Inginerul şef al diviziei Ford Performance: "Timpii de Nurburgring sunt doar marketing"
Jamal Hameedi, inginerul şef al Ford Vehicle Performance, spune că formula actuală a luptei între modelele de producţie privind timpul obţinut pe Nurburgring este greşită, fiind bună doar pentru marketing.
Nurburgring-ul a ajuns din nou pe buzele pasionaţilor de automobile, de data aceasta dintr-un motiv diferit faţă de discuţiile obişnuite. Reprezentanţii forumului dedicat modelelor de performanţă de la Ford l-au contactat pe şeful diviziei globale de performanţă a mărcii americane pentru a-i cere socoteală privind nedivulgarea timpului obţinut de cel mai rapid Mustang de serie construit vreodată, un Shelby GT500 de generaţie2013. Membrii forumului au descoperit că un asemenea model a alergat pe celebra pistă germană, lucru confirmat ulterior de reprezentanţii Ford, fără ca timpul obţinut să fie publicat ulterior. Jamal Hameedi, inginerul şef al diviziei de performanţe globale Ford Motor Company, spune că prezentarea timpului obţinut de Shelby GT500 sau de oricare alt model Ford pe acest circuit nu are niciun rost, deoarece ar fi o pură afirmaţie de marketing, cu nicio valoare reală.
După cum explică Hameedi, actualul format al luptei dintre constructorii de automobile privind titlul de "cea mai rapidă maşină de serie de la Nurburgring" nu este corect. În opinia inginerului şef al programului de performanţă de la Ford, formatul actual este greşit pentru că nu se pot declara timpii ”oficiali” ai modelelor respective în contextul în care nu există o metodă certificată de verificare a modelelor care aleargă la Nurburgring în vederea obţinerii unui timp record, precum este în lumea motorsportului. Hameedi spune că actualul format, în care fiecare producător este liber să vină cu orice pilot şi cu orice maşină şi să publice apoi un timp de Nordschleife este greşit pentru că pot demonstra că acele vehicule nu au fost modificate în vederea obţinerii unui timp mai bun. Însă, inginerul şef al celor de la Ford Performance spune că ar fi primii care şi-ar aduce toată gamă la Nurburgring în momentul în care ar fi prezentată o metodă certificată şi verificată independent de măsurare a timpilor obţinuţi pe celebrul "Iad Verde".
Jamal Hameedi nu a avut doar critici pentru celebrul circuit german, explicând că acesta este foarte bun la simularea mai multor condiţii diferite de pe şosea în acelaşi loc. Multitudinea de condiţii de circuit, condiţiile atmosferice diferite de la un moment al zilei la altul şi imposibilitatea măsurării timpului pe tur într-o modalitate universal acceptată (existând mai multe standarde realizate de-a lungul timpului pentru turul de Nordschleife, folosind anumite repere ale circului) duce la imposibilitatea comparării a două modele cu excepţia cazului în care acestea au fost conduse în aceeaşi zi, în acelaşi timp şi de acelaşi pilot.
Via SVTPerformance
pai consumul fantasmagoric de mic, acceleratia 0-100, viteza maxima (care in afara de autobahn nu e legala), timpii pe 1/4 mila, pe care ii da si ford, prizele de aer false, caracteristice multor mustanguri, CE SUNT? CORECT, TOT MARKETING; cand nu ajungi la struguri zici ca sunt acrii;