Mercedes-Benz Citan, rezultat modest la testele EuroNCAP: 3 stele

Publicat miercuri, 24.04.2013 12:44 de Mircea Meșter

Modelul derivat din Renault Kangoo a reuşit să se ridice la un nivel modest la cel mai recent test organizat de EuroNCAP. Cu 3 stele EuroNCAP, modelul Mercedes-Benz scade astfel media unei mărci care primise doar cinci stele la testele de siguranţă din 2010 încoace.

EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele testelor de siguranţă la care a fost supus monovolumul/utilitară Citan, un alter-ego al lui Renault Kangoo. Modelul - pe care Automarket l-a testat în cursul acestui an - a primit un punctaj final de doar trei stele, fiind primul model Mercedes-Benz care scade sub patru stele după 1997, an în care organizaţia independentă a testat faceliftul generaţiei W202 a lui C-Klasse, primul model care a purtat oficial numele reprezentantului germanilor în segmentul mediu premium. C-Klasse W202 primea atunci două stele la testele de impact.

Deşi în economia rezultatelor mărcii Mercedes-Benz vorbim de un minus major, Citan fiind singurul model al mărcii care nu reuşeşte să adune cinci stele din 2010 încoace - monovolumul se ridică la nivelul modelelor din segment. Renault Kangoo, modelul pe baza căruia este construit Citan în virtutea colaborării dintre cele două companii, a primit în 2008 patru stele EuroNCAP, însă testele de atunci nu cuprindeau secţiuni care astăzi sunt introduse pentru a îngreuna misiunea producătorilor auto, cum sunt cele legate de eficienţa sistemelor active de siguranţă sau cele care vizează protecţia oferită de tetiere la nivel cervical. 

"Noul Mercedes-Benz Citan nu reuşeşte să strălucească într-un segment slab pregătit din punctul de vedere al siguranţei. Doar sistemul de control al stabilităţii a punctat la capitolul Sisteme de Siguranţă, iar performanţele la celelalte categorii au fost unele modeste. Utilitara/monovolumul bazat pe Renault Kangoo nu a reuşit astfel să iasă în evidenţă în raport cu principalii săi competitori de pe piaţă", subliniază EuroNCAP, care a notat Mercedes-Benz Citan cu punctaje modeste la cele patru capitole de testare: 74% la protecţia pasagerilor adulţi, 69% la Protecţia pasagerilor copii, 56% la Protecţia pietonilor şi 33% la Sisteme de siguranţă active. Fişa completă rezultată în urma testului de siguranţă cu noul Citan poate fi consultată pe site-ul oficial EuroNCAP.

  • Mitica, miercuri, 24.04.2013 13:04

    Este totusi un Renault Kangoo, o utilitara, o masina care are ca scop in viata transportul de persoane si marfa. Siguranta suprema si luxul nu au sens intr-o astfel de masina. Nu vad sensul sa fie statistici precum "1997 este anul în care un model Mercedes-Benz a scăzut ultima dată sub patru stele EuroNCAP" cand vorbim de o masina utilitara. Mercedes inseamna limuzine, faptul ca s-au extins pe piata de utilitare, microbuze, camioane etc. nu are legatura.

  • Stefan, miercuri, 24.04.2013 13:20

    Mai multe stele are Matizul! :))

  • mbz, miercuri, 24.04.2013 13:32

    Rusine mercedes ca vinzi dacii la bani de mertane!!!! Sper ca alianta asta cu dacia-reno sa va duca aproape de faliment ca sa va invatati minte sa nu va mai bate-ti joc de client.

  • Dan, miercuri, 24.04.2013 13:49

    Nu iese in evidenta, dar nu e cu nimic mai slab. Tot segmentul are rezultate modeste. Singurul lucru care iese in evidenta este faptul ca-i un Mercedes-Benz (deci are o anumita tinuta) pe platforma de Kangoo. Oricum, comentarii mature si rationale, mai rar pe Automarket. Aici foarte putini oameni seriosi isi exprima opinia. In general sunt copii ai caror parinti au volkswagen, ford, opel si alte marci. Neinteresant.

  • BaditzaEx, miercuri, 24.04.2013 14:24

    =)) Dokker cu sigla Benz =))

  • Mihai, miercuri, 24.04.2013 14:41

    Ford are 5 stele si pe utilitarele noi. Pe Transit Custom si pe Ranger. E de neconceput ca Ford, o marca de volum, si care nu ridica pretentii la nivel de Mercedes sa faca masini mai sigure decat Mercedes. Eu cred ca aceste rezultate dezastruase pentru Mercedes se vor vedea in vanzari. Oamenii civilizati din Europa de Vest pun pret in primul rand pe siguranta lor, dupa care de uita la jante si UBS-uri si mai stiu eu ce gadget mai mult sau mai putin folositor. Eu personal nu as mai cumpara nici o masina, fie ea si duba daca nu are 5 stele. Oricum, Citan e o mizerie de masina. Nu vad de ce as cumpara masina asta care e semnificativ mai scumpa ca un Renalt.

  • un oarecare, miercuri, 24.04.2013 14:51

    Nu stiu de ce nu obliga prin lege minim 5 stele!de aia e logan asa ieftin, pt ca au facut rabat la siguranta!

  • vs, miercuri, 24.04.2013 14:52

    MB Citan = 18,500 euro pt un diesel de 75CP, Dokker = 13,500 impreuna cu optiunea ESP, deci 5,000 euro diferenta. Ar trebui sa scrie pe ambele Powerd by Renault :))

  • razboiul stelelor, miercuri, 24.04.2013 14:54

    99% din utilitarele aparute inainte de noile conditii de testare, nu cred ca ar lua mai mult de 2 stele. In fine, toata lumea astazi 5 stele EuroNcap. Stire devine acea masina care iese din pluton. Exista bineinteles si alte utilitare cu 3 stele, dar deh, ele nu se numesc Mercedes. Fiat Scudo, Citroen Jumpy, Hyundai H1, Peugeot Expert au 3 stele. @Stefan, Matizul tau are 2 stele in vechile conditii. In ziua de azi, n-ar lua nicio stea.

  • @Mihai, miercuri, 24.04.2013 14:59

    Ford Ranger avea 2 stele in 2008, deci nu cu mult timp in urma. Oricum nu stelele vand o utilitara. Un om de afaceri stie mai bine.

  • Andy, miercuri, 24.04.2013 16:09

    In general utilitarele au echipari saracacioase si finisari la fel...fie ca sunt Renault, Dacia sau Mercedes...in mare difera doar calitatea imbinarilor. E normal sa nu aiba chiar 5 stele insa 4 parca puteau sa se strofoace sa scoata mai ales ca de la Mercedes ai mai multe pretentii decat de la Dacia-Renault.

  • @Andy, miercuri, 24.04.2013 16:44

    Calitatea imbinarilor este aceeasi, iar finisarile sunt normale pentru orice utilitara. Diferenta o fac echipamentele, accesoriile, solutiile de finantare, intretinerea etc. Conteaza ca sunt practice, durabile si excelente pentru traficul urban la consum si manevrabilitate. Chestiile astea vand o utilitara.

  • xxx, miercuri, 24.04.2013 23:00

    Pentru cei care nu înțeleg de ce Citan este mai scump decât un Kangoo chiar dacă este aceeași mașină fabricata cred în aceeași uzina în Franța: Răspunsul este: Sigla Mercedes, Audi, BMW costa minim 3000E Sigla VW este 1000E Sigla Ford, Peugeot, Renault este gratis avantaj client! Vrei Ferrari 30 000E dai pe sigla

  • lorinczi.thomas, joi, 25.04.2013 07:56

    La aceasta porcarie vomitiva daca puneau macar un interior MERCEDES!

  • Stefan, joi, 25.04.2013 10:07

    @razboiul stelelor: Matizul ofera 3 stele jumate si chiar daca oferea acum 10 ani eu am vazut testele la 60 de km/h si tot arata mai bine decat citan-ul asta:)) Astuia nici motorul nu i-a mai ramas:)) oricum acum fac caterinca, ca nu poti sa le compari la siguranta.

  • ala, joi, 25.04.2013 10:18

    Eu nu stiu de ce globalizarea sau asculta niste ordine din partea guvernului ii impinge la sinucidere pe MB, deoarece in orice segment era foarte "respectat" ca imagine ma refer. Existau multe branduri cu care puteau face un joint venture si in mod sigur iesea ceva cu mult superior fata de varza asta sau gunoiu asta.

  • florin, vineri, 26.04.2013 02:41

    Renault e numarul 1 la utilitare in Europa. Sunt respectati pentru profesionalism. Voi astia rupti in partea dorsala n-o sa pricepeti niciodata de ce.

  • C-G-C, vineri, 26.04.2013 08:50

    Este exclusiv vina Mercedes pt acest rezultat. Renault-ul Kangoo testat in 2008 a obtinut 4*. In poze se observa cum ambele masini (kangoo/Citan) au aceleasi zone vulnerabile. Consider ca cei de la Mercedes puteau aduce unele imbunatatiri la capitolul siguranta, nu doar sa preia o masina lansata acum mai bine de 5 ani si sa o rebranduiasca la nivel de sigla. Din fericire pt ei lumea nu prea asociaza divizia de utilitare Mercedes cu masinile de lux Mercedes Benz.