FRANKFURT 2013 LIVE: Duster facelift face legea la standul Dacia
Cea mai importantă premieră mondială dedicată românilor la Salonul Auto de la Frankfurt este, fără îndoială, noul Duster facelift. După trei ani de carieră plină de succes pe piețele mondiale, Duster primește o serie de modificări estetice minore la exterior, însă se schimbă total la interior, acolo unde a avut loc o adevărată revoluție față de generația pe care o puteți vedea astăzi pe străzi.
Dacia Duster facelift - fotografii și informații oficiale
Am avut norocul de a vedea deja la față noul Duster și confirmăm faptul că exteriorul li se va părea multora neschimbat. Noile detalii cromate de pe grilă par propuse de o versiune specială a modelului, nu de un facelift, în timp ce majoritatea restului detaliilor sunt minore: stopurile se schimbă ușor, apare numele Duster pe barele de amarare, iar stickerul 4WD e restilizat și-și modifică poziția. Cea mai mare modificare exterioară este reprezentată de blocurile optice frontale, care sunt ceva mai elaborate și vin cu lumini de zi încorporate. Trebuie subliniată și nouă nuanță verde, care stă bine pe SUV-ul românesc și care probabil că va fi preferată de clienții care nu doresc clasicul maro cu care Duster s-a lansat pe piață inițial.
Interiorul este însă principala apariție pe Duster facelift. Materialele nu și-au schimbat calitatea, însă apariția unor elemente precum Media Nav, reprezentat de display-ul tactil din centrul consolei, și a unui design al bordului modificat complet îi vor aduce în mod sigur ma mulți clienți SUV-ului de la Mioveni. Mai ales în condițiile în care pare că Dacia le-a ascultat păsul acestora și a pus în sfârșit comenzile geamurilor electrice pe portiere.
Tot la capitolul noutăți notabile se numără și motorul TCe 125, o unitate de 1.2 litri expusă cu mândrie la standul Dacia. Este cea mai puternică versiune a noului motor turbo de 1.2 litri propusă până acum de Renault și anunță un consum de 6.0 litri. Așteptăm cu deosebit interes întâlnirea față în față la un test drive cu motorul care ne arată câtă atenție primește Dacia din partea "părintelui" Renault în ultima perioadă.
-
Descriere, marţi, 10.09.2013 13:21
-sa zicem ca partea frontala s-a imbunatatit (putin) -bordul e comic - arata ca un cap de broasca (gurile de ventilatie sunt ochii, butonele de mai jos sunt nasul si ecranul arata ca o gura cascata) -spatele tot meschin e
-
mihneaR, marţi, 10.09.2013 13:50
Din poza cu date tehnice se vede ca motorul nou pe benzina are un cuplu maxim de 205 Nm, din care 90% (peste 180 Nm) disponibil la 1500 rpm. Suna bine in teorie, sunt valori comparabile macar cu 1.5dCi de 90 CP si sigur mai bine decat 1.6 16 valve (cuplu maxim 148 Nm si consum mediu 7.1). Acum sa vedem si cum se simte in practica
-
BaditzaEx, marţi, 10.09.2013 14:15
arata fain, mai ales pe nuanta asta de verde, design original ( fata de noul SX4 , care acum arata f fad ) pentru un model atat de ieftin, o motorizare cel putin interesanta - ar putea fi succesul pt un Duster f funky in genul Nissan-ului Juke dar la un pret mult mai atractiv. Ar putea atrage si mai multi clienti ( mai ales din randul tinerilor ) daca ar fi oferit intr-o nuanta galbena ( in genul FJ-ului de la Toyota ), sau sa fie oferit si-n nuanta de albastru de pe Stepway care este absolut superba. Felicitari Dacia !
-
seby_dumi, marţi, 10.09.2013 14:25
Ai dreptate Brembo, Media Nav-ul l-as fi pus o idee mai sus (bineanteles inclinat intr-un unghi vertical convenabil pt. a nu fi influentat de razele solare).
-
lorinczi.thomas, marţi, 10.09.2013 14:36
Unele poze se repeta! Bravo Dacia! La mai multe!
-
julian, marţi, 10.09.2013 14:53
Pacat ca au lasat tot schimbatorul ala de viteze hidos....
-
daster, marţi, 10.09.2013 15:11
''descriere'' nu te obliga nimeni sa-l cumperi. Cu sau fara descrierea ta masinuta arata mai mult decat decent si dotari foarte bune la pretul cerut. neamul nostru de romani atotstiutori si super destepti ar trebui sa fie mai uniti si sa ne respectam mai mult. BRAVO DACIA! Incet ajunge unde trebuie!
-
bwin, marţi, 10.09.2013 15:16
Arata ca o baba fara dintzi. Iar interiorul e deosebit de banal. Mai romanesc nici ca se putea.
-
bwin, marţi, 10.09.2013 15:20
Iar butoanele de comanda geamurile electrice sunt absolut grotesti. Parca sunt butoane de contactoare din alea industriale din fabricile comuniste.
-
dtr, marţi, 10.09.2013 15:22
scaune incalzite cumva?
-
stefan, marţi, 10.09.2013 15:50
Prea putine schimbari pentru atata agitatie .Cred ca doar pretul in contextul crizei actuale din Europa va face din noua varianta Duster sa fie relativ bine vinduta.Iar motorul de 1,2l va face orice cumparator sa fie rezervat.(ma refer la clientul roman).
-
gelu, marţi, 10.09.2013 17:27
intotdeauna am admirat ideea din spatele acestui model. Nu contest nici performantele masinii dar raman la fel de dezamagit de designul partii frontale (pe care oricum nu o puteau modifica prea mult fiind vorba de facelift) Poate ca peste 2-3 ani se vor vedea modificari cu adevarat in bine la capitolul design.
-
Remy, marţi, 10.09.2013 19:19
comenzile pt geamuri de pe usi sunt prea brute ca design, arata cam urat, displayul este foarte jos, spatele prea putin schimbat... Sandero Stepway ramane favorit ca potential mini-suv, desi nu are aceleasi capacitati offroad(dar cati o sa le testeze la maxim?).Inca se fac pasi mici la capitolul design si ergonomie, dar sunt sigur ca este doar o strategie de marketing... Probabil in 5 ani vom vedea o versiune Duster apropiata de pretentiile publicului, care are de unde sa aleaga.
-
johnny, marţi, 10.09.2013 23:15
un pic mai bine parca :P poate modelul viitor va fi mai aratos. Sincer ma asteptam la o fata mai prietenoasa gen noul sandero dar mai de suv :)
-
gigi, miercuri, 11.09.2013 14:29
cam fix 0... fata de precedentul... lansam de dragul lansarii... mai bine nu lansam! Dar deh, trebe sa vii cu ceva "nou" la frankfurt!
-
@ daster -, miercuri, 11.09.2013 14:36
corect se scrie duster - Nu sunt de acord cu gandirea retarda ca daca e produsul ''nostru'' romanesc atunci nu trebuie criticat - adica daca suntem romani trebuie sa acceptam orice in materie de design si ergonomie si mai ales sa fim total multumiti si slava cerului ca o avem macar si pe asta.. wtf open your mind people / bine.. la unii e imposibil din cate vad astia care dau dislikeuri la greu celor de critica dusterul imi si imaginezi cum sunteti: ganditi si aratati precum un duster obosit in viata reala cu sau fara facelift
-
Marius, miercuri, 11.09.2013 17:04
Toti istetii critica designul si ergonomia, dar nici unul nu a vazut-o in realitate ci numai din niste poze amarate. Ce sa mai zicem ca nici au condus-o sau barem sa stea in ea 2 min sa vada cum e cu ergonomia. Asteptati sa apara on showroom-uri, faceti un test drive si dupa aceea criticati. Oricum majoritatea comentariilor negative sunt venite din partea unora care nu isi pot permite un Duster nou si atunci dupa principiul vulpii si a strugurilor acri, comenteaza fara fond. Ramaneti voi la rablele voastre la mana a 7-tea de sute de mii de km si va mai aruncati cu rahat in stanga si dreapta.
-
Flor, miercuri, 11.09.2013 20:37
Un bord urat cu spume. Comenzi la care nu se poate ajunge facil din cauza pozitionarii butoanelor si a manetei de viteze (sau sa-i spun ranga de viteze). Butoanele de la geamurile electrice dau impresia unor comutatoare din triplele facute la turci (macar acelea au si un led sub ele). Iar la exterior aceeasi Marie -cu aceeasi palarie ;). Dar sa mai bagam ceva crom ....gipsy style.
-
Flor, miercuri, 11.09.2013 20:51
Ah....am vazut un comment cu vulpea si agurida... cu banii de Duster full as putea sa cu cumpar.... dar ma rog sunt optiunile mele. Poate, domnule Marius, iti place stilul mai spartan dar altora nu. Masina mea a trecut putin de 100k km da' inca merge bine si nu o schimb. Cat despre scaune incalzite (ce intreba un alt cititor) ....doar daca faci focul sub ele.
-
Flor, miercuri, 11.09.2013 20:57
cu cumpar* -multumesc SO operare Android ...foarte stabil si fiabil... :)
-
Absurdistan, miercuri, 11.09.2013 23:16
E un facelift tolomacilor ! Un facelift al unei marci de buget ! E mai mult decat au facut multi producatori cu pretentii. Mda, romani si Romania...cu atatia incuiati, nu-i de mirare ca in afara de Dacia, nu prea misca nimic in tara asta. Dacia ce ne mai spala imaginea in Occident, ca-n rest...
-
E un succes, dar.., miercuri, 11.09.2013 23:51
Duster nu-i pentru fitosi.
-
@ Marius, joi, 12.09.2013 00:16
bai baieti nu e cazul sa o astepti in showroomuri sa o vezi ca sa te convingi de cum arata PT CA EA DEJA EXISTA DE ANI DE ZILE iar acum e doar o mica schimbare - una insuficienta la spate(cara tot urat a ramas) isr bordul zici ca e o fatza de broasca punct - si da am bani si de duster si de mult mult mult mai mult de atat + studii in design si arhitectura deci nu mi se aplica faza cu vulpea si strugurii deci chill ba'
-
Duster, joi, 12.09.2013 13:25
Ergonomia lasa de dorit,de ce sa puna navigatia aia atat de jos pe plansa de bord,francezii abia acum au pus si ei pe portiere tastele pentru geamuri,Vw le are din 1900 toamna,de ce il imbatranesc atat de mult nu stiu,DE BUN E BUN,dar la aspect mai au de lucrat. Ce as schimba eu:--niste oglinzi mai finisate,astea de pe Dacii in general parca is niste castroane. --ar mai fi de lucrat la partea din spate,care mai are putin si explodeaza;din punctul meu de vedere evacuarea aia seamana cu o teava de distilerie,macar sa o ascunda. --La interior as modifica forma volanului care e bombat in mijloc,ceea ce mi se pare aiurea,panoul de bord organizat ceva mai bine,is imprastiate aiurea cateva taste care le are,sa mai modifice si ei putin levierul ala care schimba vitezele,asa a ramas. As vrea sa vad in viitor o Dacia sa zic DA sunt mandru ca e Dacia si arata astfel,la partea tehnica sta destul de bine.
-
Flor, joi, 12.09.2013 21:41
Nu vom vedea un Duster care sa ne dea pe spate, in primul rand pentru ca este produs de Renault si nu de romanasii nostri -care sincer sunt designeri desavarsiti (au recunoastere la concursuri internationale). Daca ar fi aratat mai bine la exterior si la interior s-ar mai fi vandut Koleosul si Quasquaiul? Insasi prezentarea masinii lasa de dorit -pentru un SUV se impuneau niste jante cu diam. mai mare (nu de 15'-16') si slava domnului ca pasajele aripilor ar fi permis. Pe scurt se vrea, de catre producator, sa fie o masina uratica tocmai pentru a nu intra peste un alt segment de piata (ce ar face cu liniile de productie si salariatii din tara lor-mai cu seama ca in Romania costurile de productie sunt mult mai joase decat in majoritatea fabricilor pe care le detine). Pentru schimbarea plansei de bord trebuie schimbate matritele -nu-i mare lucru atata timp cat ai masinile de injectie a masei plastice. Dati-o pe mana catorva tineri de-ai nostri (dar dati-le mana libera!) si o sa vedeti ce minune iese.
-
Liviu, vineri, 13.09.2013 20:52
@Duster a.k.a. Flor "tastele pentru geamuri" Sfatul meu? Ramai la computere, daca la asta te pricepi. Nu te da in stamba in domeniul auto, ca esti penibil. Esti prea greu de cap sa pricepi ca modelele sunt pozitionate intelligent in cadrul aliantei Renault-Nissan , ceea ce e foarte normal pentru un Grup ce are pretentia sa acopere toate nevoile in materie de mobilitate. Nu ma astept sa intelegi. Frustrarea e mare oricum, se vede.
-
Reply Liviu, sâmbătă, 14.09.2013 17:24
Liviule tata,eu nu ma pretind un cunoscator,vorbesc in limita posibilitatilor,dar tu incerci sa spui ca asa trebuie sa fie o masina.De la orice lucru se doreste "mai mult,mai bun,mai frumos" indiferent de alianta si de multe alte lucruri pe care tu le ametesti in comentariu.Tot respectul pentru Dacia si celor care o laudati,e masina noastra romaneasca.Eu nu o critic,doar imi dau o parere de amator,"ce ti se pare atat de nou in limbaj ...tastele pentru geamuri...ori tu esti vreun critic si analizezi fiecare cuvant,cred ca ai inteles la ce ma refeream,deci lasa "exprimarea de lemn" cu toate nevoile in materie de mobilitate,frustrare pentru ce?Poate ma luminezi.Tu sigur esti unu dintre aceea care criticati pe la Vw,Skoda-si spui ca is toate la fel.Alea un design si cel putin o clasa peste. Numai bine,sper sa puteti intelege ca nu toti avem aceeasi parere,indiferent cat de prosti sau destepti am fi.
-
Utopia srl, Republica Absurdis, duminică, 15.09.2013 16:27
"mai mult,mai bun,mai frumos" toate la pret de nimic daca se poate... S Class la pretul unui kg de cartofi daca se poate! Multumesc! restul... bla bla bla
-
Cristian, marţi, 17.09.2013 20:04
O groaza de indraznete comentarii dovedite des inutile dar care fac sa se promoveze cite o idee indrazneata pentru viitor.In general masinile de acest nivel sint dragute adaptari la un stil deja consacrat de autovehicul si doar atit. Place sa nu este doar o chestie de gusturi ale fiecaruia uitind chestiuni mai importante cum ar fi; unde am sa folosesc masina asta si la ce imi este necesara, restul este placerea de a fi posesorul unui mijloc de transport ce exalteaza pretentiile! Asa ca totul se rezuma la valoarea de achizitie, placere de a fi posesor si necesitate de utilizare... . Noroc bun celor ce se regasesc intre limitele utilitatii unui NOU MIJLOC DE TRANSPORT!
Citeste si
-
FRANKFURT 2013 | miercuri, 11 septembrieFRANKFURT 2013 LIVE: Standurile Land Rover şi Range Rover, presărate cu noutăţiCiteste tot
-
FRANKFURT 2013 | miercuri, 11 septembrieFRANKFURT 2013 LIVE: WRX Concept a aprins imaginaţia la standul SubaruCiteste tot
-
FRANKFURT 2013 | miercuri, 11 septembrieFRANKFURT 2013 LIVE: Standul Alfa Romeo te întâmpină cu sportivul 4C şi Giulietta faceliftCiteste tot
-
FRANKFURT 2013 | miercuri, 11 septembrieFRANKFURT 2013 LIVE: Bentley pariază pe V8-uri în curtea nemţilorCiteste tot
-
FRANKFURT 2013 | miercuri, 11 septembrieFRANKFURT 2013 LIVE: Rapid Spaceback şi Yeti facelift strălucesc în standul SkodaCiteste tot
Arata mai bine,e un pas in fata!Daca vor pune si un diesel de 150 de caluti,hmmmm.....