BMW i8 - datele tehnice complete ale versiunii de serie
Odată cu anunţul începerii livrărilor lui BMW i8, reprezentanţii companiei bavareze au prezentat specificaţiile tehnice complete ale noului lor supercar hibrid.
BMW i8, supercarul hibrid al mărcii din Munchen, va fi livrat clienţilor începând cu luna iunie. Primii clienţi care-şi vor primi maşinile sunt cei care au făcut comandă în toamnă anului trecut, când au fost deschise listele de pre-comenzi. Lista de aşteptare pentru acest model este destul de lungă, spun reprezentanţii mărcii, deoarece comenzile au reuşit să ocupe producţia stabilită iniţial a acestui model, cu toate că BMW nu a divulgat câte unităţi i8 produce pe zi şi câte se aşteptau să vândă în primă fază. Odată cu aceste anunţuri, cei de la BMW au dezvăluit şi date precum consumul de carburant în ciclul NEDC, alături de specificaţiile tehnice ale modelului.
Spre deosebire de alte modele din gamă, BMW i8 este disponibil doar pe anumite pieţe, doar clienţii din 50 de ţări având la dispoziţie acest model. În funcţie de cum evoluează situaţia, BMW ar putea să ofere modelul i8 şi pe alte pieţe. Nemţii au evitat să-l ofere pe noul i8 pe toate pieţele pe care activează pentru a-i păstra nivelul de exclusivitate. Nici măcar versiunile de top ale lui Seria 7, nava amiral a mărcii din Munchen, nu beneficiază de această situaţie.
BMW i8 costă 126.000 euro în Germania
CONSUM
Cu acumulatorul încărcat la capacitate maximă, BMW i8 oferă un consum de 2.1 litri la sută în ciclul NEDC pentru prima sută de kilometri. Pe măsură ce distanţa parcursă creşte, consumul de carburant al modelului variază, deoarece energia din acumulatori este consumată de motoarele electrice şi intră în funcţiune propulsorul cu ardere internă. Reprezentanţii BMW spun că au derulat teste complexe cu noul i8 în viaţa reală, iar hibridul a reuşit să asigure un consum mediu mai mic de 5 litri la sută în mediul urban. Pentru mediul extra-urban, consumul de carburant este mai mic de 7 litri la sută, în timp ce pe autostradă, consumul rămâne sub 8 litri la sută, spun reprezentanţii mărcii. Per ansamblu, cei de la BMW spun că modelul lor hibrid plug-in este cu 50% mai eficient decât un model echivalent echipat doar cu un motor cu ardere internă.
Louis Vuitton a creat un set dedicat de genţi pentru BMW i8
MOTORIZARE ŞI PERFORMANŢE
BMW i8 este echipat cu un sistem de propulsie hibrid plug-in, bazat pe un motor cu trei cilindri în linie, de 1.5 litri, acompania de un motor electric. Propulsorul cu ardere internă se mândreşte cu tehnologia TwinPower Turbo, asigură 231 CP şi 320 Nm, în timp ce motorul electric oferă 131 CP şi 250 Nm. Sistemul hibrid oferă 362 CP într-o formulă concentrată pe eficienţă, la fel cum este şi coeficientul aerodinamic al modelului, de 0.26, destul de redus pentru un model de serie, dar nu cel mai redus din lume.
BMW pregăteşte o inovaţie pentru modelele de serie: jantele din fibră de carbon
Masa lui BMW i8 în versiunea gata de drum este de 1.485 kilograme. În modul 100% electric, i8 poate să atingă o viteză maximă de 120 km/h şi să parcurgă 37 de kilometri. Reîncărcarea acumulatorului de 5.2 kWh este realizată în maximum trei ore, dacă este folosită o priză standard, sau în mai puţin de două ore, dacă este folosit încărcătorul special BMW i Wallbox. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în 4.4 secunde, cu 0.3 secunde mai mult decât necesită un BMW M4 Coupe.
Via BMW
Slabut totusi in comparatie cu Tesla