Dacia Lodgy intră în producţie săptămâna viitoare
Uzina Renault din Tanger produce noul Dacia Lodgy începând cu săptămâna viitoare, informează Gândul. Circa 85% din producţie merge la export în Europa.
Dacia Lodgy va intra în producţie săptămâna viitoare la uzina Renault din Tanger, informează jurnaliştii de la Le Figaro citaţi de Gândul. Fabrica Renault din Tanger, întinsă pe 300 de hectare, a fost construită în baza unei investiţii de 1.1 miliarde de euro şi are 2.300 de angajaţi. Respectivii salaţiaţi sunt plătiţi cu 4.5 euro pe oră, cu 1.5 euro mai puţin decât omologii lor din România şi aproape cu 50% mai puţin decât omologii lor din Turcia, anunţă Le Figaro. Costul pe oră al unui muncitor al fabricii Renault din Franţa este de 30 de euro, subliniază aceeaşi publicaţie din Franţa.
Francezii plănuiesc o creştere treptată a producţiei pentru noua lor uzină, anul 2012 având programată o cotă de 60.000 de unităţi. În 2013, uzina este aşteptată să producă 130.000 de unităţi. Producţia la noua uzină va începe îndată ce directorul de calitate al grupului Renault-Nissan va da unda verde pentru începerea producţiei de masă. Patru luni mai târziu, uzina va produce şi utilitare marca Dacia. O echipă de constructori lucrează de zor la clădirea în care va fi produs înlocuitorul lui Logan, model care va debuta pe piaţă în 2013.
Producţia în Maroc aduce o serie de avantaje pentru Grupul Renault-Nissan. Marocanii nu le cer francezilor nicio taxă la export şi niciun impozit pe profit timp de cinci ani. În plus, Regatul Marocului a investit 60 de milioane de euro pentru a realiza o autostradă şi o cale ferată pentru a conecta uzina cu portul Tanger Med, pe lângă centrul de formare de opt milioane de euro. Transportul de la uzină până la un port francez durează doar 48 de ore, ceea ce le conferă un mare avantaj economic la nivel de concern şi multe temeri angajaţilor Renault din Franţa care se ocupă de producţie.
În ceea ce priveşte canibalizarea Lodgy-Scenic, francezii subliniază faptul că Scenic este mai sofisticat decât Lodgy şi că respectivele modele nu ”joacă în aceeaşi categorie”. Francezii de la Le Figaro susţin că un segment de populaţie ar putea prefera modelul mai ieftin din portofoliul Renault. Oficialii mărcii franceze au subliniat faptul că Lodgy nu este produs în România din cauza faptului că uzina noastră funcţionează deja la standardul maxim în industria auto (60 de vehicule pe oră) şi că liniile existente nu ar fi suportat încă un model.
Via | Gândul
Si uite iese si la iveala inca un adevar .....oare a fost o scapare??? "Patru luni mai târziu, uzina va produce şi utilitare marca Dacia".....deci se da drumul la inca un model de sub prelata