Renault a prezentat oficial motorul V6 Turbo pentru sezoanele viitoare ale Formulei 1
Marea schimbare din Formula 1 a devenit realitate începând de astăzi. Automarket a asistat la Paris la dezvăluirea noului motor V6 turbo care va fi montat pe monoposturile Red Bull începând din 2014.
Renault a prezentat astăzi la Paris motorul turbo V6 de 1.6 litri pe care maşinile de Formula 1 vor fi obligate să îl aibă montat începând cu sezonul viitor al Marelui Circ. Noua unitate de propulsie înlocuieşte actualele V8-uri aspirate de 2.4 litri, scopul modificării radicale fiind legat de încercarea diriguitorilor Marelui Circ de a eficientiza maşinile din Formula 1.
Denumit oficial Energy F1 (în linie cu denumirile clasice ale motoarelor Renault de stradă, Energy dCi şi Energy TCe), noul motor Renault va fi regăsit sub caroseria din fibră de carbon a monoposturilor Red Bull şi Toro Rosso, constructorul francez încercând astfel să continue şirul victoriilor de sezon început acum trei sezoane împreună cu echipa austriacă.
Automarket a fost prezenta la evenimentul prezentării oficiale a motorului Energy F1, cu ocazia căruia Ron White, preşedintele Renault Sport F1, a anunţat că sunetul produs de unitatea de propulsie va rămâne aproape neschimbat, în ciuda modificărilor structurale radicale. "Sunetul unui motor este reprezentat de suma a trei componente principale: evacuare, admisie şi zgomot mecanic. Toate cele trei surse sunt prezente în continuare pe noul V6. Există mai multă energie implicată în fiecare ciclu de combustie, dar sunt mai puţini cilindri care se mişcă la viteze reduse, iar zgomotele de admisie şi de evacuare sunt atenuate de turbină. Per total, volumul sunetului perceput de ureche este mai redus, iar natura acestui sunet reflectă noua arhitectură a propulsorului nostru", a spus oficialul francez.
"Maşina va continua să accelereze şi să decelereze rapid, cu schimbări instantanee ale treptelor. Motoarele rămân unele de turaţie ridicată, cu puteri maxime ultraridicate. În mod fundamental, zgomotul produs de motor va fi în continuare unui foarte ridicat. Te va trezi din somn, iar cei care stau în apropierea circuitelor se vor plânge în continuare. Dar vorbim de un zgomot turbo, nu de unul aspirat: vei putea auzi turbina când pilotul ia piciorul de pe acceleraţie şi motorul va coborî în ture", a continuat Ron White.
La lansarea noului motor de Formula 1 au fost prezente nume importante care au făcut istorie în Formula 1. Automarket a reuşit să vorbească cu cvadruplul campion mondial de Formula 1 Alain Prost şi cu Christian Horner, cel care a condus echipa Red Bull la cele trei titluri mondiale consecutive, materialele urmând să fie publicate pe site în următoarea perioadă.
RS27-2013 | ENERGY F1-2014 | |
Cilindree | 2.4 litri | 1.6 litri |
Limita superioară turaţii | 18.000 rpm | 15.000 rpm |
Tip | Aspirat normal | Turbină simplă, presiune nelimitată (tipic 3.5 bari) |
Limita de carburant pe cursă | Nelimitat, dar aprox. 160 kg | Limită de 100 kg |
Configuraţie | V8 la 90 de grade | V6 la 90 de grade |
Cilindri | 8 | 6 |
Cursă/alezaj | Max. 98 mm / nelimitat | 80 mm / 53 mm |
Valve | 32; 4 per cilindru | 24; 4 per cilindru |
Evacuare | Două ţevi, una per banc de cilindru | O ţeavă, dispusă central |
Carburant | Injecţie indirectă | Injecţie directă |
Număr de motoare pe sezon/pilot | 8 | 5 |
1988 a fost ultimul an al motoarelor V6 Turbo (vezi McLarenurile lui Ayrton si Alain), nu 1986. Get your facts right.