Februarie: Duster a depăşit Logan în topul celor mai vândute modele din România

Publicat marţi, 20.03.2012 10:35 de Bogdan Mirică

În luna februarie, Duster a depăşit în premieră vânzările Logan din România cu 130 de unităţi. Este pentru prima dată în istoria Dacia când Logan coboară de pe primul loc.

Începutul de an a adus o răsturnare de situaţie istorică în vânzările Dacia. Mai exact, în luna februarie, Duster a reuşit să depăşească Logan în topul celor mai vândute modele Dacia pe piaţa autohtonă. Este o premieră, având în vedere că Logan a ţinut cu dinţii de prima poziţie încă de la începutul reinventării gamei româneşti alături de Renault.

Duster se anunţa un succes mai mare decât Logan încă din toamna anului trecut, când s-a clasat pe locul doi în topul celor mai vândute modele din România. Februarie a găsit însă, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, Duster-ul pe primul loc în topul celor mai vândute produse Dacia pe piaţa din România. SUV-ul a depăşit Logan cu 130 de unităţi.

Schimbarea ierarhiei a fost pusă pe absenţa programului Rabla, prin care Logan făcea cele mai importante volume. Situaţia este cu atât mai surprinzătoare cu cât preţul de pornire al SUV-ului este cu câteva mii de euro mai mare decât cel al berlinei. 

via l mediafax

  • alta data, marţi, 20.03.2012 10:51

    Pana n-o sa faca drumuri bune si locuri de parcare civilizate, Duster o sa se tot vanda mai bine ca Logan.

  • dany, marţi, 20.03.2012 11:02
    @alta data

    La noi mai poate fi si motivatia cu drumurile, insa clasa SUV-urilor compacte a explodat in mai toata Europa, nu numai in Romania, si chestia asta nu tine neaparat de starea drumurilor, ci de faptul ca lumea se simte, in general, mult mai sigura intr-o masina de felul asta spre desoebire de o compacta normala.

  • nazarov_s, marţi, 20.03.2012 11:35

    Cred ca cea mai buna explicatie tine de pretul masinii si de faptul ca Duster este pozitionat mult mai sus ca segment de piata. Cei care-si permit sa dea 15-17.000 pe un Duster (grosul vanzarilor nu este la cele cu pretul de baza) nu sunt interesati de reducerile prin programul rabla care inca se lasa asteptat. In schimb cei care cauta o masina sub 10.000 euro prefera sa mai astepte.

  • antonny, marţi, 20.03.2012 11:37
    ****

    e ceva normal ....Duster vine cu un pret excelent ,o tractiune foarte buna s.a.m.d

  • Enache_Alexandru, marţi, 20.03.2012 11:43
    Salut

    O masina buna, cu dotari decente si cu o motorizare potrivite (1.5dci).

  • adrian78, marţi, 20.03.2012 11:49
    duster

    Pai cum sa nu se vanda Dusteru cand la Logan la 6500 nu ai nici macar servodirectie si doar un singur airbag in anul 2012!!S-au mai desteptat si romanii nu mai sunt doar pensionarii de modelul 1300 sau habarnisti care vroiau numai masina noua!! Sunt curios cum sa comporta Duserul la mpact frontal cu toate ca are numai 3 stele!!

  • john, marţi, 20.03.2012 12:18
    @adrian78

    Neputinta perceperii notiunilor de bun simt din partea unor indivizi ca tine, continua sa ma uimeasca! Pai ba baiatule, Logan are si el nivele de echipare, tocmai ca oamenii sa poata alege! Daca oamenii vroiau logan cu servo, isi luau logan cu servo! daca nu, nu! Deci n-are nicio relevanta in vanzarile pe modele. Explicatia tine de ce poate oferi cu adevarat Duster in plus fata de Logan, adica sistem 4x4 capabil, garda la sol ridicata, vizibilitate, esp, asr, cutie in 6 trepte etc. Nu ma astept sa intelegi. E clar mult peste ce poate duce creierasul tau firav.

  • Attila, marţi, 20.03.2012 12:28
    Nu pot sa cred!!!

    Cum apare o stire cu dacia (care e in fiecare zi) apar si zecile de comentarii.De ce numai la dacia comentati toti????Alte masini nu apreciati???ca la alte marci auto nu vezi numai 2 sau 3 comentarii!!!

  • adrian78, marţi, 20.03.2012 12:44
    john

    John cred ca comentariu meu a fost de bun simt!!! Te contrazici in tot comentariu tau zici ca echiparile nu au relevanta in vanzarile pe modele si dupa vi si arunci lista de optionale pe care le are in plus Dusterul fata de Logan !! Daca ai fi analizat putin lista de preturi de la Dacia ai fi vazut ca la niveluri de echipare de baza Logan Duster 1.6 diferenta se merita pentru ca Dusterul ofera airbaguri fata si ABs pe langa faptul ca Duster e un model cu design mai nou mai placut iar la modelu Logan se impune schimbare generatilor!! Si mai incet cu jignirile ca nu ne-am tras de sireturi!!

  • john, marţi, 20.03.2012 12:53
    @adrian78

    Prin "notiuni de bun simt" ma refeream la structura ofertei Dacia raportata la preferintele consumatorilor, dar evident n-ai priceput aluzia. Nu ma contrazic deloc. Una e sa te referi la echipamente comune celor 2 modele, (optionale sau nu, sunt oferite modelelor) si alta e sa te referi la diferentele reale prezente in oferte. Si nu e vba numai de ceea ce se vede pe hartie / lista de dotari. Duster are toate adaptarile specifice unui SUV (sasiu ranforsat, garda la sol marita, roti mai mari etc) si tocmai de aceea e usor mai scump decat Logan la aceleasi dotari. Da, esti in continuare un bagator de seama, fara nicio treaba in domeniul auto.

  • adrian78, marţi, 20.03.2012 13:09

    Cred ca stiu mai multe decat tine in domeniul auto!! E greu pentru tine sa intelegi ca un om cu destule cunostinte in domeniul auto ar alege Loganul in detrimentul Dusterului sa alegi o masina cu o tehnologie veche de 8 ani si nivel de siguranta zero!! Pe viitor si Lodgy va intrece modelul Logan pentru ca vine cu un design interior superior si echipare de baza destul de buna iar clientul este din ce in ce mai pretentios!!

  • @adrian78, marţi, 20.03.2012 13:13

    eheee crezi tu multe... ai fost bagat in seama si deja te crezi important.

  • adrian78, marţi, 20.03.2012 13:26
    ...

    Las pe altii sa comenteze!!Poate ne lamurete domnul Bogdan Mirica!!

  • antonny, marţi, 20.03.2012 13:40
    *****

    cresterea de Duster a venit de la companiile care aveau nevoie de o masina noua sau care si-au marit flota ......

  • BaditzaEx, marţi, 20.03.2012 14:47
    may@attilo

    ce tot NEM TU DOM nu vrei sa intelegi,Dacia este o masina construita in romania, gandita si facuta pentru ROMANI, ce te roade ??? ca nu vorbim de maGhAYpasareasca???ca Voi nu aveti automobil/sau vreo marca proprie?

  • unu', marţi, 20.03.2012 15:02

    Adrian, faptul ca are tehnologie mai veche nu poate fi neaparat o problema. Din contra chiar. Asta inseamna in primul rand o tehnologie accesibila si ca fabricatie si ca pret. Iar in privinat sigurantei... hai sa nu fim rai, sa nu ii cerem unui SUV de 12-13000 de euro siguranta de 5 stele. S-ar putea face un astfel de Duster, insa asta ar mari pretul cu inca vreo 3-4000. Si atunci nu mai ai nici un avantaj considerabil fata de concurenta. :)

  • dany, marţi, 20.03.2012 15:04

    Este incredibil unde a ajuns societatea. Vine adrian78 si isi exprima o perere personala, iar un nesimtit ca john il jigneste fara nici un fel de menajamente si primeste voturi pozitive. Iar cand adrian78 reactioneaza si indeamna la oprirea jignirilor, primeste voturi negative. Fantastic. Si ne mai intrebam de ce am ajuns in halul asta.

  • adrian78, marţi, 20.03.2012 15:35
    ..

    unu ma refeream la Logan ca e cam depasit se impune inlocuirea modelului cu unu nou!!Daca tot vorbim de siguranta activa parca de anu asta era obligatoriu ESP pe masinile noi!!

  • adrian78, marţi, 20.03.2012 15:37
    ..

    dany comportament tipic romanesc iti dai seama ca daca eram in realitate primeam si o bata de bassball in cap pentru ca am o opinie contrarara !!

  • LSM, marţi, 20.03.2012 16:11

    Cred ca toata lumea asteapta noul Logan si Sandero

  • unu', marţi, 20.03.2012 16:22

    Dany are dreptate, chiar nu se poate discuta civilizat si sa se respecte parerea fiecaruia? Oare nu e nimic mai bun de facut cand iti spui o parere decat sa ii jignesti pe ceilalti si tu sa te dai destept? pana la urma nimeni nu e destept si toti ne spunem o parere. Ah, ca nu esti de acord cu ea si atat te duce capul sa incepi sa jignesti in stanga si-n dreapta denota in primul rand aroganta de atotstiutor tipic romaneasca. Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi sa te intalnesti pe strada cu niste ultrasi de pe-aici care sa stie ca nu esti de acord cu ei. Adrian, nu peste mult timp se va lansa un nou Logan si Renault promite multe fata de actuala generatie. Cat de adevarat va fi ramane de vazut.

  • John, marţi, 20.03.2012 16:35
    Articolul se refera la Dacia

    Discutati de masini sau vindeti carti cu codul bunelor maniere? Sunteti offtopic!! Faptul ca s-a decis un anume adrian78 sa bata campii e problema lui si ar trebui ignorat, pentru ca evident nu-l duce capul mai mult.

  • adrian78, marţi, 20.03.2012 16:54
    ..

    John cred ca tu ai o problema cu capul grava de tot!!Poate ne spui si noua ce masina ai!!Eu ce am avut de spus a fost doar atat ca era inevitabil ca o masina lansata de 8 ani cu siguranta aproape de zero pentru anul 2012 adica un airbag si fara servodirectie sa fie intrecuta de o masina mai polivalenta care desi e mai scumpa cu 3000 de euro la modelele de baza ofera mai multa siguranta si avantajele unui model mai nou si prin modelul Lodgy Dacia va mai castiga din clientii Logan de acea se impune aparitia modelului Logan 2 care la acelasi nivel de pret va oferi echipare de baza mai bogata!! Ma bucur ca romani au inceput sa inteleaga si sa dea un ban in plus pe sigurata

  • BogdanD, marţi, 20.03.2012 17:16
    Duster

    Eu ma tem ca s-au hotarat multi sa ia Duster, dupa lunile astea de iarna care au incercat destul de mult limitele masinilor. Numai eu stiu cat am fost nevoit sa imping la a mea si la ale altora, cand am avut nevoie sa plec ca nu a fost deszapezite strazile/locuri de parcare ioc. Doar cu SUV-ul te mai descurcai. In alta ordine de idei, e firesc - tehnologie mai noua, motoare mai noi - oricum au alt target de piata, sunt tot cei care cumparau masini la 14000E - 15000E. Cei care isi permit sa dea 7000E nu or sa isi ia niciodata Duster nou, ca aia e. Nu e o rusine, asta e viata, te intinzi cat poti.

  • dany, miercuri, 21.03.2012 09:29

    Nesimtirea loveste din nou, am semnalat un caz in care s-a jignit gratuit si am fost taxat cu voturi negative. Nu ca as astepta sa imi explice si mie cineva ce am zis atat de gresit, as cere prea mult. Cred ca cel putin jumatate din populatia tarii asteia ar intra la balamuc pe vecie daca i s-ar face un control psihiatric ca la carte. Asa o degradare n-a mai cunoscut tara asta niciodata. Si trist e ca multi nici nu-si dau seama cat de jos pe scara valorilor au ajuns.

  • unckle, miercuri, 21.03.2012 12:21

    "Duster a depăşit Logan în topul celor mai vândute modele din România" se poate traduce prin : 1. Explicatia logica - Dusterul este mai bun pentru romani si pentru drumurile romanilor .. asta combinata cu faptul ca multi dintre clientii loganului erau oameni cu venituri mici, oameni loviti in plin de criza. 2. Explicatia pe care fanii dacia o dau de fiecare data cand un suv apare pe strada ... "este cocalari și fanii dacia . . . ce, ei să nu are si ei jip?" .. tind totusi sa cred ca s-aau micsorat vanzarile loganului din cauza ca oamenii care isi permiteau 5-7000E nu isi mai permit ... .. sa vezi acu manute rosii :))

  • Carlos, miercuri, 21.03.2012 12:44
    @unckle

    Acum nu cred ca ai de ce sa primesti "feedback-uri" negative din partea fanilor Dacia, pentru ca odata la un secol ai si tu dreptate... sistemul bancar s-a prabusit, implicit si acea categorie de oameni care-si permiteau inainte Logan. E una din cauze. Atentie, doar una...

  • unckle, miercuri, 21.03.2012 13:03

    @Carlos - eu am mereu dreptate (ca d'asta suntem pe internet) .. o data la un secol esti si tu de acord ca am dreptate :) @BaditzEx -- hmm ... din nou rasism si nationalism excesiv ... poate ne mai controlam si noi limbajul ?

  • Carlos, miercuri, 21.03.2012 13:28

    Scrii de nationalism excesiv si de faptul ca tu ai mereu dreptate... ei bine, asta numesc eu "aroganta excesiva"... deci BaditzEx nu e singurul "excesiv" aici... nimeni nu poate avea mereu dreptate!

  • unckle, miercuri, 21.03.2012 15:01

    momentan .. si cam pe toata existenta baditzei pe meleagurile automerket sub acest nume voi avea ceva cu faptul ca, intr-un comentariu recent (moderat rapid de AM) mi-a aruncat niste treburi destul de urate ... mai avea sa zica de mama ... nu se numeste aroganta excesiva - pur si simplu, de la calculator pot sa am mereu dreptate pentru ca asa vreau eu -- la fel cu toti ceilalti au dreptate pentru ca asa vor ei. Inca nu s-a nascut omul care sa ma poata convinge ca nu am dreptate fara o argumentatie acceptabila .. si cum, de obicei, pe internet argumentatia este de genul "nu vezi ma prostule ca esti prost dincauza ca eu sunt destept" si "nu vezi ca nu ai cum sa ai dreptate cata vreme eu am dreptate" .. zi si tu... cum sa-i dau dreptate celui care imi spune ca gresesc ? Apoi apar discutiile pe nuante, pareri si gusturi, discutii in care apare cate unu si zice NU FRATE NU !!! NU CA ASA ZIC IO. ... ce draq sa mai zici aluia ? ... nu este nevoie de ESP la dacii in standard .. ok, parerea mea este ca ar trebui.... nu arata bine Seria 1- asa o fi (cu asta sunt de acord) ... etc. Discutiile astea sunt comice de multe ori ... cum vad comicul din ele nu ma intreba, este ochestie de parere personala :)

  • BaditzaEx, miercuri, 21.03.2012 23:38
    @unckle

    vav de ,romanii n-au asa ceva,n-au invadat&cotropit ,n-au experienta in asa ceva, ca de obicei tinzi sa exagerezi , 2) ma confunzi grav, iar atitudinea asta de a te victimiza exacerbat ma face sa cred, ca esti un sufletzel trist,f trist si un pic ratacit, 3) tu ai figuri ,nu aroganta ;-), ampurtat noi o discutie vivazvi de nationalism & stuff si tocmai calitatile pe care ti le atribui aici iti lipsesc cu desavarsire ... Astfel daca te-as fi gasit o persoana capabila de calitatile ,pe care tu consideri ca le ai...Dar fiind atat de ger la minte, capos si cam infatuat , N-ARE ROST, deci iti raspund pe acelasi ton. Iar ca de obicei hop si tu cu ,baiete chiar cunosti sensul termenilor astora , eu i-am raspuns unui tip ATTILA pe care-l deranjeaza ca un brand national care ofera exact ce pta ROMANEASCA cere, ofera ! ( deci unde-i nationalismul /rasismul ) ,decat la voi in curte ?!,iar esti Hotul care striga Hotul ,tu si prietenul tau ?!, imi e greata deja de tupeul unora .

  • unckle, joi, 22.03.2012 14:19

    @baditza ... daca nu tu ai fost ala care-mi spunea "pleca bozgore" ... ok, scuze... dar comentariul era semnat BaditzaEx (si era pe un articol despre lodgy, si im iera adresat direct si foarte clar). Daca in arhiva AM mai exista mesajul ala (ca a fost sters de pe pagina) le-as fi recunoscator sa ti-l trimita. Pentru a evita astfel de treburi ar fi bine sa iti faci un cont.. astfel nu va mai comenta nimeni sub numele tau :)