Porsche Performance Drive 2013: Ziua a doua - offroad cu Porsche Cayenne S Diesel
După cei primii 500 km din Porsche Performance Drive, organizatorii au hotărât că în a doua zi vom pune la încercare calitățile de off-roader ale modelului Porsche Cayenne S Diesel.
A doua zi din Porsche Performance Drive 2013 a fost dedicată off-road-ului. Pentru asta, caravana celor nouă echipe a rămas în Bukovel, Ucraina. Fiind o stațiune montană situată în munții Carpați, organizatorii au avut de unde alege drumuri dificile. În dimineața zilei, Jan Kalmar, instructorul șef Porsche și cel care are grijă de acest eveniment, ne-a ținut un briefing în care ne-a avertizat că avem de-a face cu un traseu periculos pe alocuri. Nu ne-am speriat și am purces la treabă.
1.700 metri altitudine
Am părăsit parcarea din fața hotelului cu Jan cap de coloană. Am parcurs inițial o serie de drumuri asfaltate (cel puțin așa cred ucrainienii), prin câteva sate din apropierea stațiunii Bukovel. Am părăsit asfaltul pentru un drum de macadam ușor. Dar înainte să ne facem prea comozi la volan, organizatorii ne-au pregătit o primă surpriză: o trecere printr-un vad de apă de un metru adâncime. Cu ajutorul instructorilor Porsche, toate cele nouă Cayenne-uri au trecut fără probleme prin râu. Am continuat urcarea pe un drum sinuos de macadam ce devenea din ce în ce mai rău. Cu ajutorul suspensiei pneumatice și sistemului de control al coborârilor, Cayenne-ul s-a descurcat admirabil. Am ajuns într-un final într-o minilocalitate de munte de unde începea o imensă pârtie de schi și o instalație de telescaun. Victorie! Am reușit! Și nici nu a fost atât de greu!
"Vedeți vârful acela?", a intervenit Jan Kalmar arătând cu mâna undeva spre vârful muntelui, "Acolo mergem! Spre uimirea noastră, ne-am suit în mașini și am continuat urcarea pe un drum improvizat pe lângă instalația de teleferic. Pietre ascuțite, denivelări din ce în ce mai mari, ace de păr strânse și pe alocuri noroi au fost doar câteva din elementele de pe drum. Am ajuns în vârf, iar o plăcuță amplasată acolo ne-a atestat și altitudinea: 1.700 metri.
Ei bine, nu ne-a oprit nici aici! A urmat o coborâre lungă, pe o suprafață dificilă. Noroiul și șleaurile create făceau dificilă coborârea, dar instructorii au avut din nou grijă de noi. Abia când am ajuns în vale am putut vedea cât de impresionant este peisajul care ne înconjura. Iar traseul a continuat pe o margine situată între văi, preț de mulți kilometri. Punctul final a fost un lac stingher, uitat de lume, între două coame de munte. Vremea a ținut cu noi astăzi, pentru că, dacă ar fi plouat, ne-ar fi fost absolut imposibil să parcurgem traseul programat.
Probă în concurs
Pentru a termina ziua în stil după multe ore de condus prin munți, organizatorii au pus la cale și o probă cae să conteze în marele concurs. Un mic traseu de off-road marcat cu porți și amplasat pe un deal destul de abrupt. Fiecare echipă a trebuit să își desemneze un pilot cară se negocieze traseul fărăr a atinge jaloanele. Un jalon atins a însemnat un minut de penalizare în clasamentul general. Echipa Ucrainei a greșit și a lovit un jalon chiar la ultima poartă, ceea ce înseamă că, în clasamentul genreal, echipa Ungariei se apropie de locul întâi la doar câteva zeci de secunde. În ceea ce ne privește, am parcurs traseul fără penalizare. În clasament suntem pe locul al patrulea după cele două zile, iar mâine ne așteaptă cea mai lungă etapă. Vom pleca din Bukovel foarte de dimineață, având de parcurs 650 km până în Katowice, Polonia. Vom avea de înfruntat din nou drumurile extrem de proaste din Ucraina, o trecere de frontieră ce necestă timp și apoi autostrăzile din Polonia.
Ma gandesc, oare ce procent (mult subunitar) dintre cei care vor cumpara un Cayenne S Diesel vor parcurge macar un drum forestier?... Ce vrea sa demonstreze VW, pardon Porsche, prin turul asta? Inca ma mai gandesc, poate-mi dau seama...