Porsche Panamera facelift - debut la Shanghai cu motoare noi şi cu o restilizare subtilă

Publicat miercuri, 03.04.2013 10:49 de Sebastian Toma

Porsche Panamera a primit un facelift, care va fi prezentat public la Salonul Auto de la Shanghai. Pe lângă modificările estetice, modelul a primit noutăţi şi în gama de motorizări.

Porsche Panamera a primit un facelift, programat pentru debutul public la Salonul Auto de la Shanghai. Modificările estetice aplicate modelului german vizează atât partea frontală, cât şi posteriorul, în timp ce schimbările la interior sunt ceva mai subtile. În materie de motorizări, Panamera primeşte o nouă versiune hibridă, care va putea fi încărcată şi de la priză. Noutăţile aduse gamei de motorizări nu se opresc aici, fiind introdusă şi o versiune V6 twin-turbo de 3.0 litri care dezvoltă 420 CP şi înlocuieşte V8-ul de 4.8 litri şi 400 CP găsit pe versiunea S a lui Panamera. În 2014, versiunea diesel a lui Porsche Panamera va primi o motorizare nouă, care va dezvolta 300 CP.

SISTEM HIBRID PERFECŢIONAT

Noul hibrid din gama Panamera, numit S E-Hybrid, are un motor electric de 95 CP şi o baterie litiu-ion de 9.4 kWh care poate fi încărcată în două ore şi jumătate de la un încărcător rapid, respectiv patru ore de la o priză convenţională. Graţie acumulatorului cu o capacitate de cinci ori mai mare faţă de a versiunii anterioare a hibridului de la Porsche, precum şi a motorului electric cu putere dublă faţă de predecesorul său, Panamera S E-Hybrid are o autonomie de 36 kilometri în modul 100% electric şi se mândreşte cu un consum de 3.1 litri la sută conform ciclului NEDC.

Nemţii de la Porsche estimează o autonomie reală situată între 18 şi 36 de kilometri în modul 100% electric, cu toate că o depăşire a acestei valori în condiţii ideale nu este exclusă. Mai mult decât atât, în modul 100% electric, Panamera S E-Hybrid poate să atingă o viteză maximă de 135 km/h. Motorul electric ajută şi la sporirea performanţelor, Panamera S E-Hybrid fiind capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde şi fiind capabil să accelereze până la 270 km/h.

DESIGN ACTUALIZAT

Porsche a modificat bara de protecţie faţă, blocurile optice, grilele de aerisire şi portierele faţă. Posteriorul a fost modificat atât la nivelul stopurilor, cât şi la nivelul barei de protecţie. În plus, amplasarea plăcuţei de înmatriculare a fost modificată. Modificările aplicate interiorului nu sunt majore, fiind vorba despre o colecţie mai generoasă de materiale şi nuanţe, care pot fi combinate după bunul plac al clienţilor.

Facelift-ul lui Panamera va fi prezentat public la Salonul Auto de la Shanghai. Astfel, cei de la Porsche îşi vor expune creaţia în faţa clienţilor de pe cea mai mare piaţă auto din lume şi una dintre pieţele pe care marca din Stuttgart a realizat creşteri în decursul anului precedent. În prezent, Panamera este cel de-al doilea cel mai bine vândut model din gama Porsche, fiind depăşit doar de Cayenne, SUV-ul care a reuşit, în ultimele luni, să reprezinte peste 50% din vânzările Porsche la nivel global. Fabrica din Leipzig, responsabilă pentru producţia de Cayenne şi Panamera, a primit un schimb suplimentar pentru a răspunde cererii crescute înregistrate de cele două modele al constructorului german de automobile sport.

PREŢURI ÎN GERMANIA

Panamera va debuta comercial în luna iulie a anului curent. Pe piaţa din Germania, versiunea diesel pleacă de la 81.849 euro, pe când versiunea standard a lui Panamera pleacă de la 83.277 euro. Panamera 4 pleacă de la 88.513 euro, iar Panamera S pleacă de la 101.841 euro. Panamera 4S pleacă de la 107.196 euro în Germania. Noua versiune hibridă, Panamera S E-Hybrid, pleacă de la 110.409 euro, urmată de Panamera GTS, care pleacă de la 121.595 euro. Vârful gamei, Panamera Turbo, pleacă de la 145.990 euro, iar Panamera Turbo Executive pleacă de la 163.364 euro.

Versiunile Executive ale lui Panamera prezintă un amapatament mărit cu 15 centimetri. Acestea pot fi comandate doar pentru Panamera Turbo şi Panamera 4S şi vin cu suspensia pneumatică de la Porsche în standard, alături de numeroase alte dotări în standard. În cazul lui Panamera 4S Executive, nemţii de la Porsche oferă tot motorul V6 twin-turbo în locul V8-ului aspirat de 400 CP. Noua unitate supraalimentată este cu 18% mai economică decât motorizarea aspirată pe care o înlocuieşte, cu toate că dezvoltă un cuplu maxim de 520 Nm şi o putere maximă de 420 CP.


Via Porsche

  • george, miercuri, 03.04.2013 11:33

    Tot urata a ramas!

  • kubica, miercuri, 03.04.2013 12:00

    da...cu spume!:)

  • tzenu_bmw, miercuri, 03.04.2013 12:53

    cel mai bun sedan sport da si cel mai urat.....din lume:))

  • Adrian, miercuri, 03.04.2013 13:41

    Panamera este o masina exceptionala tehnic in special versiunea Turbo S care arata mai bine fata de celelalte versiuni.. Din pacate nu arata la fel de bine ca Maserati Quattroporte sau CLS. Cel mai frumos din clasa mi se pare BMW seria 6 Grand Coupe. Pacat ca nu are sigla Porsche :(. Trebuie sa recunoastem totusi ca Porsche este peste BMW ca imagine.

  • Porsche, miercuri, 03.04.2013 18:58

    Panarama, cayenne, caimac, macani si alte asemenea nascociri odioase n-au ce cauta in gama sportiv pur-sange cum e Porsche. Am tinut doliu 40 de zile pentru Porsche dupa ce a fost cumparat de Volkswagen. Am stiut ce se va intampla.

  • @Porsche, miercuri, 03.04.2013 19:05

    Cand a aparut Cayenne, in 2002, Porsche nu era la VAG, doar colaborau, dar aceste 2 marci colaboreaza inca de la infiintarea Porsche, nu le-a bagat pe gat Cayenne, deci trebuia sa tii doilu din 2002, acolo a fost socul mare, cu SUV-ul, dupa aia a contat mai putin c-a aparut si Panamera.

  • @ Porsche, miercuri, 03.04.2013 19:24

    Daca ai citi mai mult decat de obicei aflai ca descendentii lui Ferdinand Porsche ( familiile Porsche si Piech ) detin 51 % din actiunile VW Group ( grupul cu 12 marci in prezent ) . Marca Porsche a fost cumparata de VW Group dar cei ce detin peste 50 % din VW Group sunt urmasii lui Ferdinand Porsche .

  • TDI, miercuri, 03.04.2013 21:49

    "Colaborarea" a fost doar otrava data cu lingurita. A urmat apoi preluarea si eliberarea completa a spiritului Porsche. Amin!

  • @TDI, miercuri, 03.04.2013 23:50

    Eu cred ca unii aveti 911 in garaj, altfel nu-mi explic, altii au Lamborghini si Bentley din perioada cand nu apartineau de VAG, atat ce va mai plangeti de nenorocirile pe care le-a facut VW cu aceste marci, pe cei care chiar au avut sau au astfel de modele ii cred, pe voi nu stiu de ce, dar nu va cred.

  • Adrian, joi, 04.04.2013 13:06

    Nu am inteles care e supararea unora ca o marca produce mai multe tipuri de caroserii. Atata timp cat sunt premium/lux nu vad unde e problema. Sunt multi oameni care nu vor masini sport dar le place marca respectiva. Nu e normal sa aiba de unde alege ? Dovada ca 50% din clientii Porsche prefera un SUV si anume Cayenne. ps. Situatia economica de la Porsche nu era tocmai buna. Nu poti supravietuii cu un singur model sau numai cu masini sport in ziua de azi. Sau poti doar daca esti exclusivist si te dedici miliardarilor gen Pagani, Koenigsegg, Bugatti etc. Porsche e mai normal....mai de zi cu zi. Daca nu era Cayenne, Porsche nu mai avea bani sa faca noul model 991 sau chiar mai rau adica faliment.