Al doilea recall masiv pentru Toyota în ultima lună: 2.77 de milioane de maşini în toată lumea
După ce acum o lună anunţa al doilea recall ca volum în istorie (7.4 milioane de maşini), Toyota plusează cu o altă rechemare în service: 2.77 milioane de maşini au probleme minore la coloana de direcţie.
Toyota a anunţat astăzi că va rechema în service 2.77 milioane de maşini în toată lumea din cauza unor probleme la nivelul direcţiei şi al pompei de apă. Este al doilea recall de mari dimensiuni din ultima lună pentru constructorul japonez, după ce marca niponă anunţase acum circa o lună al doilea cel mai mare recall din istoria auto, cu 7.4 milioane de maşini chemate la verificări din cauza deficienţelor de producţie la nivelul geamurilor electrice.
În vizorul recall-ului japonezilor intră 13 modele produse între august 2000 şi decembrie 2011, cele mai importante fiind Corolla (2000-2006) şi Prius (2004-2011). Conform Ministerului Infrastructurii din Japonia, cele mai multe maşini implicate în această operaţiune (2.76 de milioane) au probleme la o garnitură a coloanei de direcţie, care ar putea să se uzeze şi să îngreuneze astfel rotirea volanului. Un lot suplimentar, de 630.000 de modele hibride, au o problemă la pompa de apă a motorului, aceasta având nevoie de înlocuire. Datele oficiale ale celor de la Toyota arată că multe dintre maşini au ambele probleme.
Din totalul modelelor rechemate pentru verificări, 500.000 se află în Europa, 670.000 în SUA şi 1.5 milioane în Japonia. Această ultimă cifră face ca noul recall al niponilor să fie cel mai mare pe care un constructor auto l-a realizat pe piaţa de origine în toată istoria industriei auto mondiale.
Defectele semnalate de Toyota nu pot avea consecinţe grave şi nu au fost semnalate de niciun client, rechemarea având la origine o serie de cercetări interne ale inginerilor mărcii japoneze. Clienţii vor fi anunţaţi prin telegrame, iar reparaţiile vor avea loc gratuit şi vor dura maxim o oră. Costurile totale ale acestei operaţiuni se vor ridica la circa 400 de milioane de euro.
via Toyota | Automotive news (înreg) | Just-Auto (înreg)
-
ADY, miercuri, 14.11.2012 19:21
Cel putin astia au bunul simt si repara. Cine stie cate lucruri de genul acesta baga sub pres restul OEM-urilor
-
lolll, miercuri, 14.11.2012 20:13
Lolll,cata seriozitate tata iti trebuie sa faci asa ceva? Doar pt ca se poate uza cateva garnituri,recheama in service atatea masini? Nu-i de mirare ca toti au incredere in japonezi si le cumpara masinile.Bravoooo...
-
BaditzaEx, miercuri, 14.11.2012 20:41
ToyoKA, recall de 2,7 mil dupa unul de 7,4 mil ??? BLASFEMIE !!!
-
BaditzaEx, miercuri, 14.11.2012 20:43
a fost SABOTAJ, domne' !!! americanii-s de vina, Basescu...
-
AndreiRN, joi, 15.11.2012 00:05
Onestitate si seriozitate duse la maxim. Jos palaria Toyota. Ani in urma am descoperit o garnitura de o calitate necorespunzatoare si a fost un recal international la avioane importante.
-
Actual si fost poprietar de To, joi, 15.11.2012 07:33
Detin o Toyota Avensis din 2003 si credeti0ma ca masina are 317 mii de km si nu am schimbat nimic la ea in afara de consumabile.Acum 12,15 ani am avut o Toyota Corolla care am vandut o la 560 de mii de km,masina comportandu-se exceptional de bine fara schimburi de piese si alte chestii la motor.Nostalgia de a mai cumpara in viitor o Toyota creste din an in an.Toyota face niste masini de exceptie,iar acest recall arata respopnsabilitatea fata de clientii sai.Bravo!!!1
-
C-G-C, joi, 15.11.2012 08:37
Cand Toyota face milioane de rechemari in service, cu o frecventa mai mult decat dezamagitoare discutam despre "onestitate dusa la extrem". Cand orice alt producator european recheama in service 1000 de masini, i se pute eticheta de "gunoi" si se pune pe tapet "fiabilitatea" masinilor japoneze in general si a celor de la Toyota in special. Eu zic sa lasati gargara fratilor si sa "mai taiati" din fiabilitatea aia, vorba unui clasic in viata. P.S.: Pt. mister Ramses al II-lea de mai sus... mai taie din km prietene. Si iti explic matematic de ce: Ai spus ca ai un Avensis din 2003 si ai facut aprox 320.000 km. Asta inseamna ca in ultimii 10 ani ai facut in medie 30.000 km anual. La astia se adauga alti 560.000 km facuti cu Corolla dinainte, pe care dupa calculul de mai sus ai detinut-o aprox 18 ani. Deci 2003-18=1985. Sa ai o Toyota in '85 era lucru mare. Ori le-ai luat pe ambele SH si atunci nu mai este relevant ce ai spus, pentru ca nu ai de unde sa stii ce reparatii au fost facute de cei care le-au avut inaintea ta.
-
soryn, joi, 15.11.2012 09:02
corect C-G-C
-
Vasilica, joi, 15.11.2012 10:27
Doar sunt sigur ca nu este adevarat ce minciuni indruga posesorul de toyota de mai sus dar altceva este interesant daca presupunem ca este adevarat: Cat de prost sa fi, ca sa dai si 50 EU pe un cazan rupt si ciuruit in care si daca nu ploua iti baga apa in interior, de peste 500k km.
-
LauCalin, joi, 15.11.2012 11:21
Nu uitati ca aceste recall'uri masive pe care le-a facut Toyota in ultimii ani s-au datorat ori a fi degeaba, ori pentru chestii cam minore. Spunea cineva mai sus ca daca fac europenii un recall masinile sunt considerate gunoaie. Pai zi-mi si mie daca cineva din Europa s-a dat peste cap pentru un furtun. Sa nu uitam de sistemul de injectie Siemens de pe 2.0 TDI de acum 6 ani sau de oscilatiile la relantiu sau chiuloasele fisurate de pe 1.2 *evident ma refer la VAG), de sistemul prost gandit de spalare a parbrizului de pe Clio 3 cand din senin te trezesti cu fum de sub bord. Au spus vreodata ceva VW sau Renault de rechemari? Din contra, au spus cat de smecheri sunt ei. Si oricum o dai, nu o face Toyota masini chiar asa frumoase, sau sigure sau interesante ca europenii. Dar sa te legi ca nu e fiabila e ca si cum i-ai reprosa unui fotomodel ca are pistrui... Sorry, dar in momentul de fata daca vrei o masina in primul rand fiabila alegi o japoneza. Si daca pui mana pe una facut "la mama ei" pregateste-te sa uiti de service. Motiv pentru care eu il cam cred ce cel de mai sus care zice a avut pe mana Toyota cu peste 500000 de km. Nu am ajuns sa vad o asa Toyota, dar in schimb am vazut Celica si Carina cu 400000 si motoarele nu fusesera desfacute niciodata si mergeau frumos. Mult mai greu sa gasesti un asa Passat de 15-20 de ani.
-
danny, joi, 15.11.2012 11:41
Unii recheama masini pt niste garnituri defectuoase, altii te trimit la plimbare cu o gramada de volante crapate, senzori EGR defecti cu galeata si lumini de avertizare care se aprind aiurea in bord. Chestia asta spune multe despre respectul fata de clienti si nu-i de mirare de ce pe cea mai mare piata auto de pe glob, cea a SUA, vanzarile marcilor nipone le depasesc cu mult pe cele ale marcilor europene.
-
BBB, joi, 15.11.2012 12:15
Daca sunt asa corecti europenii ce parere aveti despre VW cu al sau renumit 2.0 TDI si a lui generala problema cu pompa de ulei? A chemat VW aceste masini sa le repare pe cheltuiala lor, tinand cont ca au proiectat un motor de rahat? Nu.
-
Esan, joi, 15.11.2012 14:05
Desi sunt urate cu spume, plastice ieftine, masinile japoneze si cele coreene sunt exact ce este necesar pentru a umple golul acesta lasat de masinile europene si americane si anume fiabilitatea! Revenind pe subiect, faptul ca Toyota recheama in service pentru niste probleme minore, imi spune ca sunt obsedati de a oferi o masina perfecta din pdv mecanic si electric. Pentru asta tot respectul, numai imaginati-va cati bani cheltuiesc pentru aceste rechemari, pe cand altii se gandesc cati oameni sa mai concedieze sau ce uzine sa mai inchida, ei sunt dispusi sa cheltuiasca pentru o simpla obsesie, e admirabil. Si credeti-ma nici nu suport masinile japoneze sau coreene, sunt mai degraba adeptul esteticului decat functionalitatiii si asta costa, asta este, probabil suntem prea condusi de ceea ce cred altii despre noi, decat de ceea ce avem noi nevoie.
-
@ Esan, joi, 15.11.2012 15:50
" Un lot suplimentar, de 630.000 de modele hibride, au o problemă la pompa de apă a motorului, aceasta având nevoie de înlocuire. " De cand o pompa de apa defecta este o problema minora ? Daca iti fierbe apa nu e nimic grav, nu ? Masinile japoneze au fost si sunt fiabile doar daca sunt produse in Japonia . Cum majoritatea masinilor comercializate in Europa sunt produse in Africa de Sud, Turcia, Franta si Marea Britanie, avand aceieasi furnizori ca si majoritatea constructorilor europeni si nu numai, fiabilitatea este prin urmare similara cu a acestora .
-
KAKA, joi, 15.11.2012 16:10
acest recall cica ii costa pe cei de la toyota 400 milioane de euro Nu mi se pare o sma asa de mare avaand in vedere profitul lor care sete de ordinul a miliarde
-
@Laucalin, joi, 15.11.2012 17:08
Nu e vorba ca nu exista Toyota cu 500 de mii, dar @C-G-C spunea ca nu actualul proprietar a facut atata, pt ca chiar asa reiese ca si-ar fi luat Corolla noua prin 1985 , deci e un fel de "ma lesi"? Dicolo de un furtun sau o banaal garnitura, cum zice cineva mai sus, este vorba de 630 de mii de hibride cu pompa de apa ce trebuie inlocuita, intrucat are defecte de fabricatie, in primul rand ca nu e un defect minor, si-n al 2 -lea rand stie cineva cati dintre acei clienti n-au avut probleme si n-au fost schimbate in garantie? Tot respectul pt Toyota, dar ei amesteca niste rechemari pt defecte minore cu unele destul de grave si se trece altfel cu vederea, desigur ca fata de multi altii care nu prea fac rechemari pt aproape nimic, da, jos palaria pt Toyota, dar mai sunt care fac rechemari la modele mai vechi, si Mercedes a facut pt clasa M din "98 de ex, anul trecut daca nu ma insel, Bmw a rechemat vechile seria 5 si 6 pt contacte imperfecte la cablurile de la baterii( fara sa se planga cineva) ,ce vreau sa spun ca se face prea mare tam-tam cu asta, cei de la Toyota parca vor sa para mai catolici decat Papa, adica f bine ca rechemi pt pompa de apa, care nu e minor, dar cand rechemi chiar pt nimic, au de castigat doar ei ca imagine si marketing, e si asta o modalitate de reclama.
-
zarnesteanu, joi, 15.11.2012 17:10
Am doi prieteni care in trecut au avut corolla 97-98, ceva pe-acolo. In 2002 am fost cu unul din ei intr-o iesire de 3 zile, 2000 km. Pe drum traseul trecea peste niste dealuri enorme, cu autostrada. La baza dealului omul avea 120 km/h. In varf masina abia daca se mai tara cu un 60 km/h. Eram 3 insi cu bagaje foarte usoare. Sa-mi spuna si mie cineva ce "masina" e aia care nu poate sa tina macar un 80 km/h in panta? Dupa ceva timp, cand s-a apropiat de pragul de 120 000 km semnele de reparatii majore au inceput sa apara. A vandut-o fara nici un regret. Omul a apreciat "calitatea", faptul ca n-a bagat nici un ban in ea, samd. dar in discutii niciodata n-a mentionat de fata cu altii ca a vandut masina pentru ca stia ca urma sa cheltuie la greu ca s-o tina pe linia de plutire. Al doilea prieten, a patit-o mai urat. Am intalnit foarte putini oameni in viata mai pedanti si mai grijulii cu masinile lor decat omul asta. Masina era in service la ceas, antifonata, pregatita de iarna la timp, etc. Ironia soartei a facut ca pe acelasi traseu pe care fusesem in 2002 sa-i crape motorul. Literalemente. Deci daca mie imi spune cineva ca taiota e infailibila, ii zambesc, ii spun ca are dreptate si am schimbat subiectul. Nici unul din cei doi prieteni astazi nu mai are taiota. In legatura cu recall-ul. 1. Franele si directia la o masina sunt cele mai importante. Daca nu le ai in perfecta stare de functionare si pleci la drum, esti doar un inconstient care isi pune viata lui si a celorlalti in pericol. taiota stie foarte bine ca daca se intampla ceva la directie cu masinile lor, penalitatile din cazul acceleratiei involuntare vor fi fost doar aperitivul de la cina fastuoasa a amenzilor pe care trebuie sa le plateasca. Si cu asta ajung la punctul ... 2. Cand te stii cu musca pe caciula cum poti sa intorci o situatie dezastruoasa in favoarea ta? Raspus: angajezi pe cei mai buni in domeniu. Nu in inginerie ci in ... Public Relations. Drept urmare, au inceput o campanie de "recall-uri preventive" care are dublu efect. Ii scapa de viitoare amenzi sau alte penalizari si mai grave si in acelasi timp castiga in "imagine" in ochii naivilor. Cand am citit articolul de sus prima data nu era nici un comentariu postat si am vrut scriu vreo doua de dulce. Totusi, am zis sa astept, sa vad din curiozitate cati inca mai cred in faimoasa "corectitudine" japoneza, in "cinstea" si "grija" partidului comunist taiota pentru contribuabilii sai. Daca lumea incepe incet incet sa se dezghete si sa-si dea seama de adevarata miasma a "fiabilitatii" (scuze dar nu pot sa ma abtin) japoneze, totusi exista inca destui naivi care sa muste din nada si sa continue sa sustina o companie anosta, saraca in inovatii si baza aproape in exculsivitate pe copy/paste si spionaj economic. QED
-
LauCalin, vineri, 16.11.2012 01:08
@@LauCalin: Uite, eu am o masina care nu e japoneza si vreau sa te intreb un lucru: ti se pare normal si cinstit fata de mine, in calitate de client, sa-mi pice o sonda Lambda la 35000 de km cand tu, mare constructor te bati cu pumnul in piept si o garantezi peste 150 000 de km?? E drept ca in afara de sonda Lambda nu am avut niciun fel de problema cu masina mea. Dar crede-ma, este enervant. Si in alta ordine de idei la 2 oameni le-am recomandat masini japoneze in detrimentul masinilor nemtesti: la unul Corolla Sedan fabricatie 2006 si la celalalt Mazda 3 Sedan 2007. Probleme? 0 (zero!), doar cateva becuri arse. Masinile au depasit 100 000 de km. Concluziile le trage fiecare cum vrea. Parerea mea este ca masinile astea sunt fiabile oricum o dai. In primul rand fiabile. Restul... mai "discutam discutii" :))
-
dan_grc, vineri, 16.11.2012 12:06
@Laucalin Astfel de exemple c-au depasit lejer 100 de mii fara probleme se gasesc si la Logan, nu stiu ce-i asa iesit din comun, iar prietenii tai care si-au luat masini dupa recomandarile tale...ce sa spun, inseamna ca stiau f mult ce-si doreau de si-au luat masini dupa recomandarea altuia, mai ales Corolla 2006, superba, iesea mult mai ieftin cu-o Dacie, senzatiile sunt cam aceleasi, sa stii. Sunt fiabile oricum o dai, ideea era ca nu toata lumea cade pe spate cand Toyota recheama milioane de masini pt nimic "uite domnule pt acest lucru nesemnificativ au rechemat atatea, extraordinar", invata lumea cu aceste lucruri an de an si incep sa exagereze, atata tot.
-
zarnesteanu, vineri, 16.11.2012 17:10
LauCalin, revenim la ce s-a spun mai sus pe pagina asta. Daca iti pica o piesa pe o masina germana e tragedie nationala desi banuiesc ca ti-au schimbat-o in garantie.. Daca insa o firma japoneza are recall-uri peste recall-uri dintr-o data sunt foarte cinstiti si corecti fata de clienti. Nu ti se pare ca e acelasi lucru? Si intr-un caz si in celalalt ajungi cu masina la sevice. Deci...?
-
AndreiRN, vineri, 16.11.2012 17:35
Pai diferenta ar cam fi .......... eu vad cand pica cuiva portofelul si ma aplec si il iau. Unul asteapta sa se prinda omul si sa-l ceara inapoi. Altul il bate pe umar si da portofelul inapoi. O mica diferenta.
-
zarnesteanu, vineri, 16.11.2012 18:33
Ca de obicei, sucesti realitatea. Pot sa gasesc un portofel si sa nu stiu al cui e. Pana nu se plange respectivul, nu am de unde sa stiu cui sa-l restitui. Cazul taiota poate fi prezentat si astfel. Subtilizez un portofel pentru ca nu pot sa ma abtin sa fur, dar pentru ca politia m-a mai prins cu mana in buzunarul altuia, ma duc si-l restitui. Cu ocazia asta par si baiat de treaba.
-
LauCalin, vineri, 16.11.2012 18:52
Nu, masina iesise din garantie. Asa ca am cumparat eu acea sonda. Nu a fost un capat de tara, adica nu pot sa spun ca a fost nici ieftina si nici extraordinar de scumpa. Dar gustul amar de care am avut parte cand am auzit ca s-a stricat a compensat cu alte lucruri mai tarziu. Dane, pai la cum pui problema iti recomand sa-ti vinzi BMW-ul si sa iti cumperi Logan ca si ala e fiabil si mai ieftin de intretinut. Mereu alternative pentru orice masina din lumea asta vor fi, fie ca e vorba de o masina de 6000 de euro, fie ca e de 300000 de euro. Nu asta e ideea acestui topic. Oricum o dai, per total masinile japoneze sunt mai fiabile decat oricare altele fie ca e vorba de ce spun proprietarii, fie de ce spun statisticile de fiabilitate. E drept ca intr-un Yaris sauAvensis nu te simti la fel de bine precum intr-un Passat sau un Mondeo respectiv ca intr-un Polo sau Fiesta. Insa repet, asta e alta discutie.
-
LauCalin, vineri, 16.11.2012 18:57
Ah, iar acei oameni de care spuneam au fost oameni cinstiti care au spus ca vor o masina buna care sa ii tina cel putin 10 ani fara probleme. Dovada ca "nu stiau de-astea", unul e inginer si celalat este profesor universitar. Tu ai incredere ca dupa 10 ani si peste 200-250 000 de km o masina nemteasca ar merge la fel de bine ca o japoneza? Din cazurile pe care le-am vazut eu ma cam indoiesc. Si sa nu-mi zici ca Loganul merge, ca daca te vei uita peste 10 ani pe sub un Logan te vei infiora, are legatura cu pretul low cost.
-
dan_grc, vineri, 16.11.2012 19:19
Majoritatea masinilor nemtesti sau oricare tin macar 200 de mii fara mari probleme, orice poate veni cu orice model de la oricare marca cu exemple de acest gen, probabil nu fara zero interventii, dar nici asa multe cum cred unii, vorbind procentual, ca unele japoneze vor avea zero interventii, asa o fi, dar daca tragi linie eu zic ca merita, si n-are rost sa incepem iar cu "am vazut nu stiu cate nemtesti la service si marca x japoneza aproape deloc" , dar de fapt pe strazi sunt de zece ori mai multe decat unele japoneze. Si la Logan ma refeream la 100 de mii, nu dupa 10 ani si eu zic sa nu mai cauti nod in papura "broscutei" tale, macar n-ai avut "minora" problema la pompa de apa:).
-
LauCalin, vineri, 16.11.2012 19:30
Nu ii caut nod in papura, dar zau ca uneori ma cam frustreaza ca eu sa spun ca mi-a picat sonda Lambda si cineva cu o japoneza sa ma intrebe ce e aia sonda sau ce e ala picat. :)) Dar am mai zis, chiar si asa imi place masina mea. :)
-
dan_grc, vineri, 16.11.2012 19:57
Cum depaseste? Pai in primul rand ca majoritatea sunt pe benzina, 1.4 si 1.6, alea ce probleme au? Diesel in principal la firme si ca taxi-uri sunt. Asadar domnule "pathetic", altceva? Normal ca poti sa-ti dai si demisia , esti platit la comentarii imbecile probabil, chestia e ca s-ar putea ca efectul sa fie invers, reclama are si ea rostul ei, cand e facuta de oameni cu idei putine si fixe e cam greu. @Laucalin Un posesor de Corola din 2006 te poate intreba ce-i aia sonda pt ca nu stie ce este, dar cu siguranta nu stie nici ce inseamna o masina adevarata, deci lasa-l sa intrebe in continuare, n-ai pierdut mare lucru, dimpotriva.
-
zarnesteanu, vineri, 16.11.2012 19:57
1. LauCalin, nici eu nu stiu ce e aia sonda Lambda, si pe cuvant ca nu am masina japoneza. 2. Mi se pare foarte ciudat ca la 35 000 km masina sa nu mai fie in garantie si sa nu-ti schimbe o piesa defecta.
-
LauCalin, vineri, 16.11.2012 20:05
Masina avea 3 ani, iar in momentul in care a fost cumparata (2007), VW oferea garantie de 2 ani. Masina mea are acum aprox. 52000 de km, si mi-a picat cam acum 2 ani. Dar haideti totusi sa nu mai dramatizam, pana la urma s-a dovedit si se dovedeste in continuare a fi o masina buna. Si pe principiul "se poate si mai rau", am inchis ochii, am schimbat mizeria aia de sonda si zambesc in continuare cand o conduc. V-am spus, sunt alte lucruri care au compensat si compenseaza in continuare :)
-
LauCalin, vineri, 16.11.2012 20:11
Nu, nu! Dane, stai putin! Problemele la sistemul de injectie de la Logan sunt totusi destul de cunoscute. Este stiut ca un punct slab al Loganului DCI sunt tocmai injectoarele (va rog sa stai calmi, altii au si ei alte slabiciuni). Dar totusi, asta cu 40000 de km mi se pare cam fortata. In fine. Dar trebuie precizat un lucru important: sistemul de injectie al unuiDCI de pe Logan este diferit fata de cel de pe un Clio, chiar daca seamana foarte mult si au acelasi producator. Tot din rationament de costuri. Ma repet inca o data, desi poate ca nu e cazul aici: nu mai comparati o masina low cost cu una de volum. Desi seamana, detaliile fac diferenta. Si uneori o fac ca lumea.
-
AndreiRN, vineri, 16.11.2012 21:58
Garantia oferita spune cat de multa incredere are constructorul in produsul lor. Mai simplu nici ca se poate.
-
zarnesteanu, vineri, 16.11.2012 22:17
Garantia oferita poate sa reflecte si disperarea producatorului de a intra pe o anumita piata. Cazul hiundai-kia. Dupa cativa ani, cand pe de o parte ti-au crescut vanzarile iar pe alta iti vine nota de plata, incepi sa o mai reduci, mai cresti preturile, etc. Adica te aliniezi cu lumea normala si incerci sa ajungi la o sanatate financiara reala. VW si-a permis sa ofere o garantie mai mica pentru ca stie foarte bine cum si cat tin componentele in ziua de azi. Astia nu-si risca business-ul pentru a lua ochii lui tzatza Floarea si Gica Pamatuf cu cifre care se pot intoarce impotriva lor. Oricum, odata cu maturizarea liniilor de productie din Mexic si SUA au revenit la calitatea care i-a consacrat si au reusit admirabil sa recastige increderea publicului.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Nu stiu cine a scos legenda cu fiabilitatea japoneza.......7