vianu, joi, 10.04.2014 13:54

    @copyright anyone? sunt zeci de site-uri cu aceeasi poza....posibil sa fie deja free

  • lorinczi.thomas, vineri, 11.04.2014 08:30

    Repet: Cat se vor intrece producatorii in vanzari, pana se va umple planeta de masini, nu o sa mai avem pe unde sa calcam, ambuteiajele vor fi peste tot, iar poluarea va fi peste masura. Atunci o sa ne doara in cat ce cifre are fiecare producator.