Alfa Romeo Giulia, rivalul lui BMW Seria 3, programat pentru debut în 2014
Italienii de la Alfa Romeo pregătesc noua berlină de clasă D, numită Giulia. Aceasta este aşteptată să debuteze în 2014 şi are la bază o versiune modificată a platformei lui Giulietta.
Alfa Romeo Giulia, modelul care vrea să relanseze gama de berline a italienilor, este pregătit pentru intrarea în producţie în 2014, anunţă englezii de la Autocar. Modelul se va lupta în segmentul lui BMW Seria 3 şi are rolul de a revigora vânzările mărcii italiene. Potrivit primelor informaţii, versiunea de bază va fi echipată cu un motor 1.4 MultiAir de 120 CP, iar gama de motorizări va include doar unităţi supraalimentate, printre care se va număra şi o versiune îmbunătăţită a motorului TBi 1750 găsită pe 159 şi pe Brera. Pe lângă motorizările MultiAir turbo, cei de la Alfa Romeo vor avea şi diesel-uri, preluate din portofoliul Fiat Powertrain Technologies.
Vârful gamei Giulia va beneficia de o motorizare Pentastar V6, preluată de la Chrysler Group, care va fi oferită opţional alături de un sistem de tracţiune integrală. Această versiune ar putea să nu fie oferită şi pe piaţa din Europa. De asemenea, anumite motorizări din gama Giulia şi din portofoliul Alfa Romeo nu vor fi împărţite cu modelele din Grupul Fiat. La un an de la debutul lui Giulia, cei de la Alfa Romeo îi vor lansa versiunea decapotabilă, respectiv versiunea renăscută a lui Spider. Un succesor al lui Brera este, de asemenea, aşteptat în gama italienilor. Între lansarea lui Giulia şi a lui Spider, cei de la Alfa Romeo vor lansa şi roadsterul dezvoltat împreună cu japonezii de la Mazda, anume modelul 4C.
Aspectul exterior al lui Alfa Romeo Giulia va fi definitivat în toamna anului curent, în timp ce o versiune deghizată subtil va fi prezentată oficial la jumătatea anului viitor. Cei de la Alfa Romeo vor folosi platforma lui Dodge Dart, care va primi un ampatament mărit şi o serie de modificări la nivelul suspensiei sparte. La rândul său, Dodge Dart preia platforma lui Alfa Romeo Giulietta, o evoluţie a platformei C-Evo care a debutat pe Fiat Bravo. Italienii vor obţine o platformă mai lungă, mai lată şi cu o manevrabilitate superioară, asigurată de materialele utilizate la construcţia şasiului şi de rigiditatea suplimentară oferită de acestea.
Via Autocar
In sfarsit, credeam ca nu mai apare un urmas pt 159, asta este o veste cu adevarat buna, pacat ca la clasa mare nu se mai anunta nimic, un urmas pt 166 in urmatorii ani este putin probabil, dar e bine si asa, sunt sigur ca va arata super bine.