Opel se retrage din Australia după un an de activitate
Opel a anunţat retragerea de pe piaţa din Australia. Cauza este legată de vânzările slabe, cele 12 luni petrecute pe continentul respectiv aducând pierderi serioase pentru marca din Ruesselsheim.
La doar un an de la debutul pe piaţa din Australia, Opel a decis să se retragă de pe această piaţă şi să închidă cele 20 de reprezentanţe deschise. Decizia este motivată prin pierderile mari, cauzate de costurile legate de deschiderea unei afaceri şi vânzările slabe, cauzate şi de piaţa foarte competitivă. Marca a vândut de zece ori mai puţine maşini decât previziona iniţial, respectiv 1.530 de unităţi în loc de 15.000 de unităţi pe an. Reprezentanţii mărcii germane spun că nu ar fi fost fezabilă investiţia în piaţa respectivă şi că rivalii săi au operat reduceri semnificative în ultimele 12 luni, război în care ei nu-şi permiteau să intre.
Piaţa auto din Australia înseamnă 1.1 milioane de unităţi vândute în fiecare an, pentru care se luptă peste 60 de mărci. O expansiune pe această piaţă era văzută drept un mare ajutor pentru cei de la Opel. Planurile de a intra pe această piaţă au fost anunţate în 2011, de Karl-Friedrich Stracke, CEO-ul Opel de la acea vreme, care estima că marca ar putea să vândă mai mult decât Renault, Peugeot, Citroen, Skoda şi Fiat la un loc într-un an, planul mărcii fiind să atingă cele 15.000 de unităţi pe an până în 2015. În lipsa unor rezultate care să merite luate în considerare, cei de la Opel au preferat să-şi aducă la minimum pierderile şi să le ofere celor din Australia modele din portofoliul lor prin baza subsidiarei locale, Holden, după cum oferă deja cu modelele Corsa, Vectra şi Zafira, vândute sub alte nume pe piaţa australiană.
"Vrem să ne poziţionăm pe piaţă drept un brand aspiraţional, dar accesibil. Adică, vrem ca oamenii să viseze să cumpere maşinile noastre, dar să-şi poată permite să facă acest lucru. În momentul în care compari preţul unui model din gama noastră cu cel al rivalilor şi te uiţi şi pe lista de opţionale, observi că suntem foarte competitivi. În plus, cercetările ne-au arătat că majoritatea clienţilor din Australia visează să cumpere o maşină de origine germană în locul unui automobil proiectat în altă ţară, iar maşinile germane au un ecart major în acest sens. Cele 15.000 de unităţi pe an erau o ţintă foarte clară. Era un lucru de termen lung, care nu necesar să-l atingem în trei ani, dar trebuie să-l atingem, iar noi vom face întocmai acest lucru, deoarece conducerea companiei a fost foarte clară în această privinţă", explica Bill Mott, şeful Opel Australia, într-un interviu acordat celor de la CarAdvice la relansarea pe piaţa din ţara respectivă.
Conducerea mărcii a demarat deja procedurile necesare închiderii reprezentanţelor din Australia şi a întregii ramuri, discuţiile fiind încă în derulare cu angajaţii şi furnizorii de pe piaţa respectivă. La vremea intrării pe piaţa din Australia, Opel declarat că Volkswagen este rivalul său principal şi că speră să-şi depăşească la vânzări conaţionalii. În 2011, Volkswagen a vândut aproape 45.000 de unităţi în Australia, de unde şi speranţele mari ale mărcii Opel pe această piaţă.
Via Goauto
Greseli de strategie. Sunt destul de dese la Opel / GM. Sa-si mai scurteze din lungul nasului.