Ford închide trei fabrici în Europa: după Genk, urmează Southampton şi Dagenham

Publicat joi, 25.10.2012 17:08 de Mircea Meșter

După ce ieri a anunţat că va închide fabrica din Genk (Belgia) în 2014, Ford anunţă astăzi închiderea porţilor altor două fabrici din Europa începând cu 2013: Southampton şi Dagenham (ambele în Marea Britanie).

Săptămâna veştilor proaste pentru Ford şi fanii săi europeni continuă. După ce ieri a anunţat oficial că va închide uzina belgiană din Genk din cauza surplusului de producţie de pe Bătrânul Continent, divizia europeană a celor de la Ford confimă astăzi faptul că alte două fabrici europene îşi vor înceta operaţiunile, ambele aflându-se în Marea Britanie: Southampton şi Dagenham Stamping and Tooling. Ambele vor fi închise în cursul anului viitor.

FORD EUROPA RĂMÂNE CU 82% DIN CAPACITATEA ACTUALĂ DE PRODUCŢIE

Uzina Ford din Southampton produce Transit (care va fi mutat în Turcia, alături de versiunea de marfă Transit Connect), în timp ce fabrica din Dagenham care va fi închisă se ocupă de producţia de elemente de caroserie pentru modelele Ford. Compania nu va închide însă complet complexul de producţie din Dagenham, în fabrica de motoare de aici urmând să fie construit, începând cu 2016, un propulsor diesel de 2.0 litri cu emisii reduse.

Odată cu închiderea celor trei fabrici, capacitatea europeană de producţie a celor de la Ford va scădea cu circa 355.000 de unităţi (18% din totalul producţiei europene a mărcii), economia realizată de Ford prin aceste decizii fiind de 450-500 de milioane de dolari. Conform datelor oferite astăzi de Ford, pierderile pe care marca le va înregistra în acest an în Europa vor fi de circa 1.5 miliarde de dolari.

MĂSURI ADIŢIONALE LA NIVELUL REŢELEI DE DEALERI

Închiderea fabricilor din Genk, Southampton şi Dagenham este doar una dintre măsurile de restructurare pe care Ford le ia în Europa. Conform comunicatului oficial care anunţă aceste decizii, închiderile vor fi dublate de o strategie diferită de abordare a reţelei de dealeri. Printre măsuri se va număra reducerea substanţială a stocurilor, lucru care va duce, spun cei de la Ford, la efecte pozitive pe termen lung la capitolele performanţă, profit şi satisfacţia clienţilor.

via Ford

  • bvean, joi, 25.10.2012 19:43

    Daca pana acum asteptai 2 saptamani dupa o nenorocita de piesa de acum se va astepta probabil 4-5 saptamani.

  • zarnesteanu, joi, 25.10.2012 21:16

    Ne asteapta vremuri grele.

  • cozappz, joi, 25.10.2012 22:20

    Daca Ford inchide fabricile din UK unde se mai vand cat de cat masini in Europa cuprinsa de criza, insemna ca intr-adevar o duce rau. Dar nu-mi dau seama cine o duce bine, poate Bugatti. Sau BMW, la cate X6 albe vinde in Romania (pun intended ;) )

  • OMP, joi, 25.10.2012 23:03

    eu locuiesc foarte aproape de DAGENHAM...Nu stiu cat de rau o duce Ford in uk, este arhi plin de FORDURI.

  • Radu, vineri, 26.10.2012 00:20

    poate poate muta ceva din productie la noi..ar fi ceva. vad ca b-max o duce bine la exporturi

  • @OMP, vineri, 26.10.2012 09:20

    Si daca locuiesti in Dagenham ce? Fordurile de pe strazi cumparate in perioada de boom economic, nu inseamna nimic pt bilantul contabil din 2012.

  • mini-mpv, vineri, 26.10.2012 09:26

    Ford B-max e o porcarie.

  • slVW_83, vineri, 26.10.2012 13:20

    Si eu care spuneam ca noul Focus e urat cu spume, crengi si cercopiteci....vad ca realitatea o confirma! Din pacate multe familii vor suferi din cauza locurilor de munca disparute, asta e cu adevarat trist.

  • Adi, vineri, 26.10.2012 14:26

    @slVW_83 Realitatea e alta, cel putin aia care nu e in capul tau: http://www.automarket.ro/stiri/ford-focus-cea-mai-vanduta-masina-din-lume-in-primele-7-luni-ale-anului-46472.html

  • Decebal, vineri, 26.10.2012 17:43

    Daca al 2-lea constructor din EU inchide fabricile ce se intampla cu cei care erau pe ultimile locuri sau mijloc?

  • hosu, sâmbătă, 27.10.2012 08:05

    @slVW_83 Sa stii ca Focus are vanzari mai bune decat Golf pe tot globul. Daca Focus e urat cu spume,Golf e o mizerie.....

  • BaditzaEx, luni, 29.10.2012 19:51

    @Decebal nu e ford e al-2lea constructor ci PSA, @hosu ma doare-n cot de cat de cumparat e golf sau focus - ambele sunt o mizerie in materie de design ( noul Golf parca mai putin )

  • Andy, luni, 29.10.2012 23:16

    @Decebal o sa se intample ca firme gen Hyundai, Kia si Chevrolet vor urca in clasament cum se intampla deja de 5-6 ani pentru ca ofera mai mult pentru bani mai putini (avantajul costurilor mult mai mici de productie din Coreea fata de Franta de exemplu, ca sa nu mai zic de UK si a faptului ca nu au taxe vamale din cauza acordurilor dintre UE si Coreea). Europenii s-au obisnuit sa lucreze pe salarii mari, cu costuri mari de productie si sa ofere produse din ce in ce mai putin competitive pe o piata afectata de criza. Si asta se vede in special la PSA, Ford Europa si Opel care desi au fiecare cateva modele bine vandute (208, Focus, Astra) sunt pe pierdere de ani buni, pentru ca o firma nu poate exista doar din vanzarea unui anumit model, trebuie acoperite eficient toate clasele. Industria auto britanica e sortita necompetitivitatii: toate marcile importante (mai putine ca degetele de la o mana in 2012) sunt proprietate germana in conditiile in care inainte de anii 70 aveau zeci de firme auto, majoritatea fiind intrate de ani buni in cartile de istorie.

  • val, miercuri, 08.01.2014 15:52

    Focus are mai mult disign decat multe din marcile asa zise premium. Focusul DIN 1998 A INFLUENTAT disign exterior la taoate masinile din ziua de azi:uitati-va dev exemplu la farurile alungite incepand cu bmw, mercedes ......hyunday.. CA SI STABILITATE SI FIABILITATEBATE ORICE MASINA GERMANA