Mercedes-Benz: "Ne bazăm pe noile modele cu tracţiune faţă pentru creşterea vânzărilor"
Dieter Zetsche, şeful Daimler, a declarat că noile modele cu tracţiune faţă din gama Mercedes-Benz sunt un element cheie al strategiei de creştere a vânzărilor în următorii ani.
Mercedes-Benz va începe în curând livrările lui CLA, primul coupe cu patru uşi din segmentul compactelor premium. Modelul utilizează platforma MFA, care a dat naştere noilor A-Klasse şi B-Klasse, aceasta având o configuraţie standard cu tracţiune faţă şi care va juca un rol important în strategia nemţilor de a-şi creşte vânzările la nivel global. Practic, nemţii de la Daimler vor să revină pe primul loc în clasamentul mondial al constructorilor premium cu ajutorul noilor modele cu tracţiune faţă. Pe lângă factorul stilistic, noile modele au un mare avantaj – un preţ mai mic faţă de celelalte modele din gama Mercedes-Benz.
Cei de la Mercedes-Benz n-au fost dintotdeauna pe cea de-a treia poziţie în clasamentul global al vânzărilor, pierzând prima poziţie în faţa celor de la BMW în 2005 şi locul doi în faţa celor de la Audi în 2011. Însă, noile modele nu îi vor ajuta pe cei de la Mercedes-Benz să ajungă din nou pe prima poziţie a podiumului încă din anul 2013, strategia vizată de echipa lui Zetsche având o ţintă mai îndepărtată.
În primul sfert al anului curent, vânzările globale ale Mercedes-Benz au crescut cu 3.5 procente, totalizând 324.898 unităţi. Între timp, rivalii de la Audi au crescut cu 6.8 procente, iar cei de la BMW au crescut cu şapte procente. Această situaţie s-ar putea schimba în viitor, cei de la Mercedes-Benz anunţând, prin şeful de vânzări şi marketing – Joachim Schmidt, că gama de modele cu tracţiune faţă va fi cea mai mare familie din portofoliul Mercedes-Benz. Acest lucru înseamnă mai multe versiuni de caroserie şi mai multe modele construite pe platforma MFA.
Via Businessweek
Avantajul Mercedes cu CLA consta in faptul ca Bmw va lansa seria 2 Gran Coupe la sfarsitul lui 2014, chiar in 2015, dar cand va aparea va avea niste atuuri, si anume ca va avea tractiune spate sau integrala, partea frontala va fi complet diferita fata de versiunea hatchback, usi fara rame si ceva modificari la interior, iar fata de A3 sedan se va evidentia si mai mult, care este identic cu versiunea hatchback atat in fata cat si-n spate. Si dupa cum se vede in cresterea celor trei, un pret mai mic nu constiutie neaparat un avantaj.