Volkswagen aduce la Worthersee conceptul unui Golf GTI de 503 CP

Publicat miercuri, 08.05.2013 11:36 de Sebastian Toma

Nemţii de la Volkswagen au pregătit un exponat special pentru întrunirea de la Worthersee din acest an. Vorbim despre conceptul Design Vision GTI, o versiune extremă a lui Golf GTI, echipată cu un motor V6 twin-turbo, care dezvoltă 503 CP.

Volkswagen Design Vision GTI este conceptul surpriză dezvoltat de nemţi pentru întrunirea de la Worthersee. Exponatul va ajunge în faţa a 150.000 de fani, adunaţi pe malul lacului Worthersee din Reifnitz, Austria, acesta fiind echipat cu un motor 3.0 V6 twin-turbo, care dezvoltă 503 CP. Unitatea este dezvoltată pentru a fi utilizată în compania platformei MQB, cu toate că nu va ajunge să echipeze vreodată o versiune de serie a lui Golf GTI. În raport cu un GTI standard, puterea a crescut cu 129%, cuplul arpaope a fost dublat, iar performanţele sunt promiţătoare. Design-ul va fi mai agresiv, nemţii prezentând doar câteva schiţe ale noului lor concept.

Pentru moment, nu sunt cunoscute informaţii cu privire la structura noii motorizări V6 a celor de la Volkswagen. Cel mai probabil, versiunea de serie nu va dezvolta nivelul de putere anunţat de acest concept, urmând să fie pregătită o versiune optimizată pentru viaţa de zi cu zi. Unele voci spun că motorizarea V6 twin-turbo ascunsă sub capota lui Design Vision GTI Concept ar putea ajunge în echiparea lui Porsche Macan Turbo, însă aceste zvonuri nu au fost confirmate de reprezentanţii concernului german. Puterea motorizării este strunită de o transmisie DSG ale cărei specificaţii sunt încă nedezvăluite, aceasta fiind mai capabilă decât toate DSG-urile din oferta actuală a nemţilor, dat fiind nivelul ridicat de putere şi cuplu pe care îl poate suporta.

Conceptul Design Vision GTI are nevoie de 3.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Cuplul maxim, de 560 Nm, este livrat între 4.000 şi 6.000 rpm, dar nemţii spun că motorul livrează 500 Nm încă de la 2.000 rpm. Spre deosebire de versiunea standard a lui GTI, conceptul prezintă un sistem de tracţiune integrală, un şasiu sport special şi numeroase modificări la nivelul geometriei roţilor.

Via Volkswagen

  • dan, miercuri, 08.05.2013 11:42

    si din el va iesi cel mai probabil urmasul lui scirocco

  • yoyo, miercuri, 08.05.2013 12:11

    mai brutal decat GTI W12 nu are cum sa fie http://www.topgear.com/uk/videos/golf-gti-w12?VideoBrowserMode=categories&VideoCategory=TheStig

  • asdfghjkl;, miercuri, 08.05.2013 14:06

    o stiți pe ileana lui tranca a pachițăi care e de seama lui lenin s.m.a...... UIte cam așa s-ar spune și despre producțiile VW Golf. Atâtea golfuri ca nu mai știi care e adevaratul "golf". Eu cred ca mai bine ar face o racheta de-am.

  • Lache, joi, 09.05.2013 09:50

    Exact asa cum banuit. A crescut viteza! Care viteza? Cea cu care @automarket a inceput sa stearga comentariile lui @mafia si a celor care se pun cu el. @yoyo,lasa-l in plata Domnului. Cu cei simpli cu mintea odihnita,nu ai sanse prea mari. Ai sa vezi cum va plagia ideile tale. E expert. Golful a ajuns la editia cu numarul 7.Destule.Dar vor sa egaleze Corolla. Mai sunt inca 4 editii ca sa ajunga la Corolla 11.Soarta ironiei,nu? Acum voi fi un pic pe langa subiect.(ca de obicei,doar pe langa...). Deci : a vazut fost cineva dintre voi,intr-o masina japoneza de @10 ani vechime si cu @200 000 km la bord ? Plasticul este casant. Sa te fereasca Sfantul sa te apuci sa desfaci ceva. Totul se rupe. Clipsurile din plastic,acelea care tin panourile pe usa, explodeaza cand vrei sa demontezi usa. Totul se rupe, totul scartie. Iti vine piticul pe creier din cauza greierasilor.Numai "cri, cri, cri" si "scart ,scart , scart" auzi. Numai fiabilitatea si inovatiile tehnice te mai consoleaza.Heh, heh.....Luati japoneze noi si mai vorbim dupa 10 ani.Si pe urma mai sunt inca 10 ani ca sa se termine plata masinii. Banzai! Arigato gozaimasu !

  • @Lache, joi, 09.05.2013 10:29

    Si sa te fereasca domnul sa faci service-ul in RO! Platesti pe o luneta de Forester 1000 eu (are aur pe ea! )

  • Lache, joi, 09.05.2013 11:16

    @Lache ai dreptate.Masinile japoneze nu sunt facute sa reziste in timp.Cum se scot producatorii japonezi?Din vanzarea de piese si accesorii.Ai nevoie de bujii pt.subaru,dealerul ti le vinde la pret de 3 0ri mai mare.Aceleasi bujii(NGK) in cutiile Ngk si nu Subaru,costa de 3 ori mai putin.Filtrul de polen pt. Legacy B4,costa cam 100 de euro.Am pus un filtru de polen Ryco(made in Bulgaria) cu doar 30 de euro.Un filtru Subaru pt.cutia automata(arata exact ca un filtru normal de ulei)costa cam 90 de ce-or fi.After market(WIX,made in USA)costa doar 9 de ce-or fi.Exemple pot sa dau pt o gramada de piese japoneze.Ei fac profit bun din vanzarea de piese. Nu conteaza cat costa piesele,atata timp cat ai fiabilitate.Heh,heh,heh...Nici macar nu am curajul sa te intreb cat costa un kit de distributie pt.Subaru.Vrei sa stii mai multe despre Subaru?Intreaba daca ai nevoie.Eu sunt satul de motoarelor lor boxer,care se caleaza cat ai zice peste.Vorbesc de cele turbo,nu de celelalte pocnitori fara turbo!

  • Lache, joi, 09.05.2013 11:18

    Pardon,nu se caleaza ci doar incep sa "bata"bielele si arborele.