Citroen Cactus Concept, hibridul care consumă mai puţin de trei litri la sută
Citroen ne va prezenta noul sistem hibrid al concernului PSA la Salonul Auto de la Frankfurt în echiparea unui concept numit Cactus. Acesta este inspirat din C-Cactus şi are un consum mixt mai mic de trei litri la sută.
Citroen Cactus Concept este surpriza mărcii franţuzeşti pentru Salonul Auto de la Frankfurt. Exponatul este un crossover hibrid care nu foloseşte baterii, modelul fiind echipat cu sistemul hibrid pneumatic dezvoltat împreună cu Bosch. Graţie acestui sistem hibrid, cei de la Citroen anunţă un consum mixt mai mic de trei litri la sută pentru acest concept futurist. Sistemul Hybrid Air al modelului este compus dintr-un motor PureTech cu ardere internă şi de sistemul pneumatic prezentat anterior în urma colaborării cu nemţii de la Bosch.
Pe lângă sistemul hibrid care nu foloseşte motoare electrice şi acumulatori, conceptul francezilor mai aduce o noutate. Vorbim despre "Airbumps", o idee trăznită a designerilor Citroen, menită să îmbine esteticul cu practicul. În traducere, Airbumps reprezintă un material montat pe lateralele vehiculului, care rezistă la zgârieturi şi incorporează capsule cu aer menite să absoarbă mici impacturi. Ideea designerilor viza înlocuirea elegantă a bandourilor laterale din cauciuc sau plastic cu ceva la fel de eficient în protejarea caroseriei. Şansele sistemului de a intra în producţia de serie sunt slabe, fiind costisitor de implementat în viaţa reală.
Deşi pare să fie un crossover de segment B, Citroen Cactus este, defapt, un hatchback compact, explică reprezentanţii mărcii franţuzeşti. Modelul are o lungime de 4.21 metri, o lăţime de 1.75 metri şi o înălţime de 1.53 metri. Diferenţa principală dintre acest concept şi un hatchback compact convenţional este la nivelul gărzii la sol, anunţată la 21 centimetri pentru Citroen Cactus. Interiorul conceptului prezintă o tentă futuristă, renunţând la ceasurile de bord convenţionale pentru un afişaj digital, dar şi la butoanele de pe consola centrală în favoarea unui ecran tactil de dimensiuni mari care incorporează toate elementele prezente în mod normal pe centrul bordului şi pe consola adiacentă. Schimbătorul de viteze a fost şi el înlocuit de butoane, cu toate că acestea sunt implementate în forma convenţională.
Via Citroen
Renault evoque.