Cântecul de lebădă al lui RX-8: Ediţie limitată în Japonia
Mazda va lansa o ediţie finală a lui RX-8, pentru a omagia celebrul lor model sport. Ediţia de adio este aşteptată să fie vândută în aproximativ 1.000 de unităţi, toate destinate pieţei din Japonia.
Mazda a lansat RX-8 Spirit R, o ediţie limitată a celebrului model cu motor rotativ. Aceasta va fi produsă până în iunie 2012 şi va beneficia de o serie de dotări speciale, pe lângă elementele standard. Modelul va fi oferit doar pe piaţa din Japonia şi va fi pus la vânzare din 24 noiembrie. Cei de la Mazda se aşteaptă să vândă 1.000 de unităţi. Versiunea cu transmisie manuală primeşte scaune scoică Recaro create special şi jante din aliaj de 19 inch, vopsite în bronz.
În standard, Mazda RX-8 Spirit R include o serie de badge-uri care prezintă însemnătatea modelului, etrieri roşii, consolă centrală vopsită în nuanţa piano black şi trei nuanţe de exterior la alegere: Aluminium Metallic, Sparkling Black Mica şi Crystal White Pearl Mica. Clienţii care aleg versiunea cu transmisie automată primesc în plus scaune îmbrăcate în piele neagră, cu cusătură roşie, temă aplicată şi pe volan, consola centrală şi levierul frânei de mână. Totodată, versiunea cu transmisie automată are jante din aliaj de 18 inch, suspensie sport şi frâne mai performante.
"Deşi producţia de RX-8 se apropie de final, motorul rotativ va rămâne întotdeauna spiritul Mazda, iar noi, cei de la Mazda, vor fi mereu dedicaţi dezvoltării acestui propulsor", a declarat Takashi Yamanouchi, şeful Mazda. Cei de la Mazda au sistat dezvoltarea motorului rotativ din cauza costurilor ridicate şi ale problemelor apărute în ceea ce priveşte controlul emisiilor de CO2.
Via | Autocar
pe langa revoluţionarul motor rotativ care a fost eliminat din cauza marii prostii care se numeşte poluare...chestie de marketing pură şi bună doar pt taxare! Alt motor foarte interesant este cel în doi timpi care tot din acelaşi motiv a fost scos chiar din competiţiile sportive. Din păcate şi cele în 4 timpi urmează aceeaşi soarta mai devreme sau mai târziu împreună cu cele diesel. O să rămânem să mergem cu electricele şi ne vom uita în trecut cu mare admiraţie cum de foştii constructori au putut să obţină aşa mari fiabilităţi din nişte angrenaje aşa complicate. La gunoi cu troleibuzele! Dar cică asta se numeşte evoluţie... Trebuie să migrăm în masă spre energii regenerabîle din timp pt a nu fi obligaţi să o facem de guverne în ceea ce priveşte încălzirea si electricitatea în locuinţă. Sper că nu v-am afumat cu nişte inepţii pe care le consideraţi greşite dar cred că sunt mulţi care gândesc la fel ca şi mine.