Volkswagen CrossBlue - conceptul care anunţă un SUV cu 7 locuri
Volkswagen a dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Detroit conceptul CrossCoupe, promotorul unui viitor model de serie poziţionat între Tiguan şi Touareg, cu 7 locuri disponibile în standard.
Volkswagen profită de ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Detroit pentru a introduce conceptul CrossBlue, anticipat încă de acum doi ani de presa de specialitate. Conceptul anticipează un viitor model de serie poziţionat între Tiguan şi Touareg, capabil să transporte chiar şi şapte pasageri.
Creat special pentru piaţa nord-americană, mai exact pentru SUA şi Canada, conceptul a fost dezvoltat pe baza platformei modulare MQB, din ce în ce mai populară în gama modelelor din grupul Volkswagen.
Deşi germanii îl aşează între cele două SUV-uri ale mărcii, conceptul CrossBlue propune dimensiuni atipice pentru un model care se vrea în acest segment intermediar. Asta pentru că el este chiar mai lung decât Touareg, care măsoară 4795 mm lungime. Lungimea lui CrossBlue este de 4986 mm, lăţimea are 2014 mm, iar înălţimea ajunge la 1732 mm.
Deşi conceptul vine cu o configuraţie 2+2+2 a scaunelor, oferind în total doar 6 locuri, VW susţine că versiunea de serie va dispune de 7 locuri. Bazându-se pe această afirmaţie, mai multe surse vorbesc chiar despre o variantă cu 7 locuri a actualului Touareg.
Noul CrossBlue se foloseşte de serviciile unui tren de propulsie hibrid, ce include un diesel TDI Clean Diesel. Unitatea cu ardere internă livrează 190 de cai putere şi este asistată de două motoare electrice, unul de 54 de cai, poziţionat pe axa faţă, şi unul de 114 cai, amplasat pe puntea spate.
Ansamblul de propulsie este completat de o baterie litiu-ion de 9.8 kWh, de o transmisie DSG cu şapte rapoarte şi de o tracţiune integrală. Când bateria este încărcată, ea poate asigura o propulsie pur electrică pe o distanţă de 22 de kilometri. Autonomia totală ajunge însă la 1064 kilometri.
Resursele celor trei unităţi de propulsie generează o putere totală de 305 cai şi un cuplu motor de 700 Nm. Adică suficient pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 7 secunde şi pentru a atinge o viteză maximă de 204 km/h. În modul electric, viteza maximă este limitată la doar 120 km/h.
Da...sigur... Rezolva ce au rezolvat si cu Phaeton... Sau, mai stii?...