Alfa Romeo: "Nu ne interesează sistemele de asistenţă, vrem să-i oferim şoferului o experienţă cât mai pură"
Într-o lume a sistemelor de asistenţă care fură din plăcerea şofatului, Alfa Romeo promite că va oferi în continuare o experinţă cât mai pură posibil la volan.
Veşti bune pentru cei care apreciază maşinile cât mai pure cu putinţă în anul 2013: Alfa Romeo a anunţat, prin vocea şefului de marketing al mărcii, că nu va exagera cu sistemele de asistenţă pentru şofer, brandul milanez preferând să le ofere celor de la volan o experienţă cât mai "clasică" se poate într-o lume dominată de pachete şi soluţii care răpesc plăcerea şofatului. Altfel spus, în timp ce restul mărcilor premium se agită să dezvolte sisteme care apropie maşinile proprii de era autonomiei complete, Alfa Romeo mizează pe şoferi şi pe sentimentul pe care îl au aceştia când conduc o maşină sport adevărată.
"Putem privi maşinile noastre dintr-un punct de vedere emoţional şi dintr-unul tehnic. Le oferim Alfistilor (n.r. denumirea sub care sunt cunoscuţi fanii Alfa Romeo) tot ce e nevoie în termeni tehnici, dar nu mai mult decât atât. La Alfa Romeo, vrem să le oferim distracţie maximă şoferilor", spune Alberto Cavaggioni, citat de britanicii de la Autocar. Opinia şefului de marketing al mîrcii este dublată de declaraţia anterioară a directorului biroului de Planificare de Produs, Maurizio Consalvo, care afirma acelaşi lucru într-un interviu: "Clienţii noştri îşi doresc o maşină mecanică, cu ingerinţe electrice cât mai puţine".
Logica celor de la Alfa Romeo nu se regăseşte pe modelele celorlalte mărci ale Grupului Fiat. De exemplu, Fiat 500 dispune de un sistem de frânare autonată în oraş, în timp ce maşinile vândute sub sigla Chrysler beneficiază de senzori care monitorizează unghiul mort, părăsirea benzii sau traficul perpendicular la marşarier.
via Autocar
Foarte frumos din partea lor, fara vreo ironie, dar eu am o intrebare de aproximativ un an: cand concretizeaza aceste calitati de conducere, fara prea multa electronica, pe succesorul lui 159? Apoi legat de gama actuala, cel mai mult 4C este sportiva pura, la Giulietta nu se poate spune ca nu are destule sisteme electronice de asistenta, la fel si la Mito, deci care sunt " masinile noastre"? Sa vina Giulia mai repede, poate si-n varianta GTA, si atunci vor avea cel putin 2 modele sportive pure.