Mini Vision, conceptul care prefigurează noua generaţie Mini

Publicat joi, 25.07.2013 18:01 de Sebastian Toma

Mini a dezvelit conceptul Vision, care prefigurează design-ul viitorului hatchback al mărcii din Oxford. Hatchback-ul păstrează alura retro şi o completează cu o infuzie de elemente moderne.

Mini se pregăteşte să lanseze cea de-a treia generaţie a hatchback-ului său. Până atunci, reprezntanţii mărcii britanice au prezentat conceptul Vision, care prefigurează aspectul viitorului MINI. Acesta înglobează o serie de elemente ale viitoarelor modele Mini şi le îmbină prin noile impulsuri creative ale designerilor, care avansează ştacheta de calitate în segmentul premium.

Printre elementele complet noi apărute odată cu acest model, enumerăm comutatorul Driving Experience Control, alături de cele două ceasuri montate pe colana de direcţie, vizibile prin volan. Acestea înglobează funcţiile de turometru şi vitezometru şi par să fie cu afişaj complet digital. Însă, interiorul conceptului Mini Vision nu renunţă la celebrul afişaj din centrul bordului, care reprezintă un ecran multimedia de dimensiuni generoase şi joacă mai multe roluri la bordul noului concept.

INTERIOR FUTURIST

Habitaclul prezintă trăsăturile cu care suntem deja familiarizaţi din gama producătorului din Oxford, îmbinate cu o serie de elemente futuriste. Spre exemplu, comenzile instalaţiei de climatizare au fost reduse la trei cercuri, care sunt acţionate prin rotire şi prin apăsare. Sub acestea se află comanda de pornire a motorului şi lăcaşul cheii, amintind simultan de rivalii de la Smart şi de defuncta marcă Saab, cu toate că amplasarea respectivului comutator nu este comună cu niciuna dintre mărci, deşi vorbim doar despre un concept, iar aceste lucruri s-ar putea schimba până la intrarea în producţie.

Consola centrală arată similar cu cea găsită pe un Mini Cooper de serie, înglobând două suporturi de pahar care formează un triunghi cu cercul care încadrează levierul schimbătorului de viteze. În spatele acestui levier observăm un comutator care seamănă foarte mult cu butonul rotativ folosit de interfaţa iDrive de la BMW. Între cele două elemente, observăm un levier de comandă de dimensiuni reduse, al cărui scop este neclar, deşi acesta poate fi un înlocuitor al levierului frânei de parcare.

Tot de la concept, putem observa potenţialul dezvoltării unei game noi de opţiuni de personalizare. După cum puteţi observa, habitaclul lui Mini Vision Concept prezintă o temă "portocaliu cu albastru", continuată atât pe portiere, cât şi la nivelul volanului, bordului şi podelei. Cel mai probabil, englezii vor oferi fel şi fel combinaţii de culori pentru interior, asigurând atât unicitatea fiecărui exemplar, cât şi un profit copios de pe urma clienţilor inspiraţi şi cu dare de mână.

Dacă încă nu sunteţi impresionaţi, priviţi cu atenţie imaginile care surprind podeaua conceptului. Mini vrea să ilumineze podeaua cu un set de lumini ambientale, încercând să creeze o atmosferă de discotecă. Ei îi spun "Mini Disco floor" şi înseamnă, cel mai probabil, o serie de LED-uri care pot să clipească într-un ritm anume. Conceptul respectiv nu este nou, fiind aplicat cu succes pe modelul lifestyle al coreenilor de la Kia, Soul, unde LED-urile din carcasele difuzoarelor clipeau în ritmul muzicii. Însă, pe Mini, acest feature are un potenţial mai mare, fiind vorba de o bază de clienţi mult mai atraşi de asemenea elemente.

EXTERIOR CU TENTĂ RETRO

Liniile caroseriei sunt puternice şi bine definite, iar capota este încadrată de un ornament care aminteşte de conceptul Rocketman, cel ce nu a apucat să vadă lumina zilei în versiunea de producţie. Până să ajungem la acest detaliu, observăm noile blocuri optice, cu un interior mult mai "ascuţit" şi grila faţă complet nouă, diferită de ceea ce ne-au arătat englezii până acum. La nivelul profilului, nu avem surprize mari, designerii alegând să nu rişte şi să păstreze liniile care l-au consacrat pe hatchback-ul britanic. În ceea ce priveşte posteriorul noului model, singura schimbare cu adevărat dramatică vine la nivelul stopurilor spate, care s-au "îngrăşat" cât pentru trei Mini-uri actuale la un loc.

Via Mini