O nouă propunere pentru Codul Rutier: alcoolemie permisă de 0.2 la mie
Guvernanţii au introdus noi propuneri în proiectul de modificare al Codului Rutier. Noua formulă va include şi o alcoolemie permisă de până la 0.2 la mie, despre care autorităţile spun că este conformă cu normele europene.
Noua propunere de modificare a Codului Rutier va include şi normele europene privind consumul de alcool, informează cei de la Digi24. Astfel, în locul regulei aplicate până în prezent, de alcoolemie permisă de 0.00 la mie, noul Cod Rutier ar avea o alcoolemie permisă de până la 0.2 la mie. Însă, odată cu această alcoolemie permisă, scade nivelul de acoolemie de la care contravenţia devine infracţiune, de la 0.8 grame la mie la 0.5 grame la mie. Limita actuală este de 0.8 grame la mie, după care fapta devine infracţiune. Noua situaţie ar putea produce numeroase probleme pentru ambele tabere, şoferii neputând să măsoare în mod eficient adevărata alcoolemie, iar poliţiştii ar avea de efectuat mai multe verificări în trafic pentru a descoperi care sunt şoferii care au o alcoolemie care depăşeşte pragul legal.
Pe lângă această propunere, guvernanţii au adus şi alte modificări proiectului care va schimba Codul Rutier. Printre acestea se numără şi suspendarea din oficiu a permisului de conducere în cazul şoferilor care nu-şi plătesc amenzile în 30 de zile. Această propunere se va aplica după ce va fi realizat un cont unic în care vor fi plătite amenzile rutiere, cont care va putea fi verificat de poliţişti în vederea aplicării acestei sancţiuni. Noile modificări ale Codului Rutier au fost propuse în cadrul grupului de lucru al ministrului de interne Radu Stroe.
A treia schimbare vizează condiţiile în care şoferul care a fost implicat într-un accident rutier şi are permisul suspendat va putea conduce din nou. În cazul în care acesta este vinovat de un accident soldat cu un deces sau cu vătămări corporale grave, acesta nu va putea să conducă din nou până când nu se va termina procesul. Modificarea doreşte să elimine situaţiile în care şoferii care provocau accidente grave puteau să circule din nou în baza unei dovezi de circulaţie valabile până la încheierea procesului.
Via Digi24
-
rtg, luni, 07.10.2013 13:05
asta-i timpit....o% alcool nu 0.1 nu o.2 ...lasati dracu cuantumul la amenzi cum erau (si asa sint mari). Deja ma dispera...du-te frate la casa de nebuni!!! vrei statuie? vrei numele tau in cartea de istorie? ce dracu vrea individul asta pina la urma?
-
0,2%, luni, 07.10.2013 13:14
Sa scada pragul de unde fapta devine infractiune pama la 0,2 la suta nu sa se permita alcoolul . Ce dobitoci !!!! Nu ne mai facem bine .......
-
gigel, luni, 07.10.2013 13:14
rtg ia un pumn de medicamente si fa un bine tarii :)))) etsi paralel cu situatia
-
0,2%, luni, 07.10.2013 13:23
Sa scada pragul de unde fapta devine infractiune pama la 0,2 la suta nu sa se permita alcoolul . Ce dobitoci !!!! Nu ne mai facem bine .......
-
mircea1380, luni, 07.10.2013 13:35
Inca o masura populista marca Ponta&Co. Daca la reglementarile actuale de 0%o avem o rata mare de accidente avand drept cauza consumul de alcool, cam cum se gandeste onor guvernul ca rezolva problema crescand la 0.2%o ?!?! Oricum ar fi, nu lipsa legii e problema in tara asta, ci inconsecventa in aplicarea ei...
-
EfficientDynamics, luni, 07.10.2013 13:56
E o masura foarte normala,aplicata in foarte multe tari din europa. Este o masura pt oamenii responsabili si normali la cap,nu pt alcoolici. Retardatii care conduc bauti,nu beau o bere sau un pahar de vin CI sticle si pahare.. Nu trebuie sa ne speriem de normalitate ci trebuie sa ne speriem tare de tot de ce se intampla acum cu unii din cetatenii patriei, care mai aveau putin si faceau revolutie ca scade tva-ul la paine si creste acciza la alcool. Ma uit cu groaza la ce se intampla seara-noaptea pe langa unele carciumi din satele tarii, la cativa pasi de sediile politiilor locale. Isi beau mintile si se duc acasa..la volan. Si nimeni nu -i vede. Pt specimenele astea trebuie ani grei de suspendare permis si de confiscare a troacelor.
-
vianu, luni, 07.10.2013 14:14
şoferii neputând să măsoare în mod eficient adevărata alcoolemie...asta e din putzul gandirii. Oricum cine a baut pana acum o va face si de acum in colo. Legile intodeauna au fost facute pentru a tine in frau animalul din noi. Problema e ca doar indivizii civilizati au respectat legislatia. Hai sa nu ne mai dam cu fundul de pamant si sa ne plangem de populism. Imi poate spune cineva cu cat a scazut incidenta accidentelor produse in urma consumului de alcool cand pragul era de 0,00000%o? Fix ...la. Asta s-a realizat. Fructul oprit e cu atat mai dorit cu cat e mai putin accesibil. Deci, despre ce vorbim? PS. in tarile nordice in bautura, retailerii sunt obligati sa adauge substante care sa inhibe consumul.Degeaba te simti dupa o bere ca lovit cu leuca. Mai vine si a 2 a si a 3 a.....iar dimieata se strange voma petrecaretilor.
-
eee, luni, 07.10.2013 14:16
in Austria merg deseori la un festival sau la o terasa, beau un pahar de vin sau o bere si e ok. nu trebuie sa bei pana pici sub masa ... beau un pahar, mai stau o ora pe acolo si pe urma plec cu masina si nu am nici o treaba. un coleg a fost oprit dupa un pahar de vin baut la cina si a iesit 0 la aparatul ala. l-a oprit politia exact pt ca l-a vazut iesind din retaurant ...
-
Sam, luni, 07.10.2013 15:23
Pentru toti cei care se panicheaza acum din cauza acestei masuri "populiste" tin sa mentionez ca in UK limita legala pana la care poti sa conduci ii de 0,8 la mie si totusi din punct de vedere statistic au cel mai sigur trafic rutier din Europa. De asemenea in America ii tot de 0,8 si rata accidentelor rutiere ii similara cu a Romaniei.
-
@Sam, luni, 07.10.2013 15:56
In State, Uk, Germania corculatia nu e mai sigura pentru ca e permisa o alcoolemie mai mare ci pentru ca au infrastructura buna- adica autostrada (unde nu treci la jumate de metru cu 100 la ora fata de cel care vine din sens opus totcu 100 la ora), unde legea se respecta (lumea chiar merge cu 50km/h in localitati, chiar daca nu iti vine crezi), o legislatie buna, frica de amenzi, politisti care aplica legea si cu care nu negociezi. In uk si Germania tot au fost discutii sa reduca pragul acela, exact pentru ca e printre primele cauze ale accidentelor mortale. Prietena mea, dupa o jumatate de bere nu mai merge drept. Si sunt multi curajosi care dupa o bere simt ca conduc chiar mai bine. Cred ca 0% era ok, pentru situatia, infrastructura si mentalitatea din Romania.
-
inexorabil, luni, 07.10.2013 17:14
Păi aceasta este borna corectă a concentraţiei minime de alcool admise în sângele şoferului activ: zero barat!! Dacă vrei să te urci la volan, nu trebuie să accepţi că există pe lume sticla sau paharul, darămite să le atingi...Eu aş interzice şi fumatul în maşină, atât pentru şofer, cât şi pentru ceilalţi pasageri! Tutunul n-ar avea nicio influenţă nocivă asupra comportamentului în trafic? Nu contează, tot l-aş interzice. La urma urmei, eu cred că nimic nu degradează mai pronunţat corpul uman decât "tandemul morţii", alcoolul & tutunul. De ce nu sunt scoase complet de pe piaţă?! Câte vieţi ar fi salvate?? S-ar impune musai o asemenea măsură "fanatică", fiindcă, în ziua de azi, nu le poţi face bine oamenilor decât cu forţa.
-
@@Sam, luni, 07.10.2013 17:43
Exact asta vroiam sa evidentiez si eu dar evident nu am fost destul de clar. N-am zis ca circulatia e mai sigura pentru ca limita ii mai mare in alte tari ci ca rata de producere a accidentelor difera chiar daca limita ii aceaiasi in aceste 2 tari. In UK ii cea mai mica rata a accidentelor din Europa si in US si Romania ii semnificativ mai ridicata desi limitele de consum sunt aceleasi in US si UK si complet diferite in Romania. Atat ziceam ca nu cred ca trebuie sa ne panicam pentru ca nu cred ca va avea un impact foarte mare asupra ratei accidentelor. Bineinteles ca o persoana de 50 de kg trece de limita mult mai usor decat una de 80-100. PS: te rog frumos alege un nume(username) inainte sa postezi comentarii ca ii aiurea tot sa scriem @sam @@@sam @@@@@sam si tot asa.
-
Calingura, luni, 07.10.2013 17:52
Ca in Europa se permite o bere la volan si ca la noi nu (pana acum) este irelevant. Nu trebuie sa copiem toate tampeniile. Eu vad lucrurile altfel: daca stiu ca nu am voie sa beau deloc nu o fac. Daca stiu ca am voie sa beau o bere atunci asta e doar inceputul. Odata ce am trecut de pragul psihologic care imi interzicea sa beau oare nu o sa ridic stacheta tot mai mult? Si nu este doar o opinie personala ci observ din pacate chiar la 2-3 prieteni. Au inceput de la o bere iar acum pleaca pe distante scurte si beti morti. E de ajuns sa omori pe cineva o data. Cele 999 de ori cand ai condus beat si ai ajuns perfect acasa nu vor mai conta.
-
tzenu_bmw, luni, 07.10.2013 18:16
inexorabil.......daca ar fi sa salvam toate vietile omenesti cred ca ar fi mai rau ca in momentu actual.........nu vreau sa creada lumea ca e bine sa se pierda vieti omenesti.........insa omu e facut 'in asa fel' incat sa se nasca sa traiasca si sa moara........daca nar mai muri nimeni in lume in maxim 5 ani am fi peste 10-12 miliarde pe planeta asta care ar avea nevoie de transport hrana adapost si intr-un final nu cred ca neam fi inteles prea bine inca o data e pacat ca trebe sa murim(intr-un final)insa asta e viata cu bune si rele........ si pana la urma de ce vrei sa se interzica fumatu in masina......mai bine ai dori ca drugurile adevarate si periculoase sa fie interzise de tot......tigara da are consecinte grave insa putem trai si asa fiecare cu responsabilitatea lui......
-
Costi, luni, 07.10.2013 18:25
FĂRĂ ALCOOL LA VOLAN! | Este aberanta acesta lege; o bere are efecte diferite de la om la om! Alcoolemie de 0.2 la mie la o persoana nu are nici un efect la o alta poate sa ii diminueze serios reflexele. Trebuie sa caut lichidări de stoc la armata sa îmi iau un TAM la câți amețiți de alcool o sa fie pe șosele. Drumuri libere sa aveți!!!
-
AndreiRN, luni, 07.10.2013 19:59
Alcoolemie 0.00% este o imposibilitate medicala deoarece organismul produce alccol sau un fruct mancat sau o salata. 0.8 este % dovedit prin teste ca fiind in control. Problema este pedeapsa. Ca pierde carnetul nu este o mare pedeapsa ca oricum 1 din 5 merge fara carnet. Dar imi place noua lege care aici iti confisca vehicolul daca esti gasit beat la volan. La bicicleta a doua zi.
-
antonny, luni, 07.10.2013 20:32
Cate probe de 0,5 % o sa fie trase la 0.2 %pentru a intra in legalitate
-
AndreiRN, luni, 07.10.2013 22:52
ZERO Probele nu au nume.
-
inexorabil, marţi, 08.10.2013 00:00
Ehei, @tzenu, să stăm noi liniştiţi: "organismele internaţionale abilitate", alea pe care le privim noi cu umilinţă, reverenţă şi speranţă de "mai bine", şi-au propus mai demult să decimeze populaţia Globului pe motiv de prevenire a supraaglomerării...Foarte credibil motiv şi, în acelaşi timp, confortabil, dar numai dacă faci parte din "elita" care hotărăşte soarta "prostimii", n'est ce pas? Pe de altă parte, nu poţi extermina legal prea mulţi fraieri, căci belferii ar rămâne fără braţe de muncă şi atunci adio prosperitate (pentru belferi, în caz că nu te-ai "prins" la cine mă refer). În special două sunt "laboratoarele oculte" care au grijă să ducă la îndeplinire înaltul comandament etico-umanitar al demografiei globale "rezonabile": FAO (alimentaţie) şi OMS (medicamentaţie). De pildă, am ieşit recent să-mi iau un amărât de ketchup, dar pe absolut toate flacoanele verificate scria la ingrediente: amidon modificat genetic...Nu trebuie să ai noţiuni avansate de enzimologie ca să ştii că enzimele sunt eficiente sistemic numai pe principiul "cheia potrivită pentru lacătul dat", adică, în cazul nostru, amilaza salivară nu va recunoaşte macromolecula de amidon la care s-a "umblat" biostructural şi deci o va "lăsa" să ajungă în tractul digestiv, unde, la fel, nicio altă enzimă n-o va aborda - în final, fiind imposibil de eliminat din organism, substanţa anormală va constitui, prin autoliză (nu va fi stabilă chimic la nesfârşit), sursă de...radicali liberi, adică...În altă ordine de idei, eu, unul, mă ţin departe de farmacii ca dracu' de tămâie, inclusiv de cele "naturiste". Deci alcoolul, tutunul şi stupefiantele înseamnă doar partea văzută a aisbergului.
-
neadorabil, marţi, 08.10.2013 00:45
@inexorabil...esti la fel ca intodeauna. Pe langa. daca belferii ar vrea sa ne termmine ar incepe cu africanii. Aia fac umbra pamatului degeaba, nu produc nimic, sunt sursa de conflicte si de imigratie. Dar tie iti este frica ca belferii au ce au cu noi. Bullshit. Alta constipatie, pardon conspiratie, marca creiere spalate de OTV. Apoi esti un mincinos de-a dreptul nesimtit. Iti pot da macar un exemplu de ketchup pe care nu scrie amidon modificat "genetic". In primul rand nu amidonul il modifici genetic, ci planta din care se extrage (porumbul, cartoful, etc). Dar la prostime merge, nu? Apoi nu ne intereseaza preferinele tale culinare si medicamentoase. Cel mult cele auto. Dar acum inteleg ca esti un fel de superman, numai alesul Domnului sa ne tina polologhia zilnica dar si unul care n-are nevoie de bautura, tutun, medicamente si mai ales....ketchup!
-
inexorabil, marţi, 08.10.2013 02:46
Câtă idioţenie jurată...Am văzut cu ochii mei cum se adaugă amidon...dublu modificat (prima dată în mod genetic, în urma dezvoltării seminţelor tratate, apoi, după maturizarea plantelor şi după extracţia industrială, prin oxidare forţată) în produse pe bază de tomate şi nu mereu este specificat acest lucru pe etichetă, chiar dacă legea obligă, sic! Termenul "genetic" priveşte neapărat materia vie, este adevărat, dar unele substanţe organice care nu sunt implicate direct în mecanismele biochimice ale vieţii sunt o consecinţă directă a transformării structurale a acizilor nucleici, deci pot fi considerate şi ele "modificate genetic", precum amidonul. Care, precum spuneam, este "prelucrat" şi după extracţie...Deci planta la care s-a tratat sămânţa nu va avea toate componentele organice anormale (poate fi destinată inclusiv furajului), iar substanţele vizate pentru extracţie nu se folosesc ca aditivi alimentari decât în cantităţi mici, suficient ca să sufere operaţiile de "ameliorare" în laboratoarele "specializate". Lasă-te de sportul ăsta al combaterii pe "criterii ştiinţifice", gagiule! Nu ştiu cine eşti, dar o ţii ca muta, mort-copt, cu defăimarea mea...Doar n-o să opresc caravana că aşa ţi se năzare ţie pe tăpşanul creierului. Însă mi s-a acrit până la cota de avarie de demonizaţii de pe aici (unul, doi sau trei, n-are importanţă câţi sunt), cărora le pregătesc o mare surpriză...Din partea mea, să urle la bec şi să şuiere cu virulenţă cât or pofti, dar să nu uite să...ţină aproape ;)
-
pardonabil, marţi, 08.10.2013 03:00
@inexorabil slabut...pentru un absolvent de facultate de profil nu ma asteptam la asemenea greseli elementare. De la prea mult studiat cititorii in stele? Si surpriza care v-a fi? Te vei ocupa doar de detalii tehnice? Ne vei scuti pe viitor de tampeniile cu 'mnezau?
-
danoe, marţi, 08.10.2013 20:33
@pardonabil,zi mai bine Doamne-fereste,saracu' de el !
-
@gica, miercuri, 09.10.2013 00:05
ce-i tati vrei sa iei la masea si sa te scuzi la nenea politaiu ca ""esti in 0.2%""?
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
de parca nu sunt destui cretini care conduc bauti...