Mitsubishi Mirage se va numi "Space Star" în Europa

Publicat miercuri, 13.02.2013 18:33 de Sebastian Toma

Mitsubishi a anunţat decizia de a schimba numele subcompactei care îl înlocuieşte pe Colt. Astfel, în loc de Mirage, Mitsubishi va folosi denumirea Space Star în Europa.

Mitsubishi a descis să schimbe numele subcompactei pe care o va comercializa pe piaţa din Europa şi care va avea rolul de a-l înlocui pe Colt în gama constructorului nipon. Astfel, modelul cunoscut sub numele de Mitsubishi "Mirage" pe alte pieţe, va fi comercializat în Europa, Rusia şi Ucraina sub numele de "Space Star". Prin această decizie, constructorul japonez doreşte să pună accent pe atuurile anunţate ale noului model, respectiv spaţiul generos şi compartimentarea eficientă a habitaclului. Noul Mitsubishi Space Star va avea o masă de 845 kilograme, un coeficient aerodinamic Cd de 0.27, un portbagaj de 235 litri şi o lungime de 3.710 milimetri.

Gama de motorizări a modelului Mitsubishi Space Star va include unităţi de 1.0 şi 1.2 litri, alimentate cu benzină. Constructorul va oferi şi un pachet Clear Tec, care include transmisii eficiente, aerodinamică avansată şi o reducere semnificativă a masei, ceea ce promite reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2. Nivelul de echipare standard include şase airbag-uri, centuri faţă cu dublă pretensionare, ABS, sistem de control al stabilităţii, asistenţă la frânarea de urgenţă, sistem de avertizare oprire de urgenţă şi sistemul RISE (Reinforced Impact Safety Evolution). Versiunile echipate cu transmisie CVT vor beneficia şi de un sistem de asistenţă la urcarea în pantă.

Mitsubishi a demarat deja producţia modelului Space Star, în martie 2012, la uzina MMC din provincia Chonburi, Thailanda. Lansarea pe piaţa europeană a lui Mitsubishi Space Star va avea loc în luna februarie 2013, urmând ca modelul să fie expus şi la Salonul Auto de la Geneva. Preţurile pentru piaţa din România vor fi anunţate la o dată ulterioară. Noul Space Star este înlocuitorul gamei Colt şi prezintă o platformă globală, fiind comercializat în aceeaşi formă pe toate pieţele pe care este oferit.

MOTORIZĂRI MITSUBISHI SPACE STAR

VERSIUNE PUTERE (CP) CUPLU MAXIM (Nm) ACCELERAŢIE 0-100 km/h (s) CONSUM MEDIU (l/100 km) EMISII CO2 (grame/km)
1.0 5M/T AS&G 71 88 13.6 4.0 92
1.2 5M/T AS&G 80 106 11.7 4.1 96

Via Mitsubishi

  • mbz, miercuri, 13.02.2013 21:21

    cum poate aduce asa ceva in europa?

  • paulietgm, miercuri, 13.02.2013 21:44

    @mbz. Cum poate? Simplu, poate! In rest, exterior OK, interior si mai OK, iar mecanic, cel mai probabil, super OK, nu KO!

  • BaditzaEx, miercuri, 13.02.2013 22:41

    vechiul Colt era superb !!!, emisii de CO2 cam mari pt asemenea motorizari, interior fff fad, ce sa zic Colt Cz3 sau CZT erau deja masini superbe prin comparatie de asta , sa nu mai pomenesc de CZC ( decapotabil ), a ajuns Dacia Sandero ( WTF ??? ) sa arate de 1000 de ori mai bine

  • LUCCI, miercuri, 13.02.2013 22:47

    Ce stearsa este! Bord ,,furat ,,de la Renault/Dacia, pofil (spate) de Peugeot 307, noxe mari...naspa.

  • LauCalin, miercuri, 13.02.2013 23:25

    Inca de cand a aparut fosta generatie, prin 2005 parca, mi-a placut foarte mult Colt. Mi s-a parut mereu o masina inteligent construita, spatioasa si cu bancheta culisabila. In plus s-a dovedit a fi o masina foarte fiabila. Anul trecut ADAC o clasa pe 4 sau pe 5 daca imi amintesc bine, in conditiile era una dintre cele mai vechi masini de clasa mica de pe piata. In Romania consider ca este o afacere foarte buna o astfel de masina, mai ales la mana a doua pentru ca imaginea de marca scade foarte mult pretul. Cat despre decizia lui Mitsu de a o numi Space Star mi se pare o miscare proasta. Pentru ca piata e obisnuita ca Space Star sa fie altfel, ceva de genul unui monovolum. Este ca si cum VW l-ar fi numit pe Golf 5, Sharan. Parerea mea este ca creezi confuzie. Dar problema eu cred ca e alta, Mitsubishi sta cam prost cu banii si nu isi permite sa proiecteze un adevarat Space Star. Astfel ca incearca sa impuste 2 iepuri dintr-un foc: o masina de clasa mica precum Colt, care este foarte spatioasa amintind de Space Star. Off topic: a se observa ca mult hulitul VW Up! are un portbagaj mai mare, desi este intr-o clasa inferioara (a nu se intelege vreo comparatie intre VW si Mitsubishi... in cazul de fata ma refer strict la dimensiuni).

  • LauCalin, joi, 14.02.2013 00:54

    @Mafia, Lasa ca nici cu Lancer Evo nu mi-e rusine. Si nici cu Mitsu L200. Si nici cu Pajero ;) Si oricum au avut si cei de la Mitsubishi in trecut masini misto, gen Galant, Eclipse sau 3000GT. Si apropo, mereu Grandis mi-a placut. Iar in privinta aspectului acestei masinute, diferenta fata de Yaris nu mi se pare asa mare, doar ca este o alta interpretare.

  • alex, joi, 14.02.2013 12:07

    La exterior mi se pare mult mai plictisitoare si mai stearsa decat Sandero/Logan. Pare genul de masina care se pierde in multime, nu are nimic cu care sa atraga privirea.

  • Cosmin, joi, 14.02.2013 14:34

    Oare de ce majoritatea judeca si catalogheaza o masina doar dupa aspect? Oare cei care fac asta cred ca toti clientii din lumea asta cumpara masini doar dupa aspect? Oare de ce nu ne gandim ca o masina e mult mai mult decat aspect, e mecanica, e fiabilitate, e costuri de intretinere, etc. Mitsubishi are un renume pentru fiabilitate, asa ca cei care vor dori o masin ok, rezistenta, care sa consume putin si sa se strice rar, o vor gasi o optiue atractiva. Nu mai zic ca poate ar trebui intai condusa si apoi judecata...:)

  • [email protected], joi, 14.02.2013 15:44

    Cei care vorbiti rau de aceasta masina cred ca sunte.ti paraleli cu subiectul si ar trebui sa va documentati...dar nu va limitati doar la romanica...sunt convins ca impreuna cu toyota yaris,nissan micra etc(caci cu acestea tree comparata)vor fi nr.1 in toata lumea civilizata.

  • Andi, vineri, 15.02.2013 13:45

    M-am uitat pe fisa tehnica de la VW Up. Ca performante, emisii, consum Mirage este pe Up. Vorbesc de versiunea cu motorizarea 1.2. Desi nici versiunea cu motorizarea 1.0 nu sta deloc departe de Up. Portbagajul este aproape identic: 235 la mirage si 251 la Up. Nu cred ca diferenta se vede cu adevarat. Spatiu interior cred ca va fi cu mult peste Up pentru ca Mirage este cu 17 cm mai lung. Cat despre VW Polo. Clar la consum si emisii Mirage este cu mult peste. La performante este aproape de versiunile pana in 90 CP turbo. Spatiu interior cred ca este mai mare la Polo ptr ca este si mai lung cu 15 cm. Portbagajul este de 280 fata de 235. Nu cu mult mai mare. Parerea mea personala este ca in materie de consum, emisii si pana la un punct performante Mirage sta foarte bine in raport cu concurenta. Portbagajul este cam mic dar ptr oras este ok. Probabil ca va compensa la spatiu interior. Cat despre aspect asta este subiectiv. Fiecare cu ce ii place. Daca sta bine si la fiabilitate si la pret eu zic ca este ceva care merita luat in considerate ca masina de oras.

  • Radu, vineri, 02.08.2013 17:22

    Zicea un destept de pe forum ca intai trebuie condusa si dupa aceea comentata...ce sa conduc ? Cum ? Din moment ce stau cu gatul stramb la volan, am 1.93, in Colt incapeam super perfect, mai bine decat in jeepuri, era mai practic mai sigur, mai frumusel.Oricum o masina mai usoara de 1350 nu merita atentia, fiindca chiar si masinile moderne nu pot insela legile fizicii, intr-o masina atat de usoara te faci praf sau ramai cu sechele grave in caz de accident.