Volkswagen va construi o cutie de viteze DSG cu 10 trepte

Publicat duminică, 28.04.2013 11:45 de Dragoș Băltățeanu

Martin Winterkorn, președintele grupului Volkswagen a confirmat în cadrul unui simpozion că marca germană va lansa o cutie de viteze DSG cu 10 trepte și un motor diesel capabil să dezvolte 136 CP/litru.

Dr. Martin Winterkorn, președintele grupului Volkswagen, a dezvăluit în cadrul Viena Motor Symposium câteva dintre planurile mărcii germane. În primul rând, Winterkorn a confirmat faptul că Volkswagen lucrează la o cutie de viteze automată DSG cu 10 trepte gândită pentru a optimiza consumul de carburant. Al doilea proiect în lucru este dezvoltarea unui motor diesel ce va livra 136 CP pe litru.

Winterkorn nu a dezvăluit și data când aceste două proiecte vor ajunge în producția de serie. În schimb a spusă că motoarele produse de Volkwagen vor continua să fie din ce în ce mai economice. "Din 2000 și până astăzi am redus consumul de carburant al motoarelor TDI și TSI cu mai mult de 30%. Sunt convins că până în 2020 putem crește eficiența acestor motoare cu încă 15%", a spus Winterkorn.

Volkswagen va continua să dezvolte și segmentul automobilelor CNG, propulsate cu gaz natural, deorece tehnologia necesară este acum perfecționată, iar acest tip de carburant este prietenos cu mediul înconjurător. Președintele VW a mai confirmat și faptul că Volkswagen va investi și în zona modelelor cu propulsie hibridă, sugerând că va exista un astfel de model în fiecare clasă de modele propusă de mărcile grupului. 

Via worldcarfans

  • zarnesteanu, duminică, 28.04.2013 16:57

    Si Veyron la inceput a fost doar un vis. O viziune care acum 15 ani a impins limitele tehnologice cu mult dincolo de posibilitatitle momentului si care totusi, a deveni realitate. 136 CP/litru dintr-un motor diesel e foarte mult. Dar VW a demonstrat nu odata ca se poate. Oricum, am senzatia ca odata cu introducerea automobilelor electrice/hibride, industria petroliera e impinsa in corzi tot mai mult iar competitia surda dintre motorul electric si cel cu ardere interna se da acum pe teritoriul economiei de carburant. Cu extindere in viitorul apropiat si in alte zone: intretinere, raza de actiune, tinuta de drum, accesibilitate si nu in ultimul rand, psihologia cumparatorului. Am vazut ieri pentru prima data o Tesla pe autostrada si arata impecabil. O masina frumoasa, sportiva si ... electrica. SLS AMG Electric sau Porsche 918 Spyder trebuie sa fie de domeniul SF.

  • escu, duminică, 28.04.2013 17:21

    si va fi dotare serie pe Golf 10 :DDD

  • ScorpyonVAG, duminică, 28.04.2013 18:32

    Ce bine ma simt cand aud asa evolutii la VW. :)) Ma simteam putin dezamagit cand vedeam ca toti scot si vw tot scoate ceva nou insa sub concurenta (ex: 1.6TDI 105cp), insa acuma cand vad ce vor scoate imi creste inima :)))). Hai cu voturile negative de la anti-vw. :)

  • tzenu_bmw, duminică, 28.04.2013 19:38

    si cand te gandesti ca totul pt. un consum mai mic.... doart acum 2-3 ani sa introduc transmisiile cu 8 trepte..... ma gandesc deja ce transmisi vor avea auotmobilele prin 2020.....un viitor foarte aproape.......

  • ScorpyonVAG, duminică, 28.04.2013 20:46

    @tzenu_bmw: Tot asa gandeam si eu. Ca in 2050 vor fi 50000 de trepte. Insa nu va fi asa. Cred ca va exista un prag unde se va face o oprire dupa care se vor optimiza treptele (fiecare constructor dupa cum doreste).

  • tzenu_bmw, duminică, 28.04.2013 21:10

    @scorpyon......momentan pot baga mana-n foc,ca nu se vor opri la doar 10 rapoarte.........cu siguranta se vor adauga mai multe pe viitor..... asta pt. ca este inca cerere pt. motoare de 3L si mai mari......care inevitabil(oricat de tehnologice vor fi acele motoare)vor consuma mult conbustibil... e o prostie cum se lauda anumiti constructori in special cei premium din Germania ca motoarele lor deisel de 3L consuma 6-7 la suta.....da clar asta in ciclu lor de testare k in viata reala un 535d care are un prieten(masina din 2011)nu reuseste sai faca consum sub 12%...... deci pt motoare mari adaugarea de rapoarte suplimentare.......cred ca e singura solutie pt un consum mai redus......

  • gelu, duminică, 28.04.2013 21:43

    cocalarii din romania vor avea un motiv sa invete sa numere pana la 10

  • ScorpyonVAG, duminică, 28.04.2013 22:01

    @tzenu_bmw: Eu tot cutia manuala cu 6 trepte o prefer. A 2-a masina mi-as dori si una automata. Insa standardele de azi te obliga ca atunci cand doresti o masina mai scumpa (s classe,etc) sa iti iei cutie automata. Legat de consum tin sa te contrazic. Motoarele din ziua de azi au ajuns la un apogeu, in special cele diesel, cand sunt foarte performante si consuma foarte putin, insa totul se realizeaza prin intermediul unui combustibil extrem de fin, de aici lipsa de fiabilitate si sa nu uitam ca sunt si fortate. Iar ca sa-ti raspund la consum, cunosc pe cineva cu un Seria 7 de prin 06-08... 3.0d care la mers cu viteza de pana in 140km/h are consum mediu de 8,5%. X6 3.0d tot asa. Pe cand un 2.0tdi are peste 6%.

  • pesso, luni, 29.04.2013 04:16

    Parerea mea este ca evolutia cutiilor de viteze de tip DSG,DCT,etc va stagna la un moment dat si vor trece la dezoltarea altor cutii SF fara rapoarte de genul unui CVT mult inbunatatit. Consumul in ziua de azi este un mit. Cei mai multi constructori au tehnologia necesara pentru a scoate motoare mult mai economice ca in prezent insa nu se doreste acest lucru.Toti constructorii scad consumul motoarelor treptat si odata cu concurenta.De ce? De ce nu a rasarit nimeni din gramada niciodata cu un consum fabulos de mic ?! Pentru ca nu se doreste asa ceva.

  • @cei de sus, luni, 29.04.2013 07:53

    sincer,ma bucur ca va simtiti cu totii bine ,motiv pt. care nu va deranjeaza nimeni,nici eu n-am s-o fac...asa ar trebui sa fie la toate stirile de pe acest site...o mica sueta...

  • mbz, luni, 29.04.2013 11:37

    Cei de la BMW aveau 128cp/litru in 2012 .Pana vor scoate AUDI 136cp/litru vor fi deja in urma.

  • someone, luni, 29.04.2013 12:07

    cu o astfel de putere litrica, un motor e 2.0 ar avea 272 de cai, iar un motor de 3.0 ar avea 408 cai, muult peste super motorul de la BMW cu 3 turbine . ce sa le mai zic celor de la VW si Audi decat spor la inginerit? asteptam replica celor de la Mercedes, nu?

  • gtrazvan, luni, 29.04.2013 12:19

    VAg au anuntat multe de-a lungul timpului si putine s-au adeverit. Sa nu uitam de motorul lor electric de "100 de mii" de NM, care normal ca nu a aparut nici experimental, au mai anuntat masini electrice cu autonomii de 300-400 de km, daor la stadiul de anunt au ramas, nici un fel de prezentare reala, etc.. Marketin VAG bine cunoscut.

  • @someone, luni, 29.04.2013 12:55

    Nu este asa mult peste motorul de la Bmw, are 380 de cai acum, poate sa fie dus la aproape 450 de cai, o sa vezi ca tot Bmw va fi cu-n pas in fata.

  • someone, luni, 29.04.2013 13:16

    de acord cu tine, si mie imi place filozofia BMW de a construi motoare si rezultatele lor. dar la urma urmei doar concurenta naste progresul, asa ca acum fiecare va trebui sa vina cu ceva mai bun decat ceilalti, si apoi tot asa mai departe.

  • gelu, luni, 29.04.2013 13:23

    am sa-mi permit sa vad partea goala a paharului. Asta avand in vedere si articolul cu sistemul dezvoltat de Volvo. Motoarele termice incep sa-si atinga potentialul si ce urmeaza de acum in colo sunt "picaturile" din bancul cu pisica. Hibrizii si electricele vor deveni inevitabil o prezenta normala....

  • Catalin, luni, 29.04.2013 14:01

    Breaking NEeews ! dati pe Money Channel - s-a anuntat la Mioveni ca lucreaza si romanii la o automata in 9 trepte! au zis 9 sa nu le-o ia inainte teutonilor

  • Mafia, luni, 29.04.2013 19:58

    MDA..... Sper ca Chinezii sa fie vigilenti din nou, altfel VW va incerca sa ascunda din nou gunoiul sub pres cu '' gunoaiele '' lor de transmisii DSG. Dar probabil ''masina poporului'' va rezerva alte gunoaie sub soare.

  • @Automarket, marţi, 30.04.2013 02:22

    Nu inteleg de ce nu stergeti mizeriile acestui penibil care-si spune mafia

  • AndreiRN, marţi, 30.04.2013 23:17

    Si cu siguranta ca vor fi Made in China precum injectoarele.

  • @Automarket, miercuri, 01.05.2013 01:56

    Vedeti ce mizerii spune?Credeam ca triati chitcaielile soricelului.Nu se poate sa lasati afisate pe acest site foarte serios asemenea elucubratii din creierul alterat de prostie numita mafia.Cimentul de sub tine deja e rupt de mult.

  • mip, sâmbătă, 04.05.2013 05:59

    @pesso ... citez "Toti constructorii scad consumul motoarelor treptat si odata cu concurenta.De ce? De ce nu a rasarit nimeni din gramada niciodata cu un consum fabulos de mic ?!" pai mai ficior mai ... tu crezi ca limitele fizicii sint asa usor de trecut ? de-ai sti cite socoteli se fac inainte de a fi produsa o masina ... constructorii ajung pe rind la rezultate ... nu e nimic spectaculos de la o generatie la alta ... deocamdata randamentul motoarelor e cit e ... de cind eram eu in liceu si pina acuma am observat ca a crescut cu ~ 5% ... asta in ultimii 24 de ani !!! timp in care calculatoarele(hard&soft) au evoluat enorm si au ajutat proiectantii sa modeleze masini/echipamente tot mai precise si sofisticate si mai fiabile ... drumuri bune sa ai ! iar acum in parg de Sfinta Sarbatoare, trimit un gind bun tuturor cititorilor si redactorilor de pe AM !