Chevrolet Code 130R şi Tru 140S - conceptele care anunţă două modele noi
Chevrolet a expus la Salonul Auto de la Detroit două concepte. Primul, botezat Code 130R, se vrea a fi un muscle-car de mici dimensiuni, în timp ce al doilea, Tru 140S, este un coupe creat pe platforma lui Cruze.
Chevrolet a profitat de faptul că primul mare salon al anului se desfăşoară pe teren propriu, adică la Detroit, şi a decis să îşi populeze standul cu două concepte: Code 130R şi Tru 140S. Botezate ciudat de oficialii GM, cele două creaţii ale studiourilor de design americane vor anticipa două modele de serie diferite.
Code 130R - micul Camaro
Code 130R ne trimite cu gândul la un muscle-car subdimensionat, un fel de frate mai mic al actualului Camaro. GM încearcă să convingă publicul tânăr că îşi poate permite o maşină sportivă, de mici dimensiuni, cu doar patru locuri. Conceptul se înscrie în tiparul unui muscle-car tipic, cu o caroserie în trei volume, cu o capotă mai lungă, un portbagaj scurt şi o suprafaţă vitrată laterală îngustă.
Dezvoltat cel mai probabil pe platforma Alpha, folosită şi pentru noul Cadillac ATS, Code R130R are toate şansele să ajungă curând în producţie. Propulsia este asigurată de axa posterioară, iar resursele sunt garantate de un motor 1.4 litri turbo Ecotec cu funcţie eAssist. Unitatea livrează 150 de cai putere şi un cuplu motor de 220Nm, gestionat de o transmisie manuală sau automată cu şase rapoarte.
Dacă nu va da naştere unui muscle-car de mici dimensiuni, Code R130 are toate şansele să ne ofere indicii despre viitoarea generaţie a modelului Camaro, ajuns în prezent la a cincea generaţie.
Tru 140S - coupe-ul cu tracţiune faţă
Cel de-al doilea concept Chevrolet, Tru 140S, măsoară 4.51 metri lungime, 1.81 metri lăţime şi doar 1.36 metri înălţime. Spre deosebire de fratele său, Tru140S a fost dezvoltat pe platforma Delta II, folosită de General Motors pentru modele actuale precum Astra, Cruze sau Volt, ceea ce înseamnă că resursele motorului vor fi transmise punţii faţă. Sub capotă se va afla acelaşi motor ca al colegului de stand, 1.4 Ecotec.
Sunt foarte reusite conceptele!