Audi Nanuk quattro concept, crossoverul diesel de 544 CP care prevesteşte viitorul estetic al mărcii
Audi a adus la Frankfurt un concept numit Nanuk quattro, care prezintă un crossover echipat cu un motor V10 TDI de 544 CP şi 1.000 Nm, capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3.8 secunde.
Audi Nanuk quattro concept este una dintre surprizele pregătite de nemţii din Ingolstadt pentru Salonul Auto de la Frankfurt. Modelul este desenat împreună cu specialiştii de la Italdesign Giugiaro şi arată ca o evoluţie a lui R8. Vorbim, desigur, despre un nou concept, care vrea să fie un model sport pentru orice etapă a vieţii şi pentru orice suprafaţă, care să se simtă "ca acasă" şi pe pistă, şi pe autostradă, şi pe un teren accidentat. Crossoverul prezintă un motor V10 TDI montat central, care să asigure performanţe demne de un supercar.
Motorizarea este amplasată longitudinal în faţa punţii spate şi livrează 544 CP şi 1.000 Nm. Cuplul maxim este atins la doar 1.500 rpm, iar sistemul de supraalimentare twin-turbo este controlat de un sistem special de supape dezvoltat de inginerii Audi, care lucrează în tandem cu sistemul common-rail cel injectează motorina în camera de combustie la 2.500 bari. Puterea este livrată celor patru roţi prin intermediul unei transmisii S-Tronic cu şapte trepte, cuplată unui sistem de tracţiune integrală quattro care a fost reconfigurat.
Modelul de 1.900 kilograme accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3.8 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 305 km/h. Sistemul inovator de management termic al motorului asigură un consum mediu de 7.8 litri la sută. Fiind un crossover care are pretenţii în off-road, modelul are o gardă la sol reglabilă în baza suspensiei pneumatice adaptive. Pe lângă această suspensie, modelul se mândreşte şi cu un sistem de direcţie integrală, care poate vira roţile din spate cu până la nouă grade în direcţia opusă faţă de cea în care sunt îndreptate roţile din faţă. La viteze mari, roţile din spate se comportă invers, virând în aceeaşi direcţie în care virează roţile din faţă, asigurând un plus de stabilitate.
Via Audi
Conceptul de baza de la care s-a plecat este Giugiaro Parcour, care la fel este un supercar si pt circuit si pt offroad, cu roti imense, garda reglabila, dar cu motor V10 Lamborghini, si cu un design parca mai frumos. NB Studioul Giugiaro apartine acum de VW.