Raliul Sibiului 2013: Kopecky este lider după prima zi de concurs
Prima zi de concurs le-a rezervat concurenților înscriși în Raliul Sibiului 2013 numeroase surprize, mult praf și temperaturi ridicate. Cehul Jan Kopecky a terminat ziua pe primul loc, dar după o serie de peripeții.
Raliul Sibiului este cea mai importantă competiție motorsport găzduită de țara noastră. După ce anu trecut, Raliul Sibiului a făcut parte din IRC, International Rally Challenge, anul acesta, este etapă din Campionatul European de Raliuri (ERC), competiție organizată sub egida FIA. Asta înseamnă că un număr important de piloți de calibru din Europa și nu numai sunt prezenți în acest weekend la Sibiu. Printre ei se află liderul clasamentului ERC, cehul Jan Kopecky, dar și legendarul pilot japonez Toshihiro Arai.
Competiția a început ieri cu șase probe dificile. După două treceri pe problele speciale Dobârca și Crinți, concurenții au trecut apoi prin proba superspecială găzduită de circuitul de autocross și apoi două probe la lumina farurilor: urcarea pe Păltiniș pe asfalt și coborârea pe celebra probă Șanta.
Raliul Sibiului și-a păstrat renumele și a cerut un tribut important după această primă zi de concurs. Foarte mulți concurenția au avut probleme tehnice, suspensii avariate și multe pene de cauciuc. Astfel la finalul primei zile am putut număra 10 abandonuri, printre care și nume importante ca Bryan Bouffier, Vitaly Pushkar, Gergo Szabo, Simone Tempestini, George Grigorescu sau Ekaterina Stratieva.
Francois Delecour, liderul campionatului din România, a fost cel mai rapid pe prima specială a zilei, dar a pierdut prima poziție, pe speciala a doua, în duelul cu compatriotul sau Bryan Bouffier. Cei doi francezi au profitat și de problemele cu servo-direcția care l-au încetinit pe Jan Kopecky. Cehul și-a revenit însa după prima oprire în parcul de service și a terminat speciala a treia cu cel mai bun timp. Bouffier avea să abandoneze apoi pe PS 4 după ce suspensia Peugeot-ului său a cedat. Delecour a avut și el probleme cu supraîncălzirea motorului. Cehul Kopecky profita și trecea pe primul loc în clasamentul cursei. Delecour nu s-a dat însă bătut și a atacat la finalul zilei. Cehul nu a avut nicio soluție la atacul lui Delecour pe ultima probă a zilei, Șanta pe noapte, pe care s-a impus cu un avans de 10.6 secunde. Delecour a redus astfel diferența dintre el și lider la doar 15.4 secunde cu șapte probe ramase de disputat astăzi. Podiumul primei zile a fost completat de pilotul român Edwin Keleti.
La clasa două roți motrice lider este Alex Filip după ce Zoltan Bessenyey și Kornel Lukacs au avut probleme.
Poz |
Nr |
Pilot/Copilot |
Automobil
|
Cl
|
Timp PS
Penalizare |
Timp total
|
Ecart primul
Ecart prec. |
1
|
1
|
KOPECKÝ Jan DRESLER Pavel |
Skoda Fabia S2000
|
2
|
01:08:50,6
00:00 |
01:08:50,6
|
00:00,0
|
2
|
3
|
DELECOUR Francois SAVIGNONI Dominique |
Peugeot 207 S2000
|
2
|
01:09:06,0
00:00 |
01:09:06,0
|
00:15,4
00:15,4 |
3
|
10
|
KELETI Edwin CSOMORTANI Botond |
Mitsubishi Lancer Evo 10
|
3
|
01:12:22,4
00:00 |
01:12:22,4
|
03:31,8
03:16,4 |
4
|
15
|
GIRTOFAN Dan BERGHEA Adrian |
Skoda Fabia S2000
|
2
|
01:12:28,4
00:00 |
01:12:28,4
|
03:37,8
00:06,0 |
5
|
4
|
ARAI Toshihiro McLOUGHLIN Anthony |
Subaru Impreza STI
|
2
|
01:12:40,4
00:00 |
01:12:40,4
|
03:49,8
00:12,0 |
6
|
5
|
TEMPESTINI Marco BAGGIO Lucio |
Skoda Fabia S2000
|
2
|
01:13:00,9
00:00 |
01:13:00,9
|
04:10,3
00:20,5 |
7
|
17
|
BOTKA Dávid MIHALIK Péter |
Mitsubishi Lancer Evo 9 R4
|
2
|
01:14:06,7
00:00 |
01:14:06,7
|
05:16,1
01:05,8 |
8
|
11
|
PUSKÁDI János GÓDOR Barna |
Skoda Fabia S2000
|
2
|
01:14:44,4
00:00 |
01:14:44,4
|
05:53,8
00:37,7 |
9
|
7
|
ORSAK Jaroslav KOSTA Lukas |
Mitsubishi Lancer Evo 9 R4
|
2
|
01:14:59,6
00:00 |
01:14:59,6
|
06:09,0
00:15,2 |
10
|
6
|
TLUSTAK Antonin VYORAL Lukas |
Skoda Fabia S2000
|
2
|
01:16:07,3
00:00 |
01:16:07,3
|
07:16,7
01:07,7 |