ANALIZĂ: Dacia Logan 2 şi Dacia Sandero 2 - detaliile interiorului şi ale exteriorului
Publicat marţi, 18.09.2012 11:58 de Mircea Meșter
Automarket analizează cadru cu cadru fotografiile oficiale ale noilor Dacia Logan 2 şi Sandero 2. Schimbări, noutăţi, apariţii, modificări.
După ce ieri am văzut primele fotografii oficiale ale lui Dacia Logan 2 şi Dacia Sandero 2, publicate înainte de vreme de jurnaliştii francezi de la L'Automobile Magazine, Dacia a spart embargoul şi a confirmat astăzi oficial că imaginile pe care le-am văzut cu toţii ieri fac parte din setul oficial de presă. Iar odată cu această confirmare avem la dispoziţie o serie de fotografii noi pe care putem să analizăm în detaliu modificările pe care cele mai populare modele Dacia le aduc în gamă începând cu această toamnă.
EXTERIOR
Comunicatul oficial Dacia anunţă că noile Logan şi Sandero "marchează introducerea unor noi tuşe de design, mai apăsate şi care amplifică statusul celor două modele". Această nouă identitate vizuală este determinată de "linii frontale armonioase împărţite de ambele modele". Detaliile despre exteriorul modelului care va fi produs în continuare la Mioveni nu se opresc aici, Dacia susţinând că, din profil, noile modele vin cu "proporţii armonioase între panourilor caroseriei şi suprafeţele vitrate", element care "întăreşte impresia de robusteţe sugerată de linia centrală sculptată, de bosajele mai proeminente ale roţilor şi de flancurile apăsate, repere ale întregii game noi Dacia".
Blocul optic al noului Logan 2 vine cu aceleaşi linii angulare, dar unghiul lor şi desenul general al farului se schimbă şi devine mult mai plăcut.
Una dintre principalele modificări la nivelul designului noului Logan 2: grila frontală. Aceasta primeşte două baghete cromate orizontale şi un fundal din plastic în formă de fagure. Grila se asortează excelent în continuare cu blocurile optice.
Spre deosebire de vechiul Logan, oglinzile laterale ale noii generaţii sunt prinse acum într-un plastic care continuă zona vitrată a geamului lateral. Anterior, aceasta era montată direct pe caroserie.
Bara frontală primeşte o formă nouă, subliniată şi de cele două "coarne" ale spoilerului, semn de modernizare.
Odată cu noul Logan, își face apariția un nou model de jante.
Stopuri noi care renunţă la orientarea verticală şi se prelungesc pe aripa posterioară. Deşi blocul optic în sine e destul de generos ca dimensiuni, luminile sunt restrânse într-un perimetru dreptunghic orientat spre spate.
Deşi unele voci afirmau că Logan îşi va schimba numele odată cu noua generaţie (inclusiv Constantin Stroe anunţa asta într-un interviu acum doi ani), avem confirmarea că numele câştigător nu se schimbă.
Noul Sandero vine cu aceeaşi faţă pe care o vedem pe Logan. Practic, diferenţele stilistice dintre cele două modele se rezumă acum la forma caroseriei.
Încă o dată blocul optic frontal, de această dată pe albastru.
Nicio diferenţă între Logan (sus) şi Sandero la capitolul linii frontale. Cele câteva mici schimbări sunt date de unghiul diferit din care au fost realizate fotografiile.
Nici stopurile nu diferă între Logan 2 şi Sandero 2. Deasupra celor două nume cromate vin, însă, o lunetă de hayon sau un capac de portbagaj, în funcţie de caroserie.
Apropo de stopuri, cele de pe Sandero par mai armonios sculptate în caroserie. Forma de hatchback favorizează stopurile de acest tip. Întrebaţi la Polo, Seria 1 sau noul Clasa A.
Sandero ar fi trebuit să primească un facelift, pentru că modelul lansat în 2008 nu a avut parte de modificări estetice până acum. Lansarea lui Logan 2 a adus cu sine însă o armonizare a liniilor Dacia, iar Sandero s-a modificat substanţial. Cât pentru o generaţie nou-nouţă.
Forma lunetei este uşor schimbată, elementul fiind modificat de dispariţia stopurilor verticale complexe ale generaţiei anterioare.
INTERIOR
La capitolul interior, Dacia foloseşte cuvinte mari în comunicatul oficial, apariţia sintagmei "de ultimă generaţie" fiind ocazionată de montarea display-ului touch de pe Lodgy şi pe Logan şi Sandero. Chiar dacă impresia low-cost rămâne la nivel estetic şi al materialelor - detaliile subliniind plastice dure pe bord şi pe uşi - Dacia a făcut câţiva paşi pozitivi importanţi. Printre aceştia se numără apariţia unor detalii cromate pe versiunile superioare de echipare (ramele gurilor de aerisire, mânerul schimbătorului de viteze şi logo-ul Dacia de pe volan), şi a unui detaliu colorat în zona inferioară a planşei de bord, aceasta asortându-se cu mânerele uşilor. Apar şi texturi 3D pe scaune, acestea "colorând" habitaclul auster cu care ne-a obişnuit Logan pe prima generaţie.
Privire de ansamblu asupra interiorului noilor Logan şi Sandero. Acesta nu va fi diferit între cele două modele şi vine cu un aer evoluat şi mult mai prietenos la nivel vizual.
Noile ceasuri de bord sunt interpuse şi vin cu margini cromate. Un tablou de bord simplu, dar foarte corect.
Volanul primeşte o spiţă inferioară cromată, iar comenzile din stânga şi dreapta acestuia activează sistemul Cruise Control. Nu vedem niciun semn că butonul de claxon s-ar fi mutat pe volan, deci cei obişnuiţi cu "clasica" manetă laterală vor merge în continuare pe aceeaşi linie.
Monitor Touchscreen pe Logan şi pe Sandero. Cine s-ar fi gândit la aşa ceva în 2005, atunci când Dacia a scos pe piaţă modelul low-cost care avea să răstoarne toate criteriile europene de cumpărare a maşinilor odată cu apariţia crizei? Şi totuşi, după ce a apărut pe monovolumul Lodgy, era doar o chestiune de timp până când sistemul multimedia venea pe restul gamei.
Tapiţeria scaunelor noilor Logan 2 şi Sandero 2 vine cu modele imprimate în 3D. Acestea şterg din linia unor scaune altfel plictisitoare dezvoltate astfel pentru ca preţul maşinii să rămână unul low-cost.
Visul celor care ar fi dorit ca geamurile laterale să fie comandate de pe uşi nu s-a îndeplinit. Butoanele de deschidere a geamurilor rămân pe consola centrală, lângă cele de blocare a deschiderii acestora şi de activare a Cruise Control-ului. Până la urmă, dacă pe Fiat 500 se poate, de ce să nu se poată şi pe Sandero şi Logan? Ciudată amplasarea indicatorului de cuplare a centurii de siguranţă.
designul la spoileru fata, mai ales partea de jos este furat din grupul VAG, mai ales vw jetta, stopurile seamana izbitor cu cele de pe polo, niste hoti!!! ba voi credeti ca furand veti face vanzari??? HUOOO!!!!