Volvo V40 va primi o versiune sportivă de la Polestar
Un reprezentant al mărcii Volvo a confirmat existenţa unei versiuni Polestar a modelului V40. Aceasta ar putea fi lansată la Salonul Auto de la Paris şi dezvoltă aproximativ 300 CP.
Volvo V40 ar putea primi o versiune de performanţă dezvoltată de Polestar, anunţă cei de la Pistonheads citând o sursă oficială a mărcii. Aparent, marca suedeză va oferi o versiune şi mai puternică a lui V40, inginerii Polestar pregătind un motor cu cel puţin 10% mai puternic decât cel care intră în echiparea versiunii T5. Respectiva versiune ar putea fi oferită şi în compania unui sistem de tracţiune integrală, pentru a struni corespunzător cei aproape 300 CP. Pentru moment, reprezentanţii Volvo au confirmat doar propulsorul respectivei versiuni şi conceptul unui V40 Polestar.
Veştile au venit direct de la Nick Connor, managing director Volvo United Kingdom, care a confirmat existenţa unui asemenea proiect. Viitorul V40 Polestar s-ar lupta cu Audi S3/RS3, BMW M135i şi cu versiunea AMG a noului Mercedes-Benz A-Klasse. Potrivit lui Nick Connor, cei de la Volvo vor prezenta detalii noi despre V40 Polestar odată cu apariţia la Salonul Auto de la Paris din toamna anului curent.
Spre deosebire de Volvo S60 Polestar, un model care va fi construit într-o serie mică, V40 Polestar ar putea primi o serie limitată la câteva sute sau mii de unităţi, care ar avea un preţ competitiv în acest segment. Din punctul de vedere al platformei, Volvo V40 T5 şi viitorul V40 Polestar preiau o bună parte din şasiul lui Ford Focus ST, ceea ce ar trebui să asigure peformanţe deosebite pentru modelul suedez.
Via Pistonheads
"Şasiul lui Ford Focus"...Pare o expresie poluantă pentru urechile unui fan purist Volvo. Însă transferul de putere dinspre Ford spre Geely a fost văzut ca o eliberare...La fel ca în cazul GM-Spyker, numai că unii ştiu, vor şi pot, iar alţii doar ştiu şi vor, ceea ce nu-i suficient în capitalismul postcapitalist... Poate ar trebui ca şi Volvo să urmeze exemplul compatrioţilor de la Scania, adică să organizeze concursuri anuale de îndemânare în pilotaj, pe faze naţionale şi, în final, continentale, iar cei dovediţi cei mai pricepuţi să fie răsplătiţi cu produse Volvo proaspete, din fabrică! N-ar fi deloc o iniţiativă frustrantă pentru marcă. Dimpotrivă, ar stimula emulaţia şi dorinţa fiecăruia de a se întrece pe sine...Dar asta numai dacă se pune preţ şi pe alte obiective decât profitul...sau decât unele excese utopice. Când voi efectua testul promis cu V40, voi fi atent dacă se poate "adulmeca" vreun element Ford în maşină...Nu de alta, dar în orice SAAB încercat n-am trăit niciodată aceleaşi stări ca în Opel. Poate că s-a exagerat în ambele cazuri - Volvo şi SAAB - mai ales pe plan mediatic, cu ideea imixtiunii tehnologiilor americane...De fapt, era vorba mai ales de preluare de platforme, care, încă o dată repet, nu semnifică decât schiţe tehnice, cu date şi dimensiuni, dar modificate şi realizate cu materiale locale! Sau ce să-i înveţe americanii pe suedezi? Electronică? Primul computer de bord a fost introdus pe acelaşi model dotat cu primele centuri de siguranţă: SAAB GT750. Am citit recent un articol despre marea mistificare GM-SAAB, suedezii fiind "executaţi" tocmai pentru cei 20 de ani de nesupunere, răzmeriţă, independenţă creativă şi executivă şi...respect pedant pentru clienţi. Aşa că atenţie, @Automarket, dacă nu cumva şasiul acela invocat pentru această variantă de V40 o fi prezent doar pe hârtie...Cronicile viitorului ne vor releva şi revela ce şi cum, nu?