UPDATE: LaFerrari a adunat deja 1000 de comenzi, dublul producţiei anunţate
Ferrari a anunţat oficial că cel mai nou supercar al său, LaFerrari, urmaşul lui Enzo, a adunat deja 1000 de clienţi interesaţi să achite preţul de 1.3 milioane de euro.
În urmă cu câţiva ani, atunci când Bugatti lansa Veyron cu un preţ exorbitant, ce sărea de un milion de euro, multe voci anunţau că modelul exotic va fi un eşec total. De-a lungul anilor însă, Bugatti le-a dovedit tuturor că există clienţi pentru modele cu un asemenea preţ. Şi încă mulţi. Exemplul subsidiarului Volkswagen este copiat acum de alţi constructori de renume, care pun un preţ exagerat de mare pe modele de serie extrem de rare.
Este şi cazul celor de la Ferrari, care au lansat săptămâna trecută, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, un model al cărui preţ sare de un milion de euro. Se numeşte simplu LaFerrari şi este urmaşul lui Enzo. Pentru cine credea că italienii au cam exagerat cu preţul, le spunem doar atât: la Maranello s-au înregistrat de două ori mai multe comenzi decât unităţi programate pentru producţie.
Cele 499 de exemplare pe care Ferrari le-a promis vor fi insuficiente pentru a satisface clienţii dornici de un supercar exclusivist şi extrem de performant. Până acum, 1000 de oameni şi-au exprimat dorinţa de a cumpăra creaţia supremă a Scuderiei. Rămâne de văzut câte dintre acestea sunt comenzi ferme.
Pentru cei 1.3 milioane de euro, viitorii clienţi vor primi, pe lângă o maşină foarte rară, şi un motor V12 de 800 de cai putere, asistat de un motor electric ce mai contribuie cu alţi 163 de cai. Cuplul motor total include cei 700 de Nm ai unităţii convenţionale şi alţi 270 de Nm ai motorului electric.
LaFerrari va fi capabil să accelereze de la 0 la 100 de km/h în mai puţin de trei secunde, de la 0 la 200 de km/h în 7 secunde şi de la 0 la 300 de km/h în 15 secunde. Viteza maximă ajunge la 350 km/h.
Pana la urma, care este rolul acestor comunicate oficiale emise de Ferrari? Am inteles si sunt de acord ca este o masina fabuloasa, cum era de asteptat sa fie, dar parerea mea este ca prin aceasta campanie de comunicare isi construiesc o strategie de justificare a unei cresteri de pret. Altfel...de ce atata lauda de sine? PS: nu m-as mira ca peste alte cateva zile sa anunte o noua cifra a numarului de doritori de LaFerrari.