GM se teme de Tesla Motors: "Poate produce deranj dacă nu suntem atenţi"
"Tesla poate fi un element perturbator dacă nu îi acordăm atenţie". Acesta este crezul CEO-ului General Motors, Dan Akerson, care a construit o echipă dedicată analizei acţiunilor Tesla.
Ascensiunea Tesla şi reuşitele de vânzări ale companiei americane independente care produce exclusiv maşini electrice au ajuns să îi pună în gardă pe cei mai mari jucători de pe piaţa auto. Dacă acum câţiva ani era văzută ca o încercare ca multe altele de a pătrunde pe piaţa auto, compania Tesla, condusă de Elon Musk, este privită astăzi de General Motors ca o ameninţare.
Informaţia vine dinspre jurnaliştii de la Bloomberg, care au realizat un interviu cu Steve Girsky, vicepreşedintele GM. Acesta a confirmat faptul că Dan Akerson, CEO-ul General Motors, a construit o echipă care să analizeze evoluţia Tesla, deoarece "Tesla poate produce deranj şi poate afecta GM". Echipa specială trebuie să se concentreze asupra acţiunilor întreprinse de Tesla şi să acţioneze în funcţie de acestea. "Dan Akerson crede că Tesla poate fi un element perturbator dacă nu suntem atenţi", spune Girsky.
Modelul de business al celor de la Tesla este complet diferit de cel al General Motors, însă interesele celor două companii se intersectează în zona maşinilor electrice. General Motors a scos pe piaţă în 2010 modelul Chevrolet Volt (Opel Ampera), acesta fiind motorizat electric şi ajutat de un motor pe benzină utilizat pentru creşterea autonomiei. Tesla Model S este însă un model pur electric, iar Tesla nu consideră că hibrizii sunt soluţia pentru industria auto de astăzi: "Elon Musk spune tot timpul că modelele hibride sunt ca un animal care poate să trăiască şi pe uscat, şi în apă, doar că nu se dedică niciodată complet unuia dintre aceste medii", spune Jochen Rudat, unul dintre managerii Tesla, într-un interviu acordat germanilor de la Automobil Produktion.
Îngrijorarea celor de la GM vine după ce, deşi Chevrolet Volt a fost cel mai bine vândut model cu încărcare la priză în lume în 2012, primul sfert al anului 2013 a văzut o răsturnare de situaţie, cu Tesla Model S - care în SUA costă dublu faţă de Volt - urcând pe prima poziţie a vânzărilor.
Nu numai GM, ci toata lumea se teme de Tesla. Motive sunt suficiente.