PSA schimbă dramatic orientarea gamelor Peugeot şi Citroen
Concernul PSA vrea să schimbe orientarea mărcilor Peugeot şi Citroen pe piaţă, cele două mărci fiind prea apropiate în prezent. În timp ce Peugeot va primi cele mai performante motoare, Citroen va avea costuri de exploatare mai reduse.
Francezii de la PSA Peugeot-Citroen au anunţat că-şi vor schimba strategia pentru ambele mărci pe care le deţin. Problema care i-a dus la această soluţie este legată de faptul că mărcile Peugeot şi Citroen nu au obţinut nici vânzări şi nici profituri corespunzătoare cu aşteptările, iar cele două mărci au ajuns în această situaţie din cauza unei încadrări nefericite aleasă în trecut. Practic, mărcile Peugeot şi Citroen produc modele prea apropiate ca viziune şi preţ, iar acest lucru poate să ducă la o bază de clienţi comună, nu la un număr mai mare de clienţi. Pentru a rezolva situaţia, PSA va face marca Peugeot "mai premium", pe când Citroen va deveni o marcă mai accesibilă, totul pentru a mări vânzările şi profitabilitatea.
Gama Peugeot va primi cele mai interesante elemente tehnologice ale concernului, cea mai mare gamă de propulsoare şi cele mai puternice motorizări. Citroen va avea mai puţine motorizări, dar acestea vor fi mai economice, iar modelele mărcii vor avea costuri de exploatare mai reduse. În tot acest timp, gama DS se va mări, urmând să includă versiuni ale modelelor de la C1 până la C5, iar rezultatele vor fi încadrate pe piaţă ”deasupra” modelelor din gama Peugeot, deoarece vor reprezenta vârful ofertei auto a concernului PSA Peugeot-Citroen.
Primul exemplu al unui model care urmează noua filozofie a francezilor este Peugeot 208 Gti, promovat din start atât pentru abilităţile sale dinamice, cât şi pentru eleganţa sa şi pentru calitatea materialelor de la bord. În tot acest timp, competitorii PSA lucrează la strategii similare pentru mărcile proprii, iar piaţa auto trece prin vremuri grele. Potrivit analiştilor din industrie, francezii trebuie să vină cu un plan bine pus la punct de schimbare a întregii game într-un mod coerent, pentru a reveni cât mai repede la profit.
Via AutomotiveNews (înreg.)
-
CatalinX, miercuri, 13.03.2013 15:08
Peugeot va fi intotdeauna locul 1 in PSA pentru ca e marca "mama" sa zicem asa, familia Peugeot detinad un nr mare de actiuni
-
Jean, miercuri, 13.03.2013 16:23
Si tzenu si CataX au dreptate, iar din situatia asat PSA va pierde. Si nu vorbest de Europa centrala sau de Est ci de partea aceea a Europei care-si permit sa "faca o aroganta" si sa cumpere o masina franceza. Pacat, Citronel era cel cu gadgeturi si Pejo era cel cu numarul. P.S. Mai in gluma, mai in serios, asa Skoda isi va mari numarul de taxiuri in Paris :P
-
dsafs, miercuri, 13.03.2013 16:40
Citroen va costuri de exploatare
-
mntsn, miercuri, 13.03.2013 16:44
@CatalinX: ai dreptate, familia Peugeot va prefera sa pozitioneze mai sus marca Peugeot din motive lesne de inteles, desi Citroen este de fapt marca recunoscuta pentru inovatii, pentru avantgarda, pentru tehica si design revolutionar...nu Peugeot. Pacat de istoria liniei de modele cuprinsa intre DS si C6. Deci e total-total aiurea: degradeaza marca Citroen, dar totusi un lastar - anume DS - din marca ieftina Citroen, va fi peste marca lor mai buna Peugeot. Ce aiureala !! Ce o sa mai inteleaga clientul? E ca si cum in grupul Renault, Dacia ar dezvolta o marca premium, undeva pe langa Infiniti, care sa fie peste Renault. Ha ha ha!! Sau Skoda ar dezvolta o marca in apropierea lui Audi, deci clar peste VW. Daca planul se va pune in aplicare, cred ca putem sa spunem adio PSA !! Si-asa le merge prost, vor sa ajunga din lac in put: eu in ultima vreme masini NOI de la PSA pe strada am vazut doar cateva 508 si C3, nu mai mult de 2-3 bucati din 208, niciun DS si 1-2 Citroen C4. Idem la Fiat: nimeni nu mai cumpara Fiaturi NOI. In schimb, desi sunt foarte recent lansate, am vazut multe Golf 7, cateva bucati din noul A-Class si din noul A3, Skoda Rapid, Volvo V40, noul Toyota Auris, Opel Mokka si chiar si 2 Range Rover din noua generatie.
-
LauCalin, miercuri, 13.03.2013 16:55
Da, si eu sunt de acord ca ar trebui facut tocmai invers. Trebuie tinut cont ca mai mereu Citroen a tintit spre premium si mereu a avut tehnologii la care Peugeot nici nu visa in acele vremuri, gen aer conditionat, piele, geamuri electrice, bord electronit inca din anii '60 etc. Pentru acele vremuri au fost inovatii serioase. In plus PSA gandeste tot gresit aceasta strategie. Nu inteleg de ce nu au "furat" ideea si politica celor de la VAG care reusesc sa vanda foarte bine si VW si Skoda. Iar sansele ca Seat sa-si revina sunt destul de mari. Imi amintesc ca acum vreo 12-13 ani si la ei s-a pus problema asta. Asa ca scuzati-ma, dar PSA are una dintre cele mai slabe conduceri din industria auto europeana. Degeaba se vinde bine 208, cu o floare nu se face primavara.
-
gelu, miercuri, 13.03.2013 17:20
de unde se vede ca: - istoria n'are valoare - banii vorbeste sau poate ca toata miscarea asta va fi facuta ca urmare a unor studii de piata
-
., miercuri, 13.03.2013 18:18
multi citesc, putin inteleg. citroen o sa fie mediu spre low, peugeot o sa fie medium spre premium linia DS de la citroen o sa fie premium... deci unde consternarea legata de citroen?
-
Alex, miercuri, 13.03.2013 18:31
PSA vine de la Peugeot SA . In 1974 Peugeot a cumparat 100 % din actiunile Citroen, deci e de la sine inteles ca Peugeot va avea intaietate in cadrul grupului Peugeot-Citroen . Insa cea mai mare problema a grupului francez este implicarea de multe ori neinspirata a familiei Peugeot in problemele de management ale conducerii grupului . Asa s-a ajuns sa se schimbe conducerea de 5 ori in ultimii 8-9 ani .Ceva similar au facut si cei din familia Ford cu efecte aproape dezastruoase insa Bill Ford a avut puterea sa recunoasca ca nu se pricepe si l-a adus in locul lui pe Allan Mullaly cel care a facut ca Ford sa nu ajunga in situatia celor de la GM si Chrysler . Una din explicatiile succesului VW Group este data de stabilitatea conducerii, cuplul Piech- Winterkorn fiind la conducerea VW de 20 ani .
-
LauCalin, miercuri, 13.03.2013 20:31
Foarte bine punctat, Alex. Pentru cel care nu s-a semnat. Nu ti se pare cam aiurea ca pe o marca ce are pretentii de premium cu unele modele (gen DS), cei din conducere sa o considere o marca mediu spre low cum zici tu? Si iti dau un exemplu simplu sa intelegi ce vreau sa spun: crezi tu ca daca Dacia sa zicem, ar face o masina de calibrul lui... Insignia sa zicem, s-ar vinde foarte bine? Nu prea cred, pentru ca ai obisnuit piata cu un anumit standard. Este si cazul de fata. Daca v-a scadea calitatea la Citroen C3 sau C4, ca sa fie sub Peugeot ca pret, cred ca gama DS va avea o problema de perceptie si imagine din partea pietei. Si este foarte riscant, mai ales ca in gama DS PSA a "pompat" zeci de milioane de euro. Bani care e destul de posibil sa fie recuperati, insa profitul va fi sub asteptari.
-
CatalinX, miercuri, 13.03.2013 20:45
aaaa......in grupul PSA Peugeot e marca cu o istorie vasta, de la automobile de strada la competitii auto, fiind si una din primele 3 marci auto(1810), si majoritatea tehnologiilor implementate pe modelele Citroen au ca punct de pornire diverse concepte Peugeot(renumiti pentru conceptele lor inovative).....practic Citroen a fost o rampa de lansare al diferitelor tehnologii dezvoltate de PSA ( suspensia Citroen este insa un element propriu foarte apreciat).....
-
Ducu, miercuri, 13.03.2013 20:58
@mnts , daca in Romania masinile grupului PSA se vand slab, e doar din cauza mentalitatii si a lipsei de informare, dar indiferent ce cota de piata ar avea in Romania,piata totala in Romanial e 0.000...1% din vanzarile oricarui producator. Arunca un ochi pe http://bestsellingcarsblog.com/ si vei vedea ca vanzarile sunt strans legate de mentalitate. @all. gama DS a fost legata de Citroen din cauza costurilor/dealerilor, dar in viitor va fi defapt brandul DS.Se va lansa foarte cuand in China direct sub brandul DS cu dealeri noi. http://autonews.gasgoo.com/china-news/first-citroen-ds-store-opens-in-china-120620.shtml ,asa ca nu v-a mai conta cum va fi pozitinat Citroen in interiorul grupului.
-
BaditzaEx, miercuri, 13.03.2013 22:21
nu e o veste proasta, so the real Citroen va fi DS ( sper astfel sa se aproprie de Benz & Lexus ) , cu toate ca... pt un citroen low-cost, ar trebui sa schimbe si emblema iar DS( emblema parca nu e atat de emblematica ca cele 2 unghiuri ) ... eventual Peugeot sa fie la nivelul VW , Citroen , la nivelul Opel sau Skoda iar DS la nivelul Audi/Benz, cai din pct de vedere al inovatiilor si conceptelor ( vezi DS9, Metropolis -car, GT, Survolt ) sunt absolut incredibili, dar repet nu trebuie totusi sa gasim aceeasi emblema pe un low-cost ca si pe un high-premium
-
:)), miercuri, 13.03.2013 22:50
Cica "Daca v-a scadea calitatea" Auzi gramatica la juma' de nume Lau..etc !
-
Alex, miercuri, 13.03.2013 23:37
Peugeot mai are in portofoliul sau si marca Talbot ( a fost inchisa in 1992 ) . In 2008 Peugeot a fost foarte aproape sa aprobe relansarea marcii Talbot ca rival pentru Dacia dar inconsistenta managementului PSA a facut ca acest proiect sa nu se materializeze . Daca Nissan a resuscitat marca Datsun ( in conditiile in care Renault-Nissan au marca Dacia ), nu vad de ce PSA nu ar revitaliza marca Talbot ca reprezentant in segmentul low-cost, fara a afecta imaginea marcilor Peugeot si Citroen .
-
LauCalin, joi, 14.03.2013 00:07
Asta ai inteles tu din tot ce am scris, nu? Pacat ! Ah, o propozitie se termina cu punct, ca eu asta am inteles din ce ai scris tu. :))
-
:)), joi, 14.03.2013 00:15
De obicei plictisesti, asa ca imi sar in ochi numai greselile gramaticale. Nu-ti citesc comentariile pentru ca-mi provoci somnolenta.
-
Andy, joi, 14.03.2013 09:05
O strategie buna ar fi fost urmatoarea: -Peugeot de volum entry level pentru a concura cu Skoda, Hyundai, Kia, Chevrolet, Renault -Citroen volum superior pentru a concura cu VW, Opel, Honda, Toyota -DS premium pentru a concura cu BMW, Mercedes si Audi Nu cred ca vor avea profit cu faptul ca Citroen devine entry level, neavand astfel nici continuitate cu gama DS, fiind despartite calitativ de Peugeot. Uneori ma minunez cat de putin pragmatici sunt francezii in comparatie cu americanii sau asiaticii.
-
Alex, joi, 14.03.2013 09:58
Vai, vai Care mai de care mai priceput decat analistii de piata de la PSA :)))))
-
CatalinX, joi, 14.03.2013 13:47
grupul PSA e fondat in jurul marcii Peugeot........asa ca Peugeot evolueaza.......Citroen da inapoi sa-i faca loc leului...:))))
-
mntsn, joi, 14.03.2013 15:58
Eu am mai spus ca mai bine desfiinteaza de tot marca Citroen, la pachet cu scorneala DS (imaginati-va: pe piata unde se vinde cel mai bine, Franta, gama DS a avut cota de piata de doar 2,5% in 2012), mai ales ca acum, dupa disparitia lui C6, chiar nu mai vad niciun motiv ca Citroen sa-si continue existenta din moment ce elementul de reprezentativitate nu mai exista. Tot bat moneda pe C1, C3, C4 - masini care nu ies cu nimic in evidenta fata de omoloagele de la Peugeot. Desi odata imi placeau foarte mult masinile lor, acum dpmdv PSA nu mai are nimic atragator.
-
dansuper72, vineri, 15.03.2013 16:55
Decizia reprezinta o culme a prostiei si incompetentei, echivaleaza cu un act suicidal ... R.I.P. PSA !
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
dupa parerea mea ar trebui exact invers......Citroen a inceput bine cu gama DS si ar trebui continuat asa..... Peugeot mai premium???.....chiar daca modelul 508 a fost bine primit de presa si clienti........cred ca tot Citroen are mai multe sanse la 'categoria' premium........ cei de la Citroen sunt interesati de un model mare premium(DS9)chiar daca din spusele lor doar prin Asia.......insa chiar si C5 si C6 au ceva trasaturi premium.......