Mercedes-Benz S500 Plug-in Hybrid: consum mediu de 3.0 litri la sută

Publicat marţi, 20.08.2013 13:05 de Sebastian Toma

Mercedes-Benz a publicat specificaţiile tehnice ale versiunii hibride a noului S-Klasse. Modelul are un consum mediu de 3.0 litri la sută şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde.

Mercedes-Benz a publicat specificaţiile tehnice ale celui de-al treilea hibrid din gama S-Klasse. Numit S500 Plug-in Hybrid, aceasta este şi cea mai impresionantă versiune din punct de vedere tehnic, fiind capabilă să obţină un consum mediu de 3.0 litri la sută, deşi poate la fel de bine să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde . Noul hibrid al nemţilor are o motorizare V6 de 3.0 litri, supraalimentată, căreia i se alătură un sistem hibrid compus dintr-un motor electric de 80 kW şi un acumulator care poate fi încărcat atât de sistemul hibrid, cât şi de o priză standard. Emisiile de CO2 sunt la cel mai scăzut nivel din segment, 69 de grame pe kilometru, iar modelul poate să parcurgă 30 de kilometri în modul 100% electric.

Nemţii de la Mercedes-Benz vor prezenta noul S 500 Plug-in Hybrid la Salonul Auto de la Frankfurt. Modelul este echipat cu cea de-a doua generaţie a sistemului hibrid de la Mercedes-Benz şi cu a doua generaţie a sistemului de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare. Graţie acestor elemente, motorul cu ardere internă poate fi decuplat complet de la trenul de propulsie. Capacitatea acumulatorului care echipează noul S 500 Plug-in Hybrid este de zece ori mai mare faţă de predecesorii săi, S 400 Hybrid şi S 300 BlueTec Hybrid. Modelul poate rula în poate moduri diferite: Hybrid, E-Mode, E-Save şi Charge, permiţând încărcarea acumulatorilor după dorinţele şoferului, în vederea alegerii momentului în care modelul să ruleze în modul 100% electric.

Cuplul maxim al motorului cu ardere internă este de 480 Nm, în timp ce motorul electric livrează 380 Nm, totul pentru a asigura nivelul de forţă aşteptat de la un model din acest segment şi pentru a înlesni demarajul. Pentru a economisi cât mai mult carburant, pedala de acceleraţie oferă rezistenţă variabilă şi are un sistem care îmbunătăţeşte dozarea puterii în funcţie de necesităţi, evitând situaţiile în care şoferul apasă pedala mai mult decât este necesar. Sistemul hibrid anticipează condiţiile de drum pentru următorii opt kilometri ai traseului folosind date de la sistemul de navigaţie, gestionând în mod inteligent resursele sitemului hibrid.

Mercedes-Benz S500 Plug-in Hybrid vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
MOTOR ARDERE INTERNĂ
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
BMW Seria 7
ActiveHybrid
354 6.8 5.
Audi A8 Hybrid
SWB
245 6.3 7.7
Mercedes-Benz S500 Hybrid
Plug-in Hybrid
328 3.0 5.5
Lexus LS (2008)
LS600h
445 9.3 6.3
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Via Mercedes-Benz

  • markusrull, marţi, 20.08.2013 13:12

    Pionieri ai inovatiei

  • alex, marţi, 20.08.2013 13:55

    Nu vreau sa par vre-un hater sau ceva dar daca erau pionieri ai inovatiei faceau un motor cu eficienta 50+. Nu au facut, fapt ce denota incapacitate inovativa. In schimb baga baterii si motoare electrice si fac din soft masina sa se miste ca un melc ca sa scoata pe hartie, cu vant din spate si in coborare un 3% ca sa suscite interesul celor slabi de inger. Elemente notabile in materie de motoare nu s-au mai intamplat de vreo 30-40 de ani. Sunt doar elemente evolutive nicidecum revolutionare. Downsizin-ul e prezent de prin anii 80, injectia directa si supraalimentarea exista dintotdeauna, hibridizarea e doar o lalaiala in lipsa de alte idei si preocupari. Boooring.

  • valy_budascu, marţi, 20.08.2013 14:13

    Initial aparuse stirea asta cu un consum declarat de 4%. Dar asta conteaza mai putin. Probabil ca multi vori incepe acum sa contrazica cifrele exagerate declarate de constructor, dar, un lucru e sigur: daca au avut curaj sa declare un consum de 3-4 %, cu siguranta masina realizeaza un consum real sub sau in jurul lui 5%. Si asta inseamna ceva. Pentru un S500, eu credeam ca este imposibil, chiar si cu artificiile electrice din dotare. Sincer, inca astept o stire care sa precizeze faptul ca, consumul este valabil doar pentru start cu bateriile incarcate la maxim si pentru un traseu de maxim x kilometrii. Inca astept. Dar pana atunci, raman siderat. Oricum, intreaga gama a noului S Class vine cu niste cifre de consum cel putin uimitoare. Si asta ma face sa ma intreb...oare ce clientela vizeaza cei de la Mercedes.

  • asm, marţi, 20.08.2013 14:53

    Pai de vreme ce e data valoarea de 30km pe electric, sigur consumul de 3 la suta se inregistreaza pe prima suta de km. :) Pe de alta parte... masina e o expozitie de tehnologie si o apreciez mult pentru asta.

  • tzenu_bmw, marţi, 20.08.2013 16:38

    ieee 3 la suta?????? nu mai visati fratilor asa ceva....... si Vw UP! cu motor de 1L 3 cilindri si caroserie de 900kg consuna un 4% tancu asta de 2 tone si motor de 3L in trafic de zi cu zi consum sub 8% nici sa nu te gandesti..... atata mint constructori astia de si ei cred......

  • Adrian, marţi, 20.08.2013 16:49

    Este posibil sa consume cat zic ei dar numai cand mergi foarte incet cu el si merge pe electric. Pe normal cand intra si incepe sa ,,pape'' benzina/motorina o sa sara de 8. Mixt poate ca scoti cu el un 6.7 dar in mers economic (maxim 80 km ). Mers normal sub 8.5 9.5 nu ai cum cat de modern ar fi el.

  • valy_budascu, marţi, 20.08.2013 17:00

    Mda..Iata lamurirea: http://www.automarket.ro/blog/mester/diverse/curiozitati/un-nou-tip-de-consum-litriprima-suta-de-kilometri/

  • john_range, marţi, 20.08.2013 18:45

    Ideea ar fi sa mergi cat mai mult posibil pe motoarele electrice,asta insemnand sa nu ii dai talpa deloc ci sa mergi batraneste de tot ca sa scoti asemenea consum..Infine oricum bravo lor pt asemenea tehnologie si inovatie!!!

  • AndreiRN, vineri, 23.08.2013 23:18

    Felicitari pt performanta dar ........ cat va costa? Mai au mult de lucru pana ajung la nivelul Tesla dar ma bucura ca au lasat in urma pe pionieri hibrizilor Lexus.