Premiera tehnologica: noul motor Mercedes

Publicat luni, 23.07.2007 17:07 de Bogdan Mirică

Mercedes-Benz va lansa un propulsor pe benzina care imprumuta tehnologia motoarelor diesel.

Salonul Auto de la Frankfurt va fi martorul mai multor premiere ale lumii auto, Mercedes Benz declarand ca va lansa in septembrie o noua generatie de motoare performante. Chiar la sfarsitul acestei luni germanii vor oferi primele informatii despre noua lor creatie botezata "DiesOtto" care va imprumuta din atributele propulsoarelor pe benzina si diesel.

DiesOtto promite emisii la fel de mici ca cele ale motoarelor pe benzina si o eficienta identica cu cea a unitatilor diesel. Inovatia consta intr-un sistem asemanator celui introdus de Volkswagen si supranumit Gasoline Compresion System. Motorul foloseste bujii pentru pornire si accelerari bruste si un alt sistem de aprindere, asemanator celui intalnit la motoarele diesel, pentru situatii mai putin solicitante.

Un oficial Mercedes a anuntat recent ca tehnologia Volkswagen nu poate rivaliza cu cea Mercedes pentru ca motoarele VW au nevoie de un combustibil sintetic special, care este inca in dezvoltare. In schimb, propulsoarele Mercedes vor fi capabile sa foloseasca tehnologia GCS mult mai devreme, acestea fiind adaptate sa functioneze cu benzina.

  • AndriSLR, luni, 23.07.2007 20:43
    Asta da!

    Nu-i de mirare,Mercedes este cea mai buna masina din lume asta stie toate lumea,se afla intodeauna in frunte in domeniul tehnologic chiar daca nu a lansat propulsorul hibrid in serie ca cei de la Toyota!

  • Cristian Lupsa, luni, 23.07.2007 22:07
    parere

    Totusi, de vreo 40 de ani, tehnologia s-a mutat mai la est, pe o insula in Pacific! T O Y O T A

  • auto, luni, 23.07.2007 23:44
    Obiectivism va rog

    incercati sa fiti nepartinitori in comentarii, sa va desprindeti de preferintele personale nu doar robotzeii stiu sa faca masini orice progres tehnologic trebuie apreciat, indiferent ca vine de la Mercedes, Toyota, Tata Motors sau Dacia

  • Giannig, marţi, 24.07.2007 09:53
    Mercedes nu mai e in frunte demult

    Nu, Mercedes nu mai este in varf demult pentru ca au luat cateva scurtaturi in ultima decada. Doar priveste JD Power...Toyota insa continua sa faca treaba foarte buna. Si pentru viitor mai degraba la Toyota m-as uita decat la Mercedes. Chiar si limuzinele Mercedes sunt intrecute acum la tehnologie de Lexus. Desigur Prius e o tampenie, dar e doar prima incercare. Motorul cu GCS e doar o solutia imediat urmatoare, Toyota priveste mai departe. Iar un A Klasse cu H ar costa de 10 ori cat un A obisnuit. As prefera oricand calitatea/motorizarea Audi unui C Klasse sau chiar E Klasse. A8 vs S500? Asta nu stiu ca nu le-am incercat la prima mana. Dar la ce bun? ca nu am 60-70ani pentru un Mercedes mare

  • sorinbaciu, marţi, 24.07.2007 10:25

    Mercedes nu mai este in varf la calitate, dar la tehnologie este inca. Lexus are in plus doar cutia cu 8 trepte. In rest, nimic. Articolul asta este o dovada in plus. Si cred ca ceea ce scrie fiecare aici vine mai mult din burta si mai putin din cap. Bravo "auto", ai dreptate.

  • ing. cip, marţi, 24.07.2007 10:56
    pe fata

    hai sa va spun eu o chestie: motorul ala revolutionar de la Mercedes exista deja in Romanica noastra de mai bine de 12 ani. Niste ingineri destepti de pe la noi, si-au pus mintea la contributie si a realizat minunea tehnologica. Exista si functioneaza. Patentul insa nu a fost vandut. Este un motor simplu dar eficient si mai presus de toate, fiabil. Nu am sa dezvalui toate caracteristicile, dar va pot spune ca este un V12 de 1,2 l.

  • Eugen, marţi, 24.07.2007 10:56
    Toyota vs. Mercedes

    Nu este cazul ca fanii Toyota sa faca contrareclama firmei germane. Apreciati orice lucru nou, facut in lumea aceasta, daca el reduce poluarea si costurile. Cine nu-si doreste o masina Mercedes ?

  • Alex, marţi, 24.07.2007 11:28
    Pt Eugen

    Eu nu-mi doresc o masina mercedes !!!!!!! Orice noutate tehnologica este f. buna. Numai ca nemtii astaia nu vor sa mai inventeze nimic... Ori iau de la japonezi si ce lauda ca... ,ori de la altii..... Oricum motorul asta exista de multa vreme 1 Kiar asa , praf in oki ? Nemtii intotdeauna au crezut ca sunt mai destepti. Pa sa dau asigurari ca nu e asa !

  • inginerul, marţi, 24.07.2007 15:57
    copii spun lucruri traznite

    mai voi v-ati imbatat cu apa rece?ce tot laudati toyota si toyota2,sau lexus.pai unul din fundatorii mercedes a inventat motorul in 4 timpi mai!! mercedes si vw bate standard dupa standard an dupa an.in caz ca nu stiti parintele vw a fost inginer sef la mercedes si a inventat pana si turbina,asa ,ca sa vorbim de inventii.pe omul ala il chema Ferdinand Porsche.motorul rotativ deasemenea a fost inventat de nemti.aia care spun ca europenii copiaza de la japonezi sunt niste idioti fara fund,e exact invers.foarte multi habarnisti intra aici,citesc un articol si fac niste comentarii de care nu au habar.ia mai lasatii in pace pe aia de la JD...whatever .aia sunt americani si nu stiu pe ce lume traiesc,sondajul se referea la america.imediat ce unul face rost de bani si cumpara merc se asteapta sa zboare si sa daseze.nu e chiar asa.imi pare rau de lipsa voastra TOTALA de informare.

  • inginerul, marţi, 24.07.2007 16:09
    toyota

    nu neg faptul ca toyota nu inventeaza mare lucru,dar macar uitati-va cum stau lucrurile in formual 1 ..asa ..ca indicator,ca europenii bat pe toti la fundul gol.asta e cel mai bun indicator in ceea ce priveste tehnologia de varf.nu ca au pus 2 viteze in plus la cutie,ca si eu pot daca ma chinui putin,sau ca au facut usi care nu pot fi deschise.terminati va rog cu laudatul "roboteilor "asiatici ca ii avem si noi pe ai nostri si fac o treaba grozava.Go Porsche!!

  • gabi morariu, marţi, 24.07.2007 18:27
    gdi mitsubishi

    in jurul anului 2000 mitsubishi a lansat un motor care se numea gdi de la gasoline direct injection care la fel folosea bujiile numai la pornire motor care circula si pe drumurile noastre. O fi motoru celor de la mercedes chiar asa mare inovatie?

  • GDI Volvo, joi, 26.07.2007 21:43
    Gdi

    Gabi are perfecta dreptate...sunt posesorul unui Volvo V 40 din 2002 cu motor 1.8 GDI de mitsubishi.Exista putine modele echipate cu acest motor fantastic.Consumul nu depaseste 6.3 l la 130 de km/h. El Volvo S40 18i de inyeccion directa es un gran coche, con una linea que no tiene nada que ver con los Volvo antiguos, el motor que mueve a este coche es de la marca Mitsubishi, tiene la caracteristica de que puede funcionar a plena potencia o en un modo de bajo consumo que hacen que en carretera nos dé unos consumos similares a un motor de gasoil. Para obtener estos consumos debemos lanzar el coche a la velocidad deseada y luego soltar el pedal hasta que nos aparezca una "E" de economico en el ordenador de a bordo con lo que conseguimos que el motor inyecte la gasolina minima e indispensable para mantener esa velocidad,retornando al modo potencia en cuanto se pisa el acelerador un poco mas, por ejemplo al realizar un adelantamiento.

  • Z, miercuri, 05.09.2007 11:43
    Ati uitat de bmw ?

    Sa nu uitam cine are cele mai multe premii la International Engine of The Year Award !! Mercedes are nevoie de un motor de 6.3 litri sa scoata 500 de cai amarati...ei si americanii

  • Klaus, sâmbătă, 08.09.2007 23:53
    Pt Z

    Ce zici?Motorul 1,4 TFSI de la VW care dezvolta 170 CP este mai fiabil decat unul (chiar VW)de 2000 cmc care dezvolta tot atatia CP?Ma indoiesc.Si pana una alta exista "MERCEDES si masini"

  • cartier, marţi, 11.09.2007 15:41
    tot de la vw

    in '89-'90 vw a scos pe piata motorul diesel cu tehnologia TDI(a fost prima companie care a scos TDI-ul in serie )...iar acum mercedes scoate un motor care se bazeaza tot pe o inventie VW....asta spune tot....

  • tz0ntz0, sâmbătă, 22.09.2007 00:48
    :P

    Deci pana la urma majoritatea romanilor daca ar avea bani nu ar cumpara toyota sau alte prostii din astea , daca sunt asa buni de ce la noi in tara romanu cu bani apare la tv cu un Audi A8 , S-500 , bmw seria 7. Dc nu cumpara un toyota ca sunt mult mai ieftine ca si maricile enumerate mai sus

  • turbo_power21, vineri, 09.05.2008 22:43
    joaca dea motoarele

    ba fratzilor trezitziva la realitate , nu tot ce are ritzi sunt si masini , atzi inebunit , ideea e sa consume putzin sa aiba confort , utilitatzi multe ,piese ieftine , sigurantza , fiabilitate normal nu ce credeatzi , ba si la urma urmei sa fie si ieftina cand o cumperi . a si nu va mai certatzi ca fraierii inventatzi ceva sa vorbeasca si alte lumi de noi ca am dres si am facut ceva pe lumea asta . hai pa si daca vrea cineva sa ma contrazica sa dea un buz pe [turbo_power21]