Chevrolet Volt/Opel Ampera a obţinut titlul "Maşina anului 2012"
Modelul cu propulsie electrică şi motor termic produs de General Motors şi vândut sub mărcile Chevrolet şi Opel cu numele Volt, respectiv Ampera a obţinut titlul Car of the Year 2012.
Ceremonia de prezentare a titlului "Car of the Year 2012" s-a desfăşurat astăzi la Geneva, chiar înainte de deschiderea oficială a Salonului Auto. Juriul format din 59 de ziarişti a trebuit să aleagă dintre cele şapte modele finaliste. Acestea au fost: Citroen DS5, Fiat Panda, Ford Focus , Chevrolet Volt/Opel Ampera, Range Rover Evoque, Toyota Yaris şi Volkswagen Up!
Lupta a fost strânsă între modelul cu propulsie electrică şi cu model termic pentru prelungirea autonomiei produs de General Motors, Ford Focus şi Volkswagen Up! În cele din urmă voturile celor 59 de ziarişti europeni care formează juriul competiţiei Car of the Year au desemnat drept câştigător modelul Chevrolet Volt/ Opel Ampera. Locul doi a fost ocupat de Volkswagen Up!, noua citadină a constructorului din Wolfsburg, iar pe locul trei a terminat modelul Ford Focus.
Este o situaţie un pic ciudată pentru juriu, modelul produs de General Motors fiind de fapt aceeaşi maşină, dar vândută sub două mărci diferite. Atât Opel cât şi Chevrolet au dreptul să folosească titulatura de Maşina Anului pentru modelul Ampera, respectiv Volt.
Este a doua oară când juriul COTY merge pe mâna unui model cu propulsie alternativă. Anul trecut titlul de Car of the Year 2011 a fost obţinut de Nissan Leaf, un automobil cu propulsie 100% electrică.
Via | COTY
-
nicu, luni, 05.03.2012 16:51superb!
Era de asteptat dupa parererea mea! Cam asta e trendul spre care ar trebui sa ne indreptam si noi! dar in Romania e greu noi inca ne luptam cu cazanele din 95 sa le innmatriculam!
-
dan_grc, luni, 05.03.2012 16:51
Asta dupa ce GM a oprit temporar productia lui Volt pt vanzarile f slabe din ultimele luni :)
-
t, luni, 05.03.2012 16:55
pai si asta este strategia de marketing. cumperi locul 1 sa prostesi prostimea, cand vezi ca esti praf pulbere fina
-
t, luni, 05.03.2012 16:55
pai si asta este strategia de marketing. cumperi locul 1 sa prostesi prostimea, cand vezi ca esti praf pulbere fina
-
jiji cocalarul, luni, 05.03.2012 16:55
ce cocalari si astia... au plasat ei up-ul pe locul2 ! rusine! daca ar fi tinut cont de parerile lui edi80 & friends masina asta nu ar fi intrat in top 3 ! pacat de concursul asta ....rusine
-
t de la t...t, luni, 05.03.2012 17:58
daca ne-am baza pe logica ta ..insamna ca masina anului in lume vw golf e campioana cumpararii prostimii . bv
-
cornel, luni, 05.03.2012 18:17llllllllooooooooooooolllllllllllllll
imi e mila de baiatu asta sufera rau de grija altuia,daca atat poate!nu avea cum sa i-a up premiul 1 chiar daca are asa multi fani degeaba! ne indreptam spre altceva masini hibride electrice dar cum a zis cineva mai sus noi mai avem de furca cu taxele de innmatriculare a masinilor de ani de zile.....trebuie sa mai treaca inca 2-3 generatii sa putem scapa de al de jiji cocalarul si sa imbratisam si noi pe deplin atfel de tehnologii!
-
jiji cocalarul, luni, 05.03.2012 18:18
e vorba de "logica" unor experti in domeniul auto (neavand legatura cu nr de unitati vandute worldwide si cu atat mai putin de tipologia cumparatorului roman)!
-
jiji cocalarul@cornel, luni, 05.03.2012 18:23
cornele "i-a" mai pune tu mana pe carte si lasa internetul ! "noi mai avem de furca cu taxele de innmatriculare a masinilor de ani de zile" SUBLIM! mai bine imbrtiseaza tu o alta limba ca de limba romana te-ai despartit urat!
-
dan_grc, luni, 05.03.2012 18:32
Cei care tot tipati de cat de melteni sunt romanii, ca nu "imbratiseaza" noile tehnologii, parca sunteti niste politicieni sau CEO pe la companii petroliere care spun ca Romania " trebuie sa-si alinieze preturile" cu UE .Pai mai @cornele, de unde sa cumpere romanul eletrice si hibride de zeci de mii de euro cu nivelul de trai actual? Normal ca-si cumpera sh-uri de cateva mii, ca atat are. Ai cititi stirea cu vanzarile lui Volt? Americanii castiga de 7,8,10 ori mai bine si nu se vand cat ar trebui, pai te rog sa "imbratisezi" tu noile tehnologii daca ai cu ce.Cam multa ipocrizie, nu crezi?
-
cornel, luni, 05.03.2012 18:54fanii se svarcolesc...
pe tine jiji nu te bag in seama ca nu meriti..atat poti! ti-am urmarit demult comenturile si numele tau reflecta f bine! mai cisteste odata ce am zis si poate intelegi...asta daca nu esti trepanat! dan iti spun ca am vb cu destui "baietasi" de astia care zic"ce sa-mi iau frate masina noua mai bine imi iau un bmw un wv de cativa ani ca e mai bun" desi au putere financiara! si sa nu uitam ca parcurile masinilor de leasing cu masini cu motoare de peste 2000 si valoare de catalog de zeci de mii de euro si stau si zc acolo in cautarea unui alt prost caruia ii convine sa aiba un tanc si sa palteasca taxe colosale si consuma cat un tir...sa nu mai vb de site-urile de profil care gem de anunturi de asemenea gen! deci este cu ceva cap sa fie...sunt si pers care chiar nu au alta alternativa si cumpara cate un cazan din 95 sa isi faca treaba! dar cei care iti cumpara un tanc din 2000 cu motor de acelasi an si diesel si el poate face 10 mii de km pe an..asta ce mai e?meltenism iti zic eu!
-
dan_grc, luni, 05.03.2012 19:03
@cornel Ce treaba are cu electricele si hibridele? Si daca isi cumpara un cazan diesel si face 10 mii pe an ce legatura are? Aici vorbim de bani, isi ia un cazan de cateva mii, nu are bani de una noua.Si faptul ca incerci sa schimbi parerea unora despre sh sau nou nu este in regula, in orice tara din lume exista o piata de sh-uri, ambele sunt importante.
-
jiji cocalarul@cornel, luni, 05.03.2012 20:05
mi-ai urmarit comenturile si te-ai decis sa bagi mana pe sub fusta limbii romane :) un replay primit de la tine este total neimportant si nu are rost sa il citesc in intregime pt ca imi provoaca dureri de cap! "numele tau reflecta f bine" ce??? :) subiecte luate ca predicate impartite la verbe? :) tu ori esti iedi ori ai ceva rude comune cu el :)
-
LauCalin, luni, 05.03.2012 20:20
Felicitari castigatorului, este o masina interesanta, insa nu una care, cel putin in opinia mea, ar trebui aleasa drept castigatoarea unui asemenea concurs. Ideea este ca ar trebui sa fie o masina care sa si-o permita cat mai multi, asta inseamna ca castigi un titlu drept "masina anului". Ori o Ampera care costa 35-40000 de euro nu cred ca si-o permit atat de multi cat isi permit, culmea, un Up! care a iesit pe 2 si care e de vreo 5 ori mai ieftin sau un Focus care e de vreo 3 ori mai ieftin. Repet, nu contest perfomantele lui Volt/Ampera, doar ca e totusi cam fortata nota. Da, e vorba de economie, tehnologie de ultima ora si tendinte moderne. Si sigur va dati seama singuri ca cei care si-o permit sunt totusi destul de putini.
-
@@cocalarul, luni, 05.03.2012 20:43
auzi baiete daca nu iti convine ce zic si cum zic sari peste comentul meu si scuteste-ma chiar nu ma intereseaza parerea ta!!
-
jiji__cocalarul, luni, 05.03.2012 22:28
desi primul meu comentariu nu te privea ai tinut sa ma ataci :) acum faci pe mironositul!
-
AMPERA >, luni, 05.03.2012 22:46
astia care plangeti pe aici ca nu a iesit cazanul ambulant wc up . cum spuneti voi ca cartoful leaf merita locul 1 iar ampera nu, care pe langa tehnologia unica arata si foarte bine pentru o astfel de masina nu a balon descentrat !? aa e oarte scumpa ?dar nissan leaf cam cat costa ? nu costa 40 de mii costa 30-35 de mii..da ampera e o masina scumpa dar ofera mai multe decat leaf la un pret usor mai mare,ceea ce mi se pare ok ,cu discounturile oferite de stat ajungi la un pret rezonabil. voi comentati dupa cum va convine ,asta e clar obiectivismul nu e una din valorile voastre cele mai de pret.
-
jiji__cocalarul, luni, 05.03.2012 23:03
fisker karma are o tehnologie mult peste ceea ce ofera volt/ampera dar din pacate nu a intrat in concurs, acum 2-3 ani, 500 (adica tot un "cazan ambulant" cum numesti tu o masina din clasa super mini) a castigat acest premiu! juriul nu alege nici cea mai mica, nici cea mai performanta, nici cea mai ieftina si nici cea mai frumoasa masina! masina castigatoare trebuie sa intruneasca cat mai multe calitati din cele enumerate mai sus + multe altele!
-
GG GM, marţi, 06.03.2012 00:14
felicit G.M. pentru progresul enorm din ultimii ani si implicit opel care mi se pare cea mai rasarita marca din clasa ei in momentul de fata si sper culminand cu noul astra opc sa intareasca ceea ce am spus . ampera arata foarte bine atat exterior cat mai ales interior si eu zic ca merita sa castige ,la egalitate cu evoque si ds5. Good luck !
-
Excomunicatorul, marţi, 06.03.2012 05:41:)
Mare realizare tehnologica,hibrid care sa consume 30 de litri in oras. Bine,nu 30 da consuma foarte mult pentru ceea ce ar fi trebuit ea sa reprezinte. Asa ca,scutiti-ma de tehnologia extraordinara GM.
-
Bogdan, marţi, 06.03.2012 11:56logica ...?
Mi se pare normal ca Ampera/Volt sa primeasca locul 1, insa nu vad ce cauta UP pe locul 2. Nu are absolut nimic inovativ, nu are un raport calitate/pret imbatabil, are niste motoare foarte modeste. Deci pana la urma unde a punctat VW UP atat de bine incat sa ajunga pe locul 2?
-
@bogdan, marţi, 06.03.2012 12:03
pentru ca wv e dumnezeu pe pamant!! ar zice fanii gen gigi..etc... ce naiba pana cand si picanto are mai ult motorizari printre care si unu de 85 cp si arata si fabulos!
Citeste si
-
GENEVA 2012 | vineri, 23 martieFerrari F12 Berlinetta şi Audi A3 au fost vedetele Salonului de la GenevaEditia de anul acesta a Salonului de la Geneva a avut şi vedetele sale. Potrivit unui studiu, Ferrari F12 Berlinetta şi Audi A3 au atras cel mai mult atenţia publicului şi a jurnaliştilor. Citeste tot
-
GENEVA 2012 | luni, 19 martieHamann a modificat Range Rover EvoqueTunerii de la Hamann au modificat deja noul Range Rover Evoque. Modelul britanic a venit la Geneva cu mai multă putere, un kit estetic şi un set de jante din aliaj. Citeste tot
-
GENEVA 2012 | vineri, 9 martieRenault: "Laguna a fost o maşină bună cu design greşit"Departamentul de marketing al celor de la Renault conştientizează eşecul designului lui Laguna. Conform directorului de marketing Renault, noua generaţie va rezolva această problemă. Citeste tot
-
GENEVA 2012 | vineri, 9 martieDirectorul gamei entry Renault: "Dacia nu are nevoie de ESP"Arnaud Deboeuf, directorul gamei entry de la Renault, ne-a declarat că ESP-ul nu este necesar pe Lodgy deoarece platforma este suficient de manevrabilă şi fără acest sistem. Citeste tot
-
GENEVA 2012 | vineri, 9 martieNissan: "Conceptul Invitation va ataca direct Ford Fiesta şi VW Polo"Nissan va deveni primul constructor european care va oferi trei modele complet diferite în segmentul mic. Conceptul Invitation va da naştere unui model de serie care va ataca direct numele mari din această clasă. Citeste tot
WTF?