Renault amână lansarea lui Zoe pentru a-l favoriza pe Clio
Francezii de la Renault se tem că lansarea lui Zoe la scurtă vreme de la debutul lui Clio ar putea penaliza vânzările modelului echipat doar cu motoare cu ardere internă, aşa că au decis amânarea debutului lui Zoe.
Renault a decis amânarea lansării lui Zoe de teama canibalizării vânzărilor lui Clio. Carlos Tavares, COO-ul Renault, a explicat că modelul de segment B este "atât de reuşit încât este aproape imposibil să revii la un motor cu combustie internă după ce îl încerci", ceea ce nu face decât să le întărească încrederea în succesul lui Zoe. Tavares s-a declarat nerăbdător să lanseze noul Zoe, cu toate că estimează că vehiculele electrice vor reprezenta doar 10% din vânzările Renault până în 2020. Lansarea lui Zoe nu va fi amânată atât de mult, COO-ul Renault anunţând că va preda cheile primului Zoe până la sfârşitul anului curent.
Deşi noul Clio este un vehicul cu o concepţie diferită de cea a lui Zoe, ambele modele sunt hatchback-uri de segment B. Carlos Tavares a recunoscut că programarea iniţială a lansării celor două modele nu a fost excelentă, lansările fiind prea apropiate între ele, ceea ce poate să le aducă probleme celor de la marketing şi vânzări. Însă, diferenţa principală între Zoe şi Clio, pe lângă prezenţa motoarelor cu ardere internă, este legată de volumele în care cele două modele sunt previzionate să se vândă. În timp ce Clio ar trebui să fie un succes în materie de vânzări, Zoe nu va obţine aceleaşi rezultate în primii ani de la lansare.
Un Renault Zoe va costa 15.700 euro (preţ subvenţionat de statul francez cu 5.000 euro). Acest preţ este valabil pentru versiunea de bază a modelului Zoe, numită Life. Renault spune că Zoe este primul automobil electric de serie cu o autonomie de 210 km. În funcţiie de condiţiile meteo, autonomia poate scădea până la 100 km dacă temperaturile sunt foarte scăzute, sau la 150 km în condiţii de frig temperat.
Via Caradisiac
"in funcţiie de condiţiile meteo, autonomia poate scădea până la 100 km dacă temperaturile sunt foarte scăzute şi automobilul este folosit exclusiv în mediu urban"-Esti sigur ca nu este vorba de utilizarea pe autostrada? In cazul vehiculelor electrice autonomia urbana este sensibil mai mare decat autonomia in regim de autostrada , consumul suplimentar de energie datorat maririi semnificative a frecarii cu aerul la viteze mari fiind mult mai mare decat surplusul de energie necesar pornirilor dese din mediul urban !